Gå til innhold

Lar dine foreldre deg spille spill selv om du ikke er så gammel som anb. aldersgrense?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husker jeg ikke fikk spille spill som Doom osv pga volden da jeg var ung, og Syndicate(!) var også forbudt grunnet volden (ikke så mye pga den grafiske volden men av prinsipielle grunner). Dette gjorde det enda mer spennendes å spille Syndicate, og hjertet banket vel så mye av å lytte etter om foreldrene kom hjem som av at agentene nermet seg :p

 

Men de klarte da sannelig ikke å hindre meg fra å spille alt fra RotT til Heretic hos venner, og etterhvert så klarte de ikke å følge med skikkelig. Misforstå meg rett, de var ikke noen nazister på området men definitivt strengere enn mange andre. Når jeg fikk en egen PC så installerte jeg spill som Duke Nukem 3D, GTA og Carmageddon uten noe pes. I ettertid har faren min sagt at han angrer litt på den strikse holdningen siden jeg og broren min liker så godt krigsfilmer og voldelige spill :) han mistenker dette er som følge av mankoen i ung alder.

 

Føler allikevel ikke at jeg har lidd noen nød, faren min kjøpte somregel spill som Day of the Tentacle osv når han var på reise (før pirat-tidene slo til) så jeg har mange ikke-voldelige kvalitetsspill på samvittigheten. En viss moralsk seier til dem må være at jeg ikke føler noe behov for å prøve spill som Manhunt og lignende, de appellerer rett og slett ikke til meg selv om jeg spiller masse voldelige spill.

Endret av Toxin
Lenke til kommentar

Jeg hadde GTA: SA, og pappa så at jeg spilte det.."Kan du rane banker ogsånt?" "Kan du drepe hvem du vil?" Også sier jeg ja, og han sier "Det er rått det!"

Så går jeg forbi en dame: "Ta og riv av klærna hennes", men det går jo ikke..som de fleste veit^^

Men så runder jeg et hjørne, og der går det en politimann, pappa sier: "Slå han ned!" And I did^^ Jeg tar fram pumpehagla og skyter de fleste poltimennene som er innen rekkevidde etter ordre fra pappa :whistle:

Men dagen etterpå, ser jeg CD-en ligge og brenne i peisen..mamma så at lillesøstra mi spilte det, som er 9 år, og jeg er 14 -.- sånn går det -.-

Lenke til kommentar

Det spørrs åssen type spill det er, men har jo noen 18 års grense spill som company of heroes og assasins creed men jeg tror ikke jeg hadde fått spill der man bare dreper for å drepe sånn som i GTA, men det syntes jeg ikke er gøy uansett så jeg får det vil ha bare jeg betaler selv :whistle:

Endret av Prux
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Får lovdt å spille de spillene jeg vil, har kjøpt mange 18års spill, som Bioshock, GTA, og Dark Messia of M&M.

 

Pappa har sett alle spillene, men husker spesielt da jeg spilte GTA, pappa bare :"Leste at dette spillet er veldig blodlig og egner seg ikke for mindreårige", sa at jeg viste det åsså sa han :" greit at du spiller det, bare ikke vis det til mamma ".

 

Er glad i pappa :D

Lenke til kommentar

Der har de nok ikke hatt så mye de skulle sagt uansett, men jeg har stort sett fått spille det jeg vil spille.

Fikk Halo: CE som 11-åring.

 

Det som har blitt begrensningen er at jeg ikke får spille Gears foran min 8 år gamle bror :wee:

 

Har forresten fått høre "Herregud! Dette her er jo helt grusomt! *gå fort ut av romdøra*" ofte. Veldig ofte.

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar
Jeg hadde GTA: SA, og pappa så at jeg spilte det.."Kan du rane banker ogsånt?" "Kan du drepe hvem du vil?" Også sier jeg ja, og han sier "Det er rått det!"

Så går jeg forbi en dame: "Ta og riv av klærna hennes", men det går jo ikke..som de fleste veit^^

Men så runder jeg et hjørne, og der går det en politimann, pappa sier: "Slå han ned!" And I did^^ Jeg tar fram pumpehagla og skyter de fleste poltimennene som er innen rekkevidde etter ordre fra pappa :whistle:

Men dagen etterpå, ser jeg CD-en ligge og brenne i peisen..mamma så at lillesøstra mi spilte det, som er 9 år, og jeg er 14 -.- sånn går det -.-

Faren din ser som faren min :thumbup:

Lenke til kommentar

Har aldri hatt problemer med det. Faktisk var Doom og Duke Nukem 3D noe av det jeg spilte mest i 6-årsalderen :p Og de fikk jeg i gave av foreldra mine.

 

Husker den perioden godt. De store, tøffe gutta i gata var misunnelige på meg fordi de selv ikke hadde lov til å skaffe disse spillene av sine foreldre.

Endret av RevX
Lenke til kommentar
Husker jeg spilte GTA 3 hos tanta mi som 5-åring. :p

 

Når jeg trampa på ei hore så bare sa tante at "Gud, så flink du er i dette spillet :D" elns. :p

Får lov å spille all slags spill av modern, men fadern er litt skeptisk til spill med 16+ aldersgrense. ...

Hvor gammel er du?

 

Gta 3 kom for liksom 4 år siden.

Endret av Killarfromspace
Lenke til kommentar
Husker jeg spilte GTA 3 hos tanta mi som 5-åring. :p

 

Når jeg trampa på ei hore så bare sa tante at "Gud, så flink du er i dette spillet :D " elns. :p

Får lov å spille all slags spill av modern, men fadern er litt skeptisk til spill med 16+ aldersgrense. ...

Hvor gammel er du?

 

Gta 3 kom for liksom 4 år siden.

GTA 3 kom ut for 6-7 år siden :)

Lenke til kommentar
Husker jeg spilte GTA 3 hos tanta mi som 5-åring. :p

 

Når jeg trampa på ei hore så bare sa tante at "Gud, så flink du er i dette spillet :D" elns. :p

Får lov å spille all slags spill av modern, men fadern er litt skeptisk til spill med 16+ aldersgrense. ...

Hvor gammel er du?

 

Gta 3 kom for liksom 4 år siden.

 

6 år siden ;)

Lenke til kommentar

Da jeg var mindreårig så var det egentlig ikke noe å være redd for :) Fantes ikke noe særlig med blod, og grafikken var så dårlig at man måtte gjette seg til hva man så ;)

 

I dag så har jeg en sønn på snart 11 år, og han får spille det meste. GTA er utelukket. Det samme gjelder Manhunt, Fear o.l spill. Synes ikke det er noen spill som han trenger å spille i den alderen. Derimot så får han spille COD, supreme commander og multiplayer farcry med med meg og kompiser. Han har ikke klaget over at han ikke får spille noen spill og det virker som vi har en grei forståelse.

 

Prøver ikke å være for streng, men synes det er viktig å følge med litt, samt å se hvordan han reagerer på spillene. Jeg er ikke så opphengt i aldergrense på spillene, men mer i hva dem inneholder.

Lenke til kommentar

Eneste spillet det ble litt pes om en gang i tiden var Police Quest 3 og en eller annen søppelcontainer med et lik oppi.

Hun reagerte av en eller annen grunn på dette og jeg husker det var mye frem og tilbake før jeg fikk lov.

Og det var faktisk sjokkerende at jeg fikk lov til, for min mor har alltid nektet alt som har med våpen eller voldsforherligelse å gjøre, så var det vannkrig i gata var jeg den med den kjedelig ketchupflasken, mens resten hadde vannpistoler. hehe

Det jeg kan huske hun var mest nazi på var ikke spillet, men at det alltid var leggetid når spillet var artigså..

 

Damn, mange minner som popper frem fra "the good old days".

Police Quest 3 var vel ute i 1991 så årene flyr..

Lenke til kommentar

Foreldrene mine har aldri nektet meg å spille noe, men de har nok vært litt skeptisk og helt fram til 12-13 års alderen brukte jeg å skjule coverene på spill med 16 års aldersgrense og ikke spille de forran foreldrene mine. Nå er jeg snart 16 år og det eneste faren min bruker er å spørre om et spill jeg spiller er et krigsspill (han kaller alle voldelige spill for krigsspill :p ).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...