jondaeh Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Skal mekke meg HTPC, og vil bruke en del komponenter fra anbefalingen på HW.no. Men når jeg ser på Abit hovedkortet som er valgt, og RAM brikkene, finner jeg noe jeg ikke helt skjønner. Abit hovedkortet står det på Amentio sine sider at skal ha DDR2 SD-ram brikker, mens Crucial-brikkene HW.no anbefaler er "vanlige?".. Ser også at det er noe som oppgis som PC2-8500, mens andre uten 2-tallet, samt at det skilles f.eks. mellom PC6400 og DDR2 800, som jeg egentlig trodde var det samme:P.. Forklaring noen? Selv har jeg noen Kingston DDR2 PC6400 2x1024mb brikker som jeg vil bruke på overnevnte hovedkort, vil dette til syvende og sist fungere? Og til slutt, Hvis jeg kjøper et DDR3 hovedkort, og ønsker og bruke mine DDR2-brikker, fungerer dette? Hilsen Jon. Endret 6. februar 2008 av jondaeh Lenke til kommentar
Mit Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 HWs oppsett er helt korrekt, DDR2-brikker i et hovedkort som kun støtter DDR2. Det skal vel skrives PC2-xxxx, ja, men mange skriver kun PC-xxxx. dette kan sikkert virke litt forvirrende om man ikke har annen informasjon og forholde seg til. Kingston-brikkene dine er DDR2 så det bør ikke være noe problem. DDR2 og DDR3 kan ikke bruks om hverandre helt uten videre, da må du ha et hovedkort som støtter begge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå