Gå til innhold

Lacie eksternhardisk gjør seg vanskelig :-( LØST!

Anbefalte innlegg

Skulle formatere min laptop her om dagen og tok da backup av alt det viktige jeg hadde på maskinen, på en lacie ekstern disk.. selve formateringen gikk ikke helt som planlagt, men hadde heldigvis backup av alt..

Trudde jeg... Kobler den til usb så søker maskinen etter autokjør filer osv, men får ikke gjort seg ferdig. Prøver å gå direkte inn på den så står det:

E:/ er ikke tigjengelig, filen eller mappen er skadet og kan ikke leses.

Prøvde med annen maskin og det samme skjer igjen...

Prøver å kjøre norman antivirus så står det:

Kan ikke lese oppstartsektorer...

Hører også hardisken jobber som om den prøver å "finne rett spor..." Starter om igjen og om igjen...

Fant noen linker her til Getdata back og div andre slike programmer, men går på egenskaper for disken så står det filtype: RAW... What dæven can i do?De programmene jeg såg på var til FAT og NTFS...?

Hadde vert flott å fått dettetilbaake siden det er regnskap for et år tilbake på denne disken bla. annet... :-(

Var jo så flink å tok backup og greier.... (har mest lyst å løse dette på langbein metoden...

Ta tak i ledningen å slenge den rundt til maks hastighet, og så denge den RETT i veggen... Høre for meg den deilige lyden av forvridde plasstikk dingser eg aldrikomme til å forstå meg på...

Bare så synd at gleden er kortvarig...:-(

Takker på forhånd for alle tips (som jeg håper å få)

Endret av trygvea
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var jo så flink å tok backup og greier.... (har mest lyst å løse dette på langbein metoden...

Ta tak i ledningen å slenge den rundt til maks hastighet, og så denge den RETT i veggen... Høre for meg den deilige lyden av forvridde plasstikk dingser eg aldrikomme til å forstå meg på...

Bare så synd at gleden er kortvarig...:-(

Takker på forhånd for alle tips (som jeg håper å få)

Føler med deg ja.