dvs- Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Hei. Utstyret jeg bruker: MSI 975X PLATINUM PE 1GB (2x512MB) PC6400 DDR2 800Mhz 5-5-5-15 CPU Core 2 Duo E6400 2.13GHz S-775 1066MHz 2MB "Conroe" Boxed VGA-Card nVidia GF7600GT 256MB PCI-E. Idag kjøpte jeg 2 gb PC6400 OCZ ram (2 moduler) 4-4-4-12. Så det første jeg ville spørre er om dere tror disse vil fungere greit i systemet mitt? Og siden de har forskjellige Cl, vil alt bli satt til 5-5-5-15? Jeg har 4 ram slotter fordelt i 2 channels. Skal de to like rammene stå i samme channel eller i hver sin channel? OCZ i en channel og geil i enn anne f.eks? Jeg har litt lyst til å overklokke systemet mitt litt nå. Jeg har prøvd meg litt frem, men uten hell. Det jeg har prøvd å oppnå er fsb på 400 og forhold 1:1, dette vil få cpu til 3.2 ghz og ram'ene slik de skal være, 800 mhz. Jeg prøvde meg frem, men fikk bare svart skjerm. Cpu volt prøvde jeg opp til 1.41v og ram voltage til 2.25v. Men dette hjalp ikke. Jeg kan ikke stille cpu mulitplier i BIOS, selvom jeg deaktiverte speedstep. Noen som vet hvordan jeg kan få til dette? PCI-E frequenze står på 100, men jeg vet ikke om det skal stå på async eller sync? Noen som har noen tips til hvordan jeg skal få til en overklokk på systemet mitt? På forhånd takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå