Gå til innhold

Smartcard, programvare for avlesing

EllingP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

du finner programvare her:

http://www.buypass.no/Installasjoner/Buypa...ogram/Setup.htm

( den finnes på norsk tipping sin supportside: kundeservice>mest stilte spørsmål>hvor kan jeg laste ned.......)

lykke til

ps. du må ha java også ( 1.4.0 java plugin )

men fekk du ikke installasjons cd sammen med leseren ? ( java er på den + programvare

Endret av p@ge
Lenke til kommentar
Takk takk :) Jeg håpte på å få "full" kontroll over hva som er på kortet, får jeg det med dette programmet?

hvis du vil benytte deg av alle muligheter må du ha shockwave flash object ( active x controll ) fra adobe, ( for å kontrollere kuponger etc.)

men det er godt muligt at den er inkludert i programvare.

Endret av p@ge
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Takk takk :) Jeg håpte på å få "full" kontroll over hva som er på kortet, får jeg det med dette programmet?

Som regel trenger du da en CSP fra kortprodusenten for å få tilgang til innholdet på kortet. Vær obs på at kortprodusenten kan låse ned en eller flere lommer i kortet ditt slik at du ikke får full eller ingen tilgang til disse.

Lenke til kommentar
Som regel trenger du da en CSP fra kortprodusenten for å få tilgang til innholdet på kortet. Vær obs på at kortprodusenten kan låse ned en eller flere lommer i kortet ditt slik at du ikke får full eller ingen tilgang til disse.

jeg har et vanlig " buypass kortleser " fra norsk tipping og den kan lese alle kort fra norsk tipping,

de eneste man må ha, for å kunne bruke pengene som står på konto'en ( til å spille )

er en kode som hvert kort/spiller må ha.

ellers er de ingen begrensninger for å benytte seg av alle muligheten kortene byr på.

fra norsk tipping sin side:

Elektronisk lommebok

Brikken (chip-en) på Smartkort utstedt før 30. mai 2005 inneholder en elektronisk lommebok. Disse pengene er kun lagret i kortet og ingen andre steder. På samme måter som kontanter som ramler ut av lommen, vil disse pengene være borte dersom du mister kortet. Nye Spillerkort har ikke elektronisk lommebok.

Lenke til kommentar
jeg har et vanlig " buypass kortleser " fra norsk tipping og den kan lese alle kort fra norsk tipping,

de eneste man må ha, for å kunne bruke pengene som står på konto'en ( til å spille )

er en kode som hvert kort/spiller må ha.

ellers er de ingen begrensninger for å benytte seg av alle muligheten kortene byr på.

fra norsk tipping sin side:

Elektronisk lommebok

Brikken (chip-en) på Smartkort utstedt før 30. mai 2005 inneholder en elektronisk lommebok. Disse pengene er kun lagret i kortet og ingen andre steder. På samme måter som kontanter som ramler ut av lommen, vil disse pengene være borte dersom du mister kortet. Nye Spillerkort har ikke elektronisk lommebok.

Nå har vel EllingP aldri sagt noe om hva slags smartkort han ønsker å lese. Jeg har også en kortleser levert av Norsk Tipping/Buypass, samt en del andre lesere fra f.eks SCM og Dell. Smartkort følger en ISO-standard (ISO-7816 for å være mer nøyaktig), og alle lesere som støtter denne standarden kan lese alle kort som følger denne standarden. Din " buypass kortleser " fra Norsk Tipping kan ikke bare lese Norsk Tipping sine kort, men alle smartkort som følger ISO-7816. Smartkort selges jo for ~20NOK og oppover rundt omkring på nettet, vanligste her vil vel være CAC-kortene til Department of Defense i statene og kanskje OpenGPG(?). På disse, som alle(?) andre smartkort trenger du en CSP for å kunne få "full kontroll" over kortet dersom kortutsteder ønsker du skal ha dette.

Endret av CrZy_T
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...