Gå til innhold

Mange som blir lurt på finn.no

Januar333

Anbefalte innlegg

Har lenge merket meg at selgere skryter uhemmet av produktet de selger(selv om det er crap) og får utrolig mange bud

Og da spør jeg meg er folk helt ukritiske når dem handler på nett og søker dem ikke selv opp info på nettet og ny prisen ifra butikk.

f. eks

http://www.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=5...cleCondition=-1

tenk å få så høye bud på en slik telefon når man skaffe seg den for en 1000 lapp og hele annonsen er full av feil f. eks:

"bruke 2 Sim kort samtidig"-not

"motta 2 gsm signaler samtidig"-not

"trenger ikke å være redd for å gå tom for strøm"-ok :!:

"pda"-langt ifra.. får ikke installert Java engang for pokker(at det går an)

"multimedia senter" ja helt klart

Nå virker det som om jeg hakker på akkurat denne annonsen men blir så oppgitt på slikt lureri..

og f.eks skulle selge en ny kvalitets forsterker på qxl til langt under halve prisen av dagens ny pris og jeg oppgir ekte spec men neida ingen salg pga at folk heller byr på jalla overprisa forsterkere med fake spec. Der selgerne tener masse gryn.

Hva syntes folk om dette? og legg gjerne ut flere linker ifra qxl\finn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo akkurat dette som kalles Kina produkter. Disse produktene er halvt kopier av eksisterende merkevarer og firma i Norge kjøper Wholesale ( fks fra 50 til 500 enheter samtidlig) og selger det for blodpris her i Norge.

Skal vedde på at en slik koster 50 dollar i kinaland , jo flere firmaet kjøper jo billigere blir det

Synes det var mye snakk om at slike kopier / etterligninger ikke var lov og ta inn lenger i Norge jeg?

Lenke til kommentar
Det er jo akkurat dette som kalles Kina produkter. Disse produktene er halvt kopier av eksisterende merkevarer og firma i Norge kjøper Wholesale ( fks fra 50 til 500 enheter samtidlig) og selger det for blodpris her i Norge.

Skal vedde på at en slik koster 50 dollar i kinaland , jo flere firmaet kjøper jo billigere blir det

Synes det var mye snakk om at slike kopier / etterligninger ikke var lov og ta inn lenger i Norge jeg?

Det er fullt lovelig og dem er greie hvis man vil ha en billig "partytelefon" problemet er at selgere som skryter dem opp i været og lurer evnt kjøper, dette gjelder egentlig ikke bare kina kopier men alt ifra dokker til pcer det selger er flink til å skryte opp produktet og lettlurte kjøpere

Lenke til kommentar

ja , sant det.

Men det er jo kjøperen sin feil vist han/hun merker at det selger skrev om produktet var usant, og ikke sier ifra til fks qxl.no eller ikke legger inn dårlig karakter på selger.

Dårlig karakter og kommentarer på kjøper er hvertfall noe finn.no skulle tatt til vurdering. Jeg har opplevd qxl.no som kjappe til og reagere vist det er svindel eller andre tvilsomme greier på gang

finn.no kan fort bli for anonymt, og kansje en lett vei og gå for de som aktivt lever av og svindle andre

Men du skal være rimelig tilbakestående for og falle i åpenbare feller. Som at selger ikke oppgir fullt navn eller bare mailadr og ikke tlf fks

Lenke til kommentar

Det som var litt fiffig med den annonsen er at selgeren har så lite peiling på mobiltelefoner at han tror "Quad band" betyr "2 GSM-signaler" (det riktige er at quadband betyr, som navnet tilsier, at den støtter 4 gsm-frekvenser og har ingenting med hvor mange sim-kort du kan ha i).

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Du kan irritere deg så mye du vil, men det er fortsatt ikke ulovlig å selge til blodpris :)

Hvem henvender du deg til?

Har ikke sagt at dette er ulovelig. men når man oppgir feilaktiginformasjon er det særdeles uetisk og på nippet til å være ulovelig kjøper har ihvertfall rett til å heve kjøp..

og folk kan selge for så høy pris dem bare kan så lenge informasjonen er riktig men slike auksjoner av denne typen er lureri syntes jeg.

Endret av freddy85
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...