keeryNor Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) hei jeg har hatt en packard bell pc i over 1 år. men nå vil den ikke starte eller den starter så kommer det packard bell bilde så starter maskinen på nytt. sånn holder den på helt til jeg slår den av. noen som vet hva jeg må gjøre eller må jeg levere den til reprasjon? takker for alle svar Endret 6. februar 2008 av keery123321 Lenke til kommentar
anro Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Hørres ut som det er skjermkortet som det er noe galt med. Enten kan du prøve en annen skjerm / eksternt skjermkort. Hvis du har integrert itillegg til eksternt prøv det integrerte, på samme skjerm. Hvis samme problem er på integrert må nok hovedkortet byttes. Eventuelt skifte skjermkort. Lenke til kommentar
keeryNor Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 Hørres ut som det er skjermkortet som det er noe galt med. Enten kan du prøve en annen skjerm / eksternt skjermkort. Hvis du har integrert itillegg til eksternt prøv det integrerte, på samme skjerm. Hvis samme problem er på integrert må nok hovedkortet byttes. Eventuelt skifte skjermkort. det er laptop da men det er bilde kan trykke f2 så kommer det opp masse ting jeg kan gjøre. er det noe jeg kan gjøre der ? Lenke til kommentar
MrNilsen1986 Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 F2 er nok bare en BIOS. Og der får du gjort lite med dette problemet. Mener det er Pakard som har den løsningen, at du kan holde inne "FN" knappen, mens du slår på maskinen (altså, hold inne FN og slå på maskinen, hold FN inne hele tiden). Da skal du kunne få opp en Maskinvare test. Kjør denne testen og se hva du finner ut av. Høres ut som ett maskinvareproblem spør du meg. Lenke til kommentar
dvs- Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 det som skjer når packard bell bilde kommer opp er at PC-en kjører POST, dvs at den tester komponentene i PC-en. Så tydlig at det er et problem der. Veldig mye mulig det er en av ram modulene som er problemet. Som MrNilsen sier kan du prøve å holde nede Fn knappen mens du starter maskinene, da blir det startet en PSA test. Hvis noe feiler på denne, vil du få opp en feil kode. Denne koden kan du slå opp på nettet. Hvis du får en ram failure error, kan du ta ut en av brikken og kryss sjekke begge rammene i slottene. Lenke til kommentar
keeryNor Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 det som skjer når packard bell bilde kommer opp er at PC-en kjører POST, dvs at den tester komponentene i PC-en. Så tydlig at det er et problem der. Veldig mye mulig det er en av ram modulene som er problemet. Som MrNilsen sier kan du prøve å holde nede Fn knappen mens du starter maskinene, da blir det startet en PSA test. Hvis noe feiler på denne, vil du få opp en feil kode. Denne koden kan du slå opp på nettet. Hvis du får en ram failure error, kan du ta ut en av brikken og kryss sjekke begge rammene i slottene. det skjer ingen ting når jeg holder fn knappen inne noe annet jeg kan gjøre Lenke til kommentar
keeryNor Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 noen som vet noe annet jeg kan gjøre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå