Gjest Slettet+9871234 Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Hei. Som emnetittelen sier, har jeg vært forkjølet en gang siden før jula satte inn. Fram til i dag har jeg vært lettere plaget med tetthet osv, men i det siste (fra og med omtrent mandag) har jeg opplevd å bli _helt_ tett i høyre nesebor. Har gått til legen to ganger, hvor jeg den andre gangen fikk utskrevet noen piller som visstnok skulle hjelpe. Nå er jeg snart ferdig med kuren, men opplever ingen endring what so ever. Merker at når jeg faktisk klarer å blåse ut litt gugge fra det tette neseboret, er slimet som regel gult og temmelig tyntflytende. (Urk...) Er det noen som har opplevd lignende, og har gode/smarte tips/råd å komme med? Jeg er åpen for det aller, aller meste. Edit: Har nå per 7. februar vært til røngtentagning på sykehuset, hvor det viste seg at jeg har en tydelig fortetning i den ene bihula. Skal nå få kraftigere medisiner som skal hjelpe mot dette, samt har jeg blitt rådet til å fortsette med nesedråper og de pillene som skulle hjelpe mot hevelsen i nesa. Endret 7. februar 2008 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Hei. Som emnetittelen sier, har jeg vært forkjølet en gang siden før jula satte inn. Fram til i dag har jeg vært lettere plaget med tetthet osv, men i det siste (fra og med omtrent mandag) har jeg opplevd å bli _helt_ tett i høyre nesebor. Har gått til legen to ganger, hvor jeg den andre gangen fikk utskrevet noen piller som visstnok skulle hjelpe. Nå er jeg snart ferdig med kuren, men opplever ingen endring what so ever. Merker at når jeg faktisk klarer å blåse ut litt gugge fra det tette neseboret, er slimet som regel gult og temmelig tyntflytende. (Urk...) Er det noen som har opplevd lignende, og har gode/smarte tips/råd å komme med? Jeg er åpen for det aller, aller meste. Prøvd nesespray? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Prøvd nesespray? Indeed I have. En ekstra slimløsende også, og i en periode brukte jeg den lengre enn anbefalt tid, uten å tenke over det. Har blitt frarådet å bruke "maskinprodusert" nesespray, men heller koke opp en liter vann og ei spiseskje salt, for å bruke dette som nesedråper. Andre tips jeg har fått er å drikke masse vann, kle godt på meg og gnafle c-vitaminer (noe jeg for så vidt gjør for øyeblikket). Som sagt er jeg på en "kur" fra legen for å ta knekken på djevelskapen fra innsiden, men så langt (og jeg har bare to piller igjen) har jeg ikke merket store forandringen. Jeg fikk også piller som skulle trekke sammen blodkarene i nesa, uten at disse også hjalp. Lenke til kommentar
Wildthing Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Hold deg hjemme i fra jobb, og ta vare på deg selv W Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå