LysDiode Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Jeg har visst fylt opp dette forumet men.. Jeg har en SplashScreen. Hvordan skal jeg få den til å åpne seg først (enkelt, for så å lukke seg etter noen sekunder og åpne selve programmet? Kan jeg bruke timer funksjonen til det? Evt. hvordan? Bruker VB 2008 Express Edt.. Mvh Real Noob Endret 7. februar 2008 av Pilarwiki Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 VB .Net har en egen funksjon for splash screen. Gå inn i "Properties"-vinduet, og velg riktig form som "Splash screen". Da vil det fungere akkurat slik en splash screen skal fungere Mvh Degeim Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Det.. virker ikke =( Bruker VB 2008 Express Edition.. Endret 7. februar 2008 av Pilarwiki Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Det er ikke lett å hjelpe deg hvis du ikke sier hva som skjer/hva som ikke virker/hvilke(n) feilmelding(er) du får. Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 Veldig nøyaktig forklart så skjer det ingenting. Ingen warnings, feilmeldinger, altså ingenting.. Når jeg prøver programmet så starter splash screenen, og derfra skjer det ingenting =/ Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Har du flere former? Er du sikker på at du har satt splash-vinduet til "Splash Screen" og oppstartsformen til "Main form"? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Ok for og svare på spørsmålet dit: gjør slik som Degeim sa: Gå inn i "Properties"-vinduet, og velg riktig form som "Splash screen". Også redigerer du den slik som du vil ha den med teskt osv... Så kommer hele greia, KODINGEN. Dobbel klikk på Splashscreen1 og lim inn dette og endre litt på det ! Private Sub Form_Load() Dim i As Integer ' Disable this form. The splash screen will ' reenable the form when it unloads. Enabled = False ' Make the main form visible. Me.Show() ' Display the splash screen. SplashForm.ShowSplash() ' Do stuff to get the program ready, read ' values from the registry, open databases, etc. For i = 1 To 10000 ' Just waste a little time. DoEvents() Next i ' Let the splash screen know we are ready ' to begin work. SplashForm.ReadyToWork() End Sub PS: vis det kommer en blå strekk under disse kodene: SplashForm.ShowSplash() SplashForm.ReadyToWork() DoEvents() Så er jeg ikke sikker på hvordan du fikser det ettersom jeg ikke er noe ekspert. Brukte den koden selv ista, bare endra litt på den så funka den men du får endre selv Endret 8. februar 2008 av Gjest Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 Takk, får den nok til å virke etterhvert ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå