Gå til innhold

Vurderer XBOX kjøp, riktig tidspunkt?


Winydancer

Anbefalte innlegg

Heisann. Vurderer å bruke pengene mine på en XBOX. Er ikke bombesikker enda, men har pengene så frister!

 

MEN: Er det et økonomisk riktig tidpunkt å kjøpe på? Ser at prisen har falt til 2795,- på Elkjøp, men vil den falle mer innen kort tid?

 

OG: Hvordan ser jeg utpå pakken om det er den nye versjonen som er kaldere, og lavere feilprosent på?

 

OG IKKE MINST: Har jeg 1 mnd gratis Live når jeg kjøper meg XBOX?

 

Takker for svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann. Vurderer å bruke pengene mine på en XBOX. Er ikke bombesikker enda, men har pengene så frister!

 

MEN: Er det et økonomisk riktig tidpunkt å kjøpe på? Ser at prisen har falt til 2795,- på Elkjøp, men vil den falle mer innen kort tid?

 

OG: Hvordan ser jeg utpå pakken om det er den nye versjonen som er kaldere, og lavere feilprosent på?

 

OG IKKE MINST: Har jeg 1 mnd gratis Live når jeg kjøper meg XBOX?

 

Takker for svar:)

 

Ja du må vel kjøpe det nå, er ikke så mange åra før det kommer en ny xbox, har hørt rykter om at det kommer en ny xbox i 2012. 175 W skal det stå på en liten hvit lapp på siden ellers står det 203 W tror jeg. Uannsett er det bare 30% av alle solgte xboxer som har den feilen. Ja du har en mnd med gratis Live. Tror ikke det vil falle så mye mer nå men kanskje om et år, så er det nok noen lapper billige.

Lenke til kommentar

Sweet. Angående Arcade, vurderer den litt. Ser ikke at jeg skal trenge HDD, vertfall ikke med det første..?

Har for det meste planer om å spille spill som PES08 osv, og lagrer ikke savegames eller noe slikt.

 

Er det NØDVENDIG med en HDD da? Og i tillfelle jeg skulle ønske det senere er det bare å kjøpe en?

 

Jeg kan spille Live osv enda jeg bare har Arcade? Og Arcade, er det Falcon versjonen?

 

Mange dumme spørsmål ;)

Lenke til kommentar
Sweet. Angående Arcade, vurderer den litt. Ser ikke at jeg skal trenge HDD, vertfall ikke med det første..?

Har for det meste planer om å spille spill som PES08 osv, og lagrer ikke savegames eller noe slikt.

 

Er det NØDVENDIG med en HDD da? Og i tillfelle jeg skulle ønske det senere er det bare å kjøpe en?

 

Jeg kan spille Live osv enda jeg bare har Arcade? Og Arcade, er det Falcon versjonen?

 

Mange dumme spørsmål ;)

 

Ja til alt. Bortsett fra Burnout Paradise som krever harddisk for online spilling. Alle andre spill kan spilles.

 

Arcade er som PS2 kan man si, bortsett fra at minnekort følger med gratis. Og er mye større, 256mb.

Lenke til kommentar
Ja til alt. Bortsett fra Burnout Paradise som krever harddisk for online spilling. Alle andre spill kan spilles.

 

Arcade er som PS2 kan man si, bortsett fra at minnekort følger med gratis. Og er mye større, 256mb.

 

Ettpar spørsmål til da..

HVorfor krever Burnout Paradise HDD for å spilles på internett?

Er dette noe som kommer til å bli vanlig for XBOX spill i fremtiden?

 

Minnekortet brukes til å lagre savegames, antar jeg?

Lenke til kommentar
Ja til alt. Bortsett fra Burnout Paradise som krever harddisk for online spilling. Alle andre spill kan spilles.

 

Arcade er som PS2 kan man si, bortsett fra at minnekort følger med gratis. Og er mye større, 256mb.

 

Ettpar spørsmål til da..

HVorfor krever Burnout Paradise HDD for å spilles på internett?

Er dette noe som kommer til å bli vanlig for XBOX spill i fremtiden?

 

Minnekortet brukes til å lagre savegames, antar jeg?

 

Fordi spillet krever mer enn 64mb lagrings plass(som er det minste minnekortet) når man spiller online. Nei, det vil ikke bli vanlig.

 

Ja, savegames og diverse ting fra Live, arcade spill osv. Eneste man egentlig ikke får gjort uten harddisk er å laste ned spilldemoer.

Lenke til kommentar
Ja du må vel kjøpe det nå, er ikke så mange åra før det kommer en ny xbox, har hørt rykter om at det kommer en ny xbox i 2012. 175 W skal det stå på en liten hvit lapp på siden ellers står det 203 W tror jeg. Uannsett er det bare 30% av alle solgte xboxer som har den feilen. Ja du har en mnd med gratis Live. Tror ikke det vil falle så mye mer nå men kanskje om et år, så er det nok noen lapper billige.

 

Hvis det kommer ny xbox i 2012, så er det mange år til. Da er til og med jeg siv.ing.

Lenke til kommentar
HMhm. Takker for svært utfyllende svar ja :)

 

Da faller nok valget mitt på en XBOX Arcade, og ettermonterer HDD senere ;)

 

Spørsmål som ikke ble besvart:

Er Arcade versjonen med Falcon brikkesett? Ser jeg det som med de andre XBOXene, ved å lese om det er 200, eller 175 W?

 

Ja. Har enda til gode å se en som ikke har vært 175w her.

Lenke til kommentar
Uannsett er det bare 30% av alle solgte xboxer som har den feilen.

 

:whistle:

 

Bare? :!:

 

For øvrig har det seg slik at samtlige av de gamle xboxene må sies å ha hatt en fabrikasjonsfeil, men det er antatt at det er kun 30% av dem som har fått RRoD som en følge av denne fabrikasjonsfeilen... i hvert fall så langt. Vi kan vel regne med at feilprosenten kommer til å stige til kanskje både 40% og 50% eller enda høyere i løpet av de neste to årene?

 

Så lenge du får en av xboxene med falcon hovedkort (175w versjonen) så slipper du unna de Xboxene som har så gruelig høy feilrate, og jeg tror at Arcade er et ganske trygt kjøp med tanke på det.

Lenke til kommentar

Vil i alle fall si at det er gunstig å kjøpe en Xbox 360 nå, ingen tvil om det. Vi har akkurat sett årets prisfall, som som vanlig kom rundt jul/januarsalg. Så det skjer nok ikke før om et års tid igjen kan jeg tenke meg.

 

Xbox 360 er den optimale konsoll for meg. Den har det desidert beste spillutvalget, for ikke å snakke om alle de eksklusive Xbox 360-spillene (Mass Effect!) og er fortsatt en muskelbunt av en maskin. PS3 skal vissnok være litt kraftigere, men for min del blir det bare småtteri i forhold. Den har de beste håndkontrollene og den beste brukervennligheten. Selv kjøpte jeg meg Premium for et par måneder siden, og til tross for barn, kjerring og studier har maskina vært i daglig bruk. Anbefales på det varmeste! :)

Lenke til kommentar

Kommer arcade med trådløs håndkontroll?

Det var vertfall hovedgrunnen til at jeg kjøpte Premium.

HD er utrolig kjekt å ha, for meg holder det med 20GB(standard).

Men om det kanskje kommer bra xbox-original spill ut, så blir 20gb fort lite.

 

Jeg er utrolig fornøyd med xbox'en min, finnest utrolig mange kvalitetsspill som er xbox-exclusive.

Jeg skulle egentlig kjøpe PS3, men mener at spillparken til 360 er pr dags dato mye bedre.

 

Konsollen kommer til å bli billigere hele tiden. Om du skal vente til den er på sitt billigste, så må du vente til neste generasjons konsoll er ute.

Personlig mener jeg at den er så billig nå, at det kun blir snakk om noen skarve hundrelapper å spare ved å vente.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

er ikke sikker på om arcade kommer med trådløs kontroll, men kommer den med hdmi/komponent kabel da? eller er det bare komposit kabel som følger med? jeg ville så absolutt gått for en premium eller elite, pga hdd som du vil angre på at du ikke har og at alt av kabler som trengs for hd oppløsning medfølger!

Endret av Slettet+130498
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...