UUnreal Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Har akkurat satt opp en slik router: http://www.3com.com/products/en_US/detail....u=3CRWDR200A-75 3Com® OfficeConnect® ADSL Wireless 108 Mbps 11g Firewall Router Jeg kommer på nett. Siste firmware er oppdatert, men jeg har ingen kontroll på det trådløse nettverket. 3com SSID er standard. Jeg får ikke endret, ikke satt passord på det eller slått det av. Jeg har også skrudd av trådløst, men det er fortsatt på ukryptert med 3com som standard. Jeg har også resatt routeren 2 ganger uten at det lyktes. Det har fungert før, men jeg vet ikke hvorfor alt har låst seg nå. Hjelp anyone! Vil gjerne få ordnet opp i dette asap. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Jeg ville prøvd å legge inn (ny) firmware på boksen. Fungerer ikke det så er vel en reklamasjon neste? Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Jeg ville prøvd å legge inn (ny) firmware på boksen. Fungerer ikke det så er vel en reklamasjon neste? Det har jeg gjort. Har du i det hele tatt lest hva jeg skrev? Jeg siterer: Jeg kommer på nett. Siste firmware er oppdatert, men jeg har ingen kontroll på det trådløse nettverket. Sitat slutt.. Endret 7. februar 2008 av UUnreal Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Får du feilmelding eller ser alt greit ut? Kan se om du får brukt telnet til å konfigurere den da Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 Får du feilmelding eller ser alt greit ut? Kan se om du får brukt telnet til å konfigurere den da Ingen feilmeldinger i det hele tatt. Den ser ut til å lagre alt jeg gjør, men når jeg har lagret det og søker etter trådløse nettverk så finner den kun 3com nettverk ukryptert. Hver eneste gang. Jeg har til nå brukt 192.168.1.1 for å konfigurere. Åssen gjør man det via telnet? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Om du har winxp: start - kjør - cmd - "telnet 192.168.1.1" Om du har vista må du laste ned f.eks. putty, sette innstillingene til telnet og bruker ip 192.168.1.1 Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 Om du har winxp: start - kjør - cmd - "telnet 192.168.1.1"Om du har vista må du laste ned f.eks. putty, sette innstillingene til telnet og bruker ip 192.168.1.1 Jeg kommer jo inn i routeren. Hvilken forskjell gjør det om jeg gjør det via telnet eller ip?? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Via vanlig http har du ett GUI som kan være bugget. I telnet kjører du kommandoene direkte Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 Via vanlig http har du ett GUI som kan være bugget. I telnet kjører du kommandoene direkte Skjønner. Men når jeg kommer så langt at jeg har logget inn på routeren via telnet. Får jeg opp mange valg da? Med kommandoer. Dumt spm sikkert, men jeg har ikke brukt telnet mest. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Trykk [tab] to ganger så skal du få opp mulige kommandoer. Er litt forskjellige fra router til router Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå