speedee Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Håper noen folk har peil på internett. Bestilte internett og ip ifra telenor, kom uten problemer, kom en kar ifra bredbåndspatruljen og skulle sette opp nettet, han sleit første timen med noen ledninger før han endelig fikk satt det opp. Stasjonære pc-en fungerte bra med nettet men på bærbare datt hele tiden nettet ut fram til igår da nettet forsvant helt, og dårlig hjelp på kundeservice hos telenor. Problemer: Internett lampen på modemet lyser rødt når man prøver å koble til internett? "Connection could not be established: Authentication failed." når jeg prøver å sette opp internette? Beskjeden "Link Status: disconnected" kommer opp? Og ett rødt kryss på siden: "PPP: Your connection is currently down"?? Noen som har opplevd dette før eller kan noe om dette?? Håper på svar og tips. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 PPP(oE) er oppkoblingen din mot Telenor. Det virker som at du kan ha en ustabil linje (evt kabel, splitter). Prøv å slå av og på routermodemet og se om du får forbindelse. Det beste du kan gjøre er nok å ta kontakt med Telenor og fortelle om problemet ditt. Det kan hende du har for lav margin på signalet til sentralen slik at Telenor må gå ned på hastigheten. Lenke til kommentar
speedee Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) PPP(oE) er oppkoblingen din mot Telenor.Det virker som at du kan ha en ustabil linje (evt kabel, splitter). Prøv å slå av og på routermodemet og se om du får forbindelse. Det beste du kan gjøre er nok å ta kontakt med Telenor og fortelle om problemet ditt. Det kan hende du har for lav margin på signalet til sentralen slik at Telenor må gå ned på hastigheten. Har prøvd gjentatte ganger å skru av og på modemet samt reset av alle instillinger uten å lykkes, har også vært i kontakt me Telenor titals ganger på 7 dager hvor jeg følte at dem hadde veldig dårlig erfaring med slikt, fikk beskjed av selgeren at bredbåndspatruljen skulle legge opp nye kabler ifra hovedintaket som dem ikke kunne finne av en grunn, følelsen ble til at dette ble "jalla" satt opp og samme kveld fant jeg hovedintaket til linjen, beskjeden jeg fikk var at modemet var ødelagt, noe jeg ikke trur pga at alle testene viser at den virker akkurat som den skal. Hehe, teknologi er snodige ting. Ps: sentralen til internette ligger 5 min gangavstand unna og skulle oppgradere til Adsl Turbo når denne var satt opp og klart hvor jeg kunne på en linje på 12 000. Endret 6. februar 2008 av speedee Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Hvis de sier det er problem med modem så får du vel snart et nytt? Det er jo den måten man feilsøker på (bytte ut de delene som kan være defekt). Heldigvis så løser slike ting seg som regel greit etter oppstartsproblemene. Lenke til kommentar
speedee Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 Hvis de sier det er problem med modem så får du vel snart et nytt?Det er jo den måten man feilsøker på (bytte ut de delene som kan være defekt). Heldigvis så løser slike ting seg som regel greit etter oppstartsproblemene. Venter ett nytt modem innen 3 dager, så får se hvordan det går, men har sterk tvil at det hjelper, er ganske sikker på at det ligger noe med kablene som han mannen ifra patrjulen stuket med, men man får håpe det løser deg, bare synd at Telenor krever betalt pga alle oppstartsproblemer, pluss at ene jobben min krever internett så taper penger for hver dag som går, er vel heller ingen nytte å sende Telonor regning på tapt intekt ennå alt dem lover går galt. Lenke til kommentar
speedee Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 Viss det kan være kablene som feiler som nevt tidligere her. Noen som vet gode løsninger og hva som skal til for å legge nytt ifra hovedintaket?? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 "Connection could not be established: Authentication failed." Dette kan tyde på at PPPoE brukernavn og passord ikke er lagt inn riktig i modem, router elelr PC. Anbefaler at du legger det inn i modemet. Hvis det er feil på linjen kan du ringe kundesupport bhos Telenor og de kan måle om modemet er koblet til og linjen er ok. Lenke til kommentar
speedee Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 "Connection could not be established: Authentication failed." Dette kan tyde på at PPPoE brukernavn og passord ikke er lagt inn riktig i modem, router elelr PC. Anbefaler at du legger det inn i modemet. Hvis det er feil på linjen kan du ringe kundesupport bhos Telenor og de kan måle om modemet er koblet til og linjen er ok. Brukernavn og passord er lagt inn i modemet som Telenor forklarte steg for steg hvordan skal gjøres, nå på samme måte kommer jeg til brukernavnet og taster passord og trykker connect, dermed kommer den beskjeden. Kan bruker navn eller passord ha blitt endre?? Og hvordan kan man endre dette?? Telenor sjekket linjen sist jeg ringte og kunne ikke finne noen problemer men så at jeg ikke fikk kontakt med internettet. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 PS: Det er viktig at du legger inn brukernavn@online.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå