Gå til innhold

DVD-plater og kvalitet (Lurer Lefdal sine kunder) ?

Anbefalte innlegg

Er det noen erfaringer med DVD merket "PC Line", som Lefdal selger?

Mine foreldre er opptatt av å kjøpe kvalitetsplater, oppsøkte Lefdal i Fredrikstad og ble anbefalt merket PC-Line fremfor Verbatim som de ba om.

Jeg mistenker sterkt at PC-Line er et billig "drittmerke".

Dem ble krev 50 kr for 10 plater i "kakeboks". En ganske stiv pris..

Merket umiddelbart jeg ble provosert når jeg hørte det, men så kan det jo hende PC-line er høykvalitetsplater, men jeg tviler sterkt (dem har ogsp andre billigvarer med PC-Line merket på fra ukjent opphav og ikke noe nettsted)...?

Syntes det er ekstremt kynsik av Lefdal dersom de prakker på "drittplater" til kunder som aktivt ber om kvalitetsplater, og faktisk spør etter Verbatim (som butikken har).

I så fall bidrar Lefdal til å lure kunder til å arkivere verdifulle minne (bilder) på drittplater.

Drittplater er å ta litt i, men de er vel neppe på høyde med de mest anerkjente platene ??

----------------------------------------------------------------------------

Unique Disc Identifier : [DVD+R:MCC-004-000]

----------------------------------------------------------------------------

Disc & Book Type : [DVD+R] - [Not Available]

Manufacturer Name : [Mitsubishi Chemical Corp.]

Manufacturer ID : [MCC]

Media Type ID : [004]

Product Revision : [Not Specified]

Blank Disc Capacity : [2,295,104 Sectors = 4.70 GB (4.38 GiB)]

Recording Speeds : [1x-2.4x , 4x , 6x-8x , 6x-16x]

Edit: Endret overskrift..

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK. Nå har jeg ikke platene hos meg, så får ikke lest mediekoden trykt på plata.

Poenget er at disse platene trolig er av mer variabel kvalitet, i hvert fall ikke en god Verbatim erstatter?

Mistenker at Lefdal selgeren så muligheten til å selge "hva som helst" av DVD til to eldre personer. -Men dem ba om plater av god kvalitet (spurte også etter Verbatim)og bruker å holde seg til Verbatim DVD-plater for lagring av bilder, video m.m.

Enten har selgeren god informasjon om at PC-Line faktisk er meget gode plater, eller så benyttet han strategien "selge noe annet med bedre fortjenesten/eller vil bli kvitt varer".

En vil jo stole på det en brunevare/dataselger sier.

Lenke til kommentar

16x DVD-R plater fra Fujifilm har som regel RITEKF1 kode eller MBI 03RG40, plasserer de et sted i mellom Verbatim og PCline plater.

Fujifilm 16x DVD+R plater har RITEK F16 kode eller PRODISC R05, ikke noe voldsomt kvalitet på disse heller.

Lenke til kommentar

Min tommelfingerregel er at jeg aldri kjøper det selgerne i sånne kjeder virker mest interessert i å selge. De jobber på provisjon, og vil derfor helst selge det som gir best avanse, mao. billig dritt de selger dyrt. "PC-line" er ukjente greier, og det blir derfor vanskelig for kunder å drive prissammenliking. Verbatim er et kjent merke som mange selger, og de kan derfor ikke ta spesielt høy avanse uten at de blir mye dyrere enn andre steder.

Lenke til kommentar

Jepp, helt enig Narnek.

-Men så er det jo mange som ikke har peiling på slikt og har tillit til selgerene. Det er jo veldig synd at selgere hos Lefdal i Fredrikstad misbruker kundens tillit.

Har selv opplev å bli lurt av selger i denne butikken, tvilte meget sterkt på sannheten til det selgeren sa om en DVD/HDD opptaker. -Tok den med hjem og jeg hadde rett, opptakeren hadde ikke funksjonen jeg klart hadde forespurt. Nå skal jeg ikke påstså at selgeren jugde, det handlet nok om manglende kunnsakp.

Det bør da være lov til å forvente at brunevare selgere har en grunnleggende basiskunnskap om merker og funksjoner, uten å være detaljspesialister.

Men erfaring er at de fleste butikker (utenom Lefdal i Fredrikstad) faktisk selger kvalitetsvarer til sine kunder når de aktivt forespør dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...