Gå til innhold

Hjelp, fps drops i CS:S..


Anbefalte innlegg

Når jeg spiller holder jeg ofte en 80-120 fps, men i blant dropper fpsen helt ned til 30 når det skjer mye, enten foran meg eller et annet sted på mappet, spesielt når jeg dør av en eller annen grunn. Selv når den dropper ned til 50'ish, lagger det. Noen som har noen forslag til å få bort dette, eller få det til å bli mindre? Jeg har prøvd mange fps configs (dT's, caseys og z0uless sin gir meg faktisk verre performance, mens noen andre funker), skifte resolution (selv ned til 800x600 har ingen effekt på fps), og sette heapsize til 2gig. Eneste problemet her må være CPUen..

btw, har eksperimentert litt med å ta av ragdoll physics, det hjelper ikke i det hele tatt - kanskje med 1 fps.

 

Dette er pcen min, er det for mye å forlange en stabil 70 fps? :|

er rimelig pissed over spillmotoren til CS:Source nå..

 

Intel® Viiv™ Technology - Intel® Pentium® D 820 Dual Core (2x 2.80GHz,800MHz,2x1MB)

 

Windows® XP Media Center Edition 2005

 

RAM: 4096MB Dual Channel DDR2 533MHz

 

Sapphire Radeon X1950PRO 512MB PCI-E

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er i CPUen det ligger.

 

Counter Strike: Source er ett CPU basert spill, det hjelper ikke mye med Dual Core heller siden spillet kunn bruker 1 kjerne.

 

Eneste rådet jeg kan gi deg er: kjøp deg nye prosessor eller overclock hvis du skal ha bedre FPS.

Endret av SubtleINC
Lenke til kommentar
Dette er et velkjent problem, vis du søker på forumet så finnes det en tråd til om dette. Jeg sliter også med ekstremt lav fps og jeg har [email protected] 4GB ram og 8800GTS.

 

SubtleINC, steam motoren støtter faktisk 4kjerner ;)

Counter Strike Source bruker bare 1 CPU.

 

Det må være noe alvorlig galt noen plass med PCen din hvis du ikke holder 100 FPS konstant.

 

Jeg har 100 FPS, med all grafikk på fullt, konstant i enhver situasjon, med min PC.

Lenke til kommentar

Source-motoren fra The Orange Box 2007 støtter flere kjerner.. men ikke den fucka motoren som css bruker. Det skal komme en port til OB-motoren som gjør at css støtter flere kjerner som kan hjelpe mange, men den skulle liksom komme sent i fjor.. får bare vente på det.

 

Jeg vet at CS:Source spiser CPU'en din, men om det var noen alternative løsninger.. tenkte å overclocke, men har aldri gjort det før og er helt nubert på det området.. noen ting jeg må kjøpe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...