ronron25 Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Om jeg ikke husker feil så er dette en PC med en cpu på 400MHZ og 128 MB Ram og 8GB HDD. Ikke mye å gå på altså. Finnes det en distro som einer seg for denne PCen? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Hva er behovet ditt? Er det en desktop pc med GUI eller en server pc med CLI feks? Endret 6. februar 2008 av AlecTBM Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 Hva er behovet ditt?Er det en desktop pc med GUI eller en server pc med CLI feks? Det er en desktop-pc. Lenke til kommentar
p10 Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Sjekk ut Vectorlinux eller Damn Small Linux (DSL)... Hva skal du bruke PCen til? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Hva er behovet ditt?Er det en desktop pc med GUI eller en server pc med CLI feks? Det er en desktop-pc. Uten at jeg har peiling så kan du vel prøve Xubuntu som er en lettere utgave av Ubuntu Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Sjekk ut Vectorlinux eller Damn Small Linux (DSL)... Hva skal du bruke PCen til? Jeg prøver ut puppy linux akkurat nå. Skal prøve ut Vectorlinux og Damn Small Linux også, og se hva som fungerer beste på den gamle pcen. Dette er en gammel pc på en skole hvor man har kjøpt nye PCer, og de gamle skal kastes. Jeg vil vise at Linux kan funke bra på en så gammel pc. Driver litt Linux reklame retta mot trassige innbarka windows brukere. Prøvde først med Linux Mint, men med bare 128 MB ram så fungerte ikke det så bra. Takker alle for svar og nyttig info ! Ønsk meg lykke til i kampen for Linux ! Endret 6. februar 2008 av ronron25 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Lykke til! Jeg har ikke så mye linuxerfaring. Har testet linux et par ganger på en 166Mhz maskin med 196 Mb ram. Det gikk sorgens tregt. Skal man teste linux for første gang, så er det greit å bruke en noenlunde oppegående pc.Men lykke te og gi tilbakemelding om dine erfaringer. Lenke til kommentar
Del Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Du sliter med både minne og CPU, litt mer sprut så hadde du vært der. Likevel ville jeg gitt KDE en sjanse. Ligg unna flash og java plug-in til Konqueror, bruk utelukkende KDE applikasjoner. Prøv Kubuntu, så spriter du opp desktopen så den ser ut som Vista. Dra i gang noen av de mest imponerende KDE applikasjonene, så tenker jeg du har dem der du vil. I KDE kjører du gjennomsiktige vinduer (bruk Crystal), terminaler og menyer uten rå hardware. Sørg for å legge inn kbfx, så de får se en heftigere menyknapp enn i Vista. Noe slikt kanskje: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå