Gjest Gutt 13 Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Hei! Jeg er en gutt på tretten, snart fjorten år. Her om dagen da vi skulle dusje etter gymtimen kom jeg til å se at det var en klassekamerat av meg som ikke hadde forhud på penishodet, og han er ikke omskåret. Jeg har faktisk sett flere som har det. Kan noen si meg om det er vanlig, og hvorfor det er slik? Og en annen ting som jeg har lurt litt på...Hva vil det si å ha trang forhud? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Tråden flyttes til Helseforumet. Lenke til kommentar
Grand Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 1: alle er forskjellige, sånn er det bare. 2: viss du har trang forhud så kan du ikke dra skinnet helt tilbake over penis hodet. eller det gjør vondt når du skal prøve å dra den tilbake. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Hei! Jeg er en gutt på tretten, snart fjorten år. Her om dagen da vi skulle dusje etter gymtimen kom jeg til å se at det var en klassekamerat av meg som ikke hadde forhud på penishodet, og han er ikke omskåret. Jeg har faktisk sett flere som har det. Kan noen si meg om det er vanlig, og hvorfor det er slik? Omskjæring er praktisert hyppig for folk med muslimske, ortodoks kristne eller jødisk bakgrunn. Det er mest vanlig for folk fra midtøsten. I europa er det vanlig i albania, yugoslavia, ortodoksgresk kristne. Omskjæring er en renthetspraksis med røtter i jødedommen. Fordi det er "renere" rundt penis uten forhuden. Idag viser det seg at de som er omskåret har mindre sjangse for sykdommer og kreft forårsaket av penisen. De er også mer motstandsdyktig mot HIV infeksjon. Og en annen ting som jeg har lurt litt på...Hva vil det si å ha trang forhud? Trangforhud, menes at, forhuden ikke kan trekkes tilbake. Det betyr at glansen (hodet) til penisen, ikke kan bli frigjort for hud. Medisinsk kalle vi dette for phimosis. Trangforhud kan forårsake infeksjoner og andre uønsket seksuellekomplikasjoner. Endret 6. februar 2008 av Vaio Lenke til kommentar
gczilla Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Medisinsk kalle vi dette for phimosis. Eller fimose for å ikke være så gammel-latinsk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå