Gå til innhold

Ny semigaming-laptop til ca 10-11k

Alex_2xA

Anbefalte innlegg

Hallo.

Jeg er på utkikk etter en laptop som jeg kan bruke i skolesammenheng (skal kjøre matlab med simulink, LaTeX kompilator, Maple og slik programmer), men som jeg også skal kunne bruke til spill. Spillene jeg tar sikte på å kunne kjøre er hovedsakelig strategispill som Civ4 og SupCom (kanskje ikke dette på maks innstillinger), noen fps blir jeg også å kjøre. Jeg er ikke en for hardcore gamer, men liker å kunne kjøre spill med minst mulig lag. Neste pri er en god skjerm for jeg kommer til å kikke på den ganske mye ;), og kvalitet på utstyret. Jeg har satt pris nivået på 10 til 11 tusen kroner, men kan tøye meg litt over om det er verdt pengene, for jeg vil at pcn skal holde en stund fremover.

Jeg har kikket på noen modeller, og kom over denne blant annet:

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=87903

En del under prsen jeg så for meg, men er den noe god?

Om jeg vil kan jeg også få 1600kr i rabatt på denne:

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=88880

Det vil sli litt over det jeg tenkte meg i pris, men jeg får tross alt 1600kr i rabatt og blir den da verdt det? Er den ok å game med?

Det er modellene jeg har kikket på, den siste er jo nokså fin, den har stor skjerm og relativt gode spec, men kunne kanskje tenkt meg en lillebror med mindre minne for å spare noen kroner, for den er litt dyr selv til 12400.

Noen gode råd angående en laptop? Jeg setter CPU, Grafikkkort og minne høyt oppe, deretter diskstørrelse (noe HP'n nevnt ovenfor har mye av) og andre spec, men om andre har noen gode ideer som vil jeg høre de, for jeg har ennå ikke bestemt meg for visse typer laptopper over andre. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også vurdert en Dell laptop, noen som vet hvordan disse er med hensyn på varme? En kompis av har hatt, om ikke direkte problemer, men irritasjoner med varme fra den. Han kan ha hatt uflaks eller at vifta er dårlig, men hadde vært fint med noen erfaringer.

Lenke til kommentar

Ville tatt Dell Vostro siden du skal bruke den til skole, tåler mer enn "vanlige" bærbare pcer.

Her er et eksempel på konfigurasjon:

Dell Vostro 1500

Intel® Core™ 2 Duo T7700-prosessor (2,40 GHz, 800 MHz FSB, 4 MB L2-buffer)

Ekte Windows Vista™ Business

15,4-tommers UltraSharp™ widescreen WSXGA+ (1680 x 1050) TFT-skjerm med TrueLife

4096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM

160 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

256 MB nVidia® GeForce® 8600M GT

Fast, intern 8X DVD+/-RW-stasjon

9,980.00 kr

Merk at dette er uten mva, dermed blir prisen ca 12.500,-

Hvis du vet ossen man instalerer minnebrikker så kan du spare masse på det ved å bare kjøpe det dårligste alternativet.

Hvis du ikke er kresen på skjerm så kan du degradere det også.(Den jeg har valgt er omtrent det beste man får tak i per dags dato)

EDIT:

Se der ja, fikk ikke med meg at du ville ha 17 tommer :(

SuX

Endret av SuXz0r
Lenke til kommentar

SuXz0r: Den så jo veldig god ut, 15 tommer er også ok for skjerm, men har i det siste vent meg til større skjermer, føler jeg kan se mer på de :p.

Jeg her merket store RAM priser ja, men mener selv jeg skal klare å bytte.

Endret av Alex_2xA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...