salms Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) OPPDATERT!! Etter mye om og men så har jeg til slutt klart å sende en endelig bestilling, og dette ble ordren. Hovedkort: ABIT IP35 PRO, P35, Socket-775, ATX,Silent Otes2, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16 Prosessor: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte Skjermkort: PowerColor Radeon HD 3870X2 1GB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP Systemdisk: Samsung SpinPoint F1 750GB SATA2, 32MB 7200RPM Minne: 2stk Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4, Kit w/two BallistiX 1024MB's, E.P.P Stæsj til DreamBox: D-Link Powerline HD Ethernet Adapter Kit Takk til dere som har deltatt og gitt tips og råd, sparte over 2.500 på modifikasjonene gjort pga dere. TAKK! Så nå gleder jeg meg bare til komplett klarer å sende pakke til meg! Endret 6. februar 2008 av salms Lenke til kommentar
Marius WL Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Asus P5K3 Deluxe, P35, Socket-775, DDR3, WIFI, eSATA, ATX, 2xGbLAN, 2xPCI-Ex16Crucial DDR3 BallistiX 1600MHz 2GB, KIT, Kit w/two BallistiX 1GB, CL8-8-8-20 PowerColor Radeon HD 3870X2 1GB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte Samsung SpinPoint F1 750GB SATA2 32MB 7200RPM Helt enig i valget av disk fremfor raptor, samme med vennen din sin anbefaling av å velge ddr2 fremfor ddr3 iflg ytelse/pris. Jeg ville vel ha byttet ut cpu med en E8400, er vel det eneste jeg kan tenke på :-) Lenke til kommentar
salms Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Hmmm, jeg sendte akkurat mail til komplett og spurte pent om å få bytte prosessor til Q6600 istedet for E6850, en kompis av meg sier han har Q6600 og lett overklokker den til 3GHz, så om jeg får det så er jeg vel fornøyd. Men det med hovedkort og minne ergrer meg en del, mest pga jeg ikke har klart å finne noe hovedkort med ddr2-støtte som får meg til å få like full tenning som dette jeg har valgt. Så det blir vel til at jeg beholder ddr3 og hovedkortet, men prøver å forandre cpu.. E8400 og E8500 kommer ikke på lager før i hhv slutten av februar og slutten av mars, ubekreftet. Derfor ble det ikke noen av de.. Endret 6. februar 2008 av salms Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Ikke gå for P5K3, det er dyrt, og unødvendig(DDR3). Lenke til kommentar
salms Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 Ikke gå for P5K3, det er dyrt, og unødvendig(DDR3). Ok..? Men gi meg to kjappe linker på komplett til hovedkort og minne du ville valgt istedet? Jeg har rota meg bort i jungelen der nå pga jeg har klart å stresse meg selv.. Jeg er avhengig av minimum 4, helst 6 interne sata-sloter. Og helst esata i tillegg. Ellers må det jo være støtte for grafikken jeg kjøper og at det ellers vil være "top of the pops".. Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Okey, jeg valgte ut et "gamer" kort EVGA nForce 780i SLI + to av disse Crucial Ballistix DDR2 minnebrikkene. Endret 6. februar 2008 av HenrikTheGuitar Lenke til kommentar
salms Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 OK! Nå har jeg kansellert ordren og driver å setter opp på nytt. Da dukker et spørsmål opp, EVGA-kortene er med sli-støtte, vil de kjøre ATI-kort optimalt, eller burde jeg gå for et kort som er optimalisert for ATI-grafikk? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 DETTE kortet har alt av porter . Lenke til kommentar
salms Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 Jaggu.. Det var et fristende kort! Synd de ikke har det på komplett! Jeg har oppdatert førsteposten nå, vær snill og ta en titt på den og gi en kommentar. Paster konfigurasjonen av nåværende handlekurv her også. Dette er oppsettet slik det ser ut nå: Hovedkort: MSI P35 Platinum, P35, Socket-775, DDR2, Firewire, 1333FSB, ATX,GbLAN, 2xPCI-Ex16 CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte Minne: 2stk. Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2048MB CL5 ,Kit w/two matched BallistiX 128Megx64 Skjermkort: PowerColor Radeon HD 3870X2 1GB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP Systemdisk: Samsung SpinPoint F1 750GB SATA2 32MB 7200RPM Ved å gå fra DDR3 til DDR2 så sparte jeg 2.000,- og da har jeg gått opp fra 2 til 4GB ram. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Ville valgt ABIT IP35 PRO om det ellers tilfredsstiller kravene dine. Meget bra OC kort. Det er da ikke noe galt med MSI kortet. Stabilt og klokker vel BUS til over 500MHz. Crucial brikkene er meget bra, men du vil neppe trenge noe mer enn PC6400 brikker som TwinMOS DDR2 Twister PC6400 2048MB KIT, w/two matched DDR2 PC6400 1024MB CL5. De vil følge prosessor opp til 3,6 GHz. Kanskje investert i en kjøler. Quad produserer ganske mye varme, men 3GHz burde gå greit på stock. Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 OK!Nå har jeg kansellert ordren og driver å setter opp på nytt. Da dukker et spørsmål opp, EVGA-kortene er med sli-støtte, vil de kjøre ATI-kort optimalt, eller burde jeg gå for et kort som er optimalisert for ATI-grafikk? Hvis du skal kjøre ATI gpu(er) er det kanskje litt lurt å ha et HK med crossfire støtte. Asus P5E ser ut til å ha støtte for crossfire, pluss det har seks sata tilkoblinger. Lenke til kommentar
salms Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 Hovedkortet støtter mine krav ellers, så da bytter jeg til det siden abit er kjent for kvalitet og du anbefaler det. Minnebrikkene du linker til, er de bedre enn pc6400 cruicial-brikker? Jeg skjønner jeg ikke trenger pc8500 brikker, så jeg går gjerne ned, men da må det være de beste i den kategorien. Lenke til kommentar
salms Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 OK!Nå har jeg kansellert ordren og driver å setter opp på nytt. Da dukker et spørsmål opp, EVGA-kortene er med sli-støtte, vil de kjøre ATI-kort optimalt, eller burde jeg gå for et kort som er optimalisert for ATI-grafikk? Hvis du skal kjøre ATI gpu(er) er det kanskje litt lurt å ha et HK med crossfire støtte. Asus P5E ser ut til å ha støtte for crossfire, pluss det har seks sata tilkoblinger. Men det hadde ikke esata-koblinger.. :/ Jeg kommer nok ikke til å kjøre crossfire noen gang, vil tro dette grafikkortet jeg bestiller er mer enn nok til meg som spiller cs:s og redigerer litt video.. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 OK!Nå har jeg kansellert ordren og driver å setter opp på nytt. Da dukker et spørsmål opp, EVGA-kortene er med sli-støtte, vil de kjøre ATI-kort optimalt, eller burde jeg gå for et kort som er optimalisert for ATI-grafikk? Hvis du skal kjøre ATI gpu(er) er det kanskje litt lurt å ha et HK med crossfire støtte. Asus P5E ser ut til å ha støtte for crossfire, pluss det har seks sata tilkoblinger. Men det hadde ikke esata-koblinger.. :/ Jeg kommer nok ikke til å kjøre crossfire noen gang, vil tro dette grafikkortet jeg bestiller er mer enn nok til meg som spiller cs:s og redigerer litt video.. Hvis du ikke skal få Komplett til å bygge PC-en for deg så bestill no Foxconn X38A. 6 SATA porter, 2 eSATA porter, 3 PCI Express x16 spor, 4 DDR2 spor, 2 DDR3 spor og 2 LAN porter . Koster bare 100 kroner ekstra i frakt å bestille fra Netshop. Lenke til kommentar
salms Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 OK!Nå har jeg kansellert ordren og driver å setter opp på nytt. Da dukker et spørsmål opp, EVGA-kortene er med sli-støtte, vil de kjøre ATI-kort optimalt, eller burde jeg gå for et kort som er optimalisert for ATI-grafikk? Hvis du skal kjøre ATI gpu(er) er det kanskje litt lurt å ha et HK med crossfire støtte. Asus P5E ser ut til å ha støtte for crossfire, pluss det har seks sata tilkoblinger. Men det hadde ikke esata-koblinger.. :/ Jeg kommer nok ikke til å kjøre crossfire noen gang, vil tro dette grafikkortet jeg bestiller er mer enn nok til meg som spiller cs:s og redigerer litt video.. Hvis du ikke skal få Komplett til å bygge PC-en for deg så bestill no Foxconn X38A. 6 SATA porter, 2 eSATA porter, 3 PCI Express x16 spor, 4 DDR2 spor, 2 DDR3 spor og 2 LAN porter . Koster bare 100 kroner ekstra i frakt å bestille fra Netshop. Joda, er ikke prisen det står på, men jeg liker å få alt i en og samme pakke, mindre folk å forholde seg til osv. Og jævlig surt om jeg får bare den ene pakken til lørdag. Med en forsendelse så går det enten eller, slipper å tenke at "faen hvorfor er de tregere enn de andre".. Har du noen test av det foxconn-kortet? Har du det selv? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Joda, er ikke prisen det står på, men jeg liker å få alt i en og samme pakke, mindre folk å forholde seg til osv. Og jævlig surt om jeg får bare den ene pakken til lørdag. Med en forsendelse så går det enten eller, slipper å tenke at "faen hvorfor er de tregere enn de andre"..Har du noen test av det foxconn-kortet? Har du det selv? Her er to tester. Foxconn har ikke laget så mange hovedkort før, men det er de som står bak slottene på mange av hovedkortene til andre produsenter. Tester: http://www.idg.no/tester/tester_maskinvare...rticle80195.ece https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=876762 Lenke til kommentar
salms Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 Jeg har lest litt om abit-kortet nå, og det ser jo ut som til og med jeg kanskje klarer å klokke og optimalisere ting på.. Jeg tror jeg holder meg til det, selv om foxconn frister veldig Ellers så har jo abit-kortet også det jeg forlanger av porter osv, eneste jeg ser at det skrytes av firewiren på det, men jeg finner ikke fw-pluggen på selve kortet, hehe.. Og er det noen som har noen formening om det er forskjell på forskjellig rambrikker i samme "klassen".? Lenke til kommentar
salms Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 En annen ting med det samme jeg plager dere.. Må jeg laste ned andre drivere enn de som følger med hovedkortet når jeg skal installere windows xp 64bit? Lenke til kommentar
salms Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 Etter mye om og men så har jeg til slutt klart å sende en endelig bestilling, og dette ble ordren. Hovedkort: ABIT IP35 PRO, P35, Socket-775, ATX,Silent Otes2, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16 Prosessor: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte Skjermkort: PowerColor Radeon HD 3870X2 1GB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP Systemdisk: Samsung SpinPoint F1 750GB SATA2, 32MB 7200RPM Minne: 2stk Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4, Kit w/two BallistiX 1024MB's, E.P.P Stæsj til DreamBox: D-Link Powerline HD Ethernet Adapter Kit Takk til dere som har deltatt og gitt tips og råd, sparte over 2.500 på modifikasjonene gjort pga dere. TAKK! Så nå gleder jeg meg bare til komplett klarer å sende pakke til meg! Lenke til kommentar
salms Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 Og etter å ha stressa som faen for å få inn ordren iløpet av i går kveld, hvorpå det sto "forventet sendingsdato 2008-02-07", så står ordren fortsatt som åpen og den er vertfall ikke sendt.. Argh, jeg som skulle prøve å få den hit iløpet av lørdag, så jeg hadde noe å gjøre i helga.. men neida.. *denge komplett* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå