Gå til innhold

Warcraft Bøkene (Rekkefølge?)

Anbefalte innlegg

Hei, har lest masse positivt om Warcraft bøkene og tenkte jeg skulle kjøpe dem. Nå er dem nettop kommet men det er to trilogier og 3 bøker som heter World of Warcraft uten noe nummerering..

her er rekkefølgen jeg har forstått jeg skal lese i:

Day of the Dragon

Lord of the Clans Lese først.

Last Guardian

Well of Eternity

Demon Soul Så denne.

Sundering

Tides of Darkness

Rise of the Horde Deretter denne.

Cycle of Hatred

Stemmer dette nå?...

Og om det er noen som har lest dem. (Tror ikke dem finnes på norsk)

Endret av Jimmarn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tides of Darkness er historien som fortelles i Warcraft 2.

Rise of the Horde er teknisk sett oppfølgeren til Lord of the Clans (ie. før WC3).

Cycle of Hatred er, om man går ut i fra den interne kronologien i Warcraft, den nyeste historien, da den finner sted i mellom TFT og WoW. Ellers tror keg Sunwell-trilogien foregår omtrent samtidig, eventuelt litt før/senere. Den har i alle fall også handlingen lagt til de fire årene mellom TFT og WoW.

Jeg ville altså lest dem i rekkefølgen Tides of Darkness -> Rise of the Horde -> Cycle of Hatred.

Disse tre kan du gjerne også lese før hele War of the Ancients-trilogien, siden historien som fortelles der foregår post-Hyjal (men på grunn av tidsreiser osv. er handlingen lagt til ca. 10 000 år før Warcraft 1).

Lenke til kommentar
Tides of Darkness er historien som fortelles i Warcraft 2.

Rise of the Horde er teknisk sett oppfølgeren til Lord of the Clans (ie. før WC3).

Cycle of Hatred er, om man går ut i fra den interne kronologien i Warcraft, den nyeste historien, da den finner sted i mellom TFT og WoW. Ellers tror keg Sunwell-trilogien foregår omtrent samtidig, eventuelt litt før/senere. Den har i alle fall også handlingen lagt til de fire årene mellom TFT og WoW.

Jeg ville altså lest dem i rekkefølgen Tides of Darkness -> Rise of the Horde -> Cycle of Hatred.

Disse tre kan du gjerne også lese før hele War of the Ancients-trilogien, siden historien som fortelles der foregår post-Hyjal (men på grunn av tidsreiser osv. er handlingen lagt til ca. 10 000 år før Warcraft 1).

Takk skal du ha :) Var helt motsatt av det jeg hadde fårestilt meg.

Skal kjøpe Sunwell trilogien også

Her er hva jeg fant ut.

FICTION TIMELINE

Span of Years

-10,000 (Novel) War of the Ancients Trilogy:

- War of the Ancients Trilogy: The Well of Eternity (Richard A. Knaak)

- War of the Ancients Trilogy: The Demon Soul (Richard A. Knaak)

- War of the Ancients Trilogy: The Sundering (Richard A. Knaak)

-1 (Novel) Rise of the Horde (Christie Golden)

0 (PC Game) Warcraft: Orcs & Humans

- (Novel) The Last Guardian (Jeff Grubb)

6 (PC Game) Warcraft 2: Tides of Darkness

8 (PC Game) Warcraft 2X: Beyond the Dark Portal

10 - (Novel) Day of the Dragon (Richard A. Knaak)

18 - (Novel) Lord of the Clans (Christie Golden)

19 - (Novel) Of Blood and Honor (Chris Metzen)

20 (PC Game) Warcraft 3: Reign of Chaos

21 (PC Game) Warcraft 3X: The Frozen Throne

23 (Manga) The Sunwell Trilogy

- The Sunwell Trilogy: Dragon Hunt (Richard A. Knaak & Jae-Hwan Kim)

- The Sunwell Trilogy: Shadows of Ice (Richard A. Knaak & Jae-Hwan Kim)

- The Sunwell Trilogy: Ghostlands (Richard A. Knaak & Jae-Hwan Kim)

24 (Novel) Cycle of Hatred (Keith R. A. DeCandido)

25 (PC Game) World of Warcraft Begins

26 (PC Game) World of Warcraft: The Burning Crusade

Endret av Jimmarn
Lenke til kommentar
Jeg kjøpte manga'n i matbutikken faktisk O.o. Men det har det jo på Avalon og Outland da.

WarCraft bøkene er ikkje manga! Veit ikkje kva du legge det under med det er ikkje MANGA!!

Det er vanlig bøker.. noen kaller det Romanform :p

Warcraft bøkene kommer som pocketbok... Sunwell trilogien er manga. men det er ikke hva vi snakker om nå

Sunwell finner sted etter Warcraft III

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 år senere...

hei

kan noen si meg navne på bøkene til warcraft3 og frozen throne. Har kun spillt disse og hater wow..

Så det var en hel haug med bøker... er helt forvirret... er det 9 bøker eller??

trenger navne på disse 2, men er åpen for tips om noen jeg kanskje bør lese før eller etter.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...
hei

kan noen si meg navne på bøkene til warcraft3 og frozen throne. Har kun spillt disse og hater wow..

Så det var en hel haug med bøker... er helt forvirret... er det 9 bøker eller??

trenger navne på disse 2, men er åpen for tips om noen jeg kanskje bør lese før eller etter.

da er vi to gitt, sorry for så innmari seint svar, det er ingen av bøkene som forteller historien i selve Warcraft 3, eller jo nå har det vel kommet en som heter Rise of the Lich king, den har jeg ikke kjøpt enda, Har sålangt lest noen av bøkene som er skrevet av Richard A. Knaak, å må si jeg er meget fornøyd :)

Veldig bra historie og du lever deg bra inn i verdenen.

Lord KGA, jeg vet ikke helt men jeg tror ikke det, kunne tenke meg det selv selvom jeg ikke har vansker for å lese så synes jeg det er litt chill å kunne sette på boka å bare ligge å slappe av å høre på fortellingen, mye lettere med tanke på lys osv, jeg sliter med å sitte komfortabelt mens jeg skal lese, skjønner ikke det.

Endret av Jimmarn
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Arthas: Rise of the Lich King HC - World of Warcraft

Kr. 249,00

Ashbringer - World of Warcraft (HC)

Kr. 220,00

Beyond the Dark Portal - World of Warcraft

-------------------------------------------------

er egentlig ganske fersk når det gjelder Warcraft .. de tre kan regnes som WoW bøker, sant? :p

er ikke så kjent med alt før warcraft 3^^

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Arthas: Rise of the Lich King HC - World of Warcraft

Kr. 249,00

Ashbringer - World of Warcraft (HC)

Kr. 220,00

Beyond the Dark Portal - World of Warcraft

-------------------------------------------------

er egentlig ganske fersk når det gjelder Warcraft .. de tre kan regnes som WoW bøker, sant? :p

er ikke så kjent med alt før warcraft 3^^

Ja, asså det er historien i Warcraft Universet, driver å leser Arthas Rise of the Lich King nå, den er veldig bra sålangt hvertfall. Der går du gjennom det som skjer i Warcraft 3 også med arthas, men den begynner så tidlig som da arthas bare er 9 år. Men veldig bra historie :)

Hittil har jeg lest, i denne rekkefølgen:

Warcraft Day of the Dragon av Richard A. Knaak

Warcraft Sunwell Trilogien - Tegneserien, Skrevet av Richard A. Knaak.

Warcraft The Well of Eternity av Richard A. Knaak Som er første bok i War of the Ancients Trilogy

Deretter klarte jeg ikke vente med å begynne å lese på

Arthas: Rise of the Lich King

Fant ut at jeg måtte lese den før jeg fortsatte på trilogien, og som sagt er jeg sålangt veldig veldig fornøyd :)

Bittelitt OffTopic

Det er så mange som tenker WoW, også tenker dem bare en random historie hvor en løper å leverer quests og han kan dø å spawne på nytt osv, selvsagt er ikke historiene i universet slik. Sier ikke at dette er noe du tror, men dette kommer igjen når det kommer til filmen også, folk tenker en film basert på ett MMO må bli elendig, det er jo ikke basert på ett mmo, det er en film i Warcraft verdenen, en egen historie med samme rasene, som bøkene, og "loren". Jeg har ekstremt høye forventninger til filmen også, og gleder meg som en unge til første trailer.

Legendary pictures! Det må jo bare bli bra :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...