~ David ~ Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Er det noen som vet om det finnes HDMI-stikk som kan festes i veggen, og HDMI kabel som selges som metervare? Jeg skal lage hjemmekino i kjellerstua og tenker å ha prosjektor i taket og plasma på veggen. Ønsker å ha skjult anlegg, og lurer derfor på om jeg kan gjøre dette med HDMI. Jeg har spurt en del rundt omkring, men ingen vet om det finnes eller hvor det evt kan finnes. Håper noen her kan hjelpe! Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 har ikke sett noe sånnt, men HDMI kontakten er jo ikke større enn at du i verste fall kan trekke en kabel som er ferdig terminert i begge ender gjennom et rør, tipper 35 rør holder dersom det blir lagt pent. Lenke til kommentar
~ David ~ Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 Ja, tenkte på det som en løsning i første omgang, og bare bruke en HDMI-switch. Og senere, hvis jeg kommer over en slags vegguttak så kan jeg ettermontere det.. Men jeg har bestilt 30mm rør, tror du jeg må opp i 35mm da? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) er ikke helt sikker, kommer veldig ann på hvilken HDMI kabel du velger, og hvordan rørene legges. Endret 6. februar 2008 av SirAmp Lenke til kommentar
~ David ~ Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 Takk for svar! Håper imidlertid fortsatt at noen kanskje vet om det finnes vegguttak da Lenke til kommentar
nahojp Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Takk for svar! Håper imidlertid fortsatt at noen kanskje vet om det finnes vegguttak da En mulighet er å bruke en catx-basert extender, og innstallere kabler til det. Extenderene koster vel litt, men det gjør fort lange hdmi-kabler også. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Det finnes vel ikke 30 eller 35 rør. Du har 16, 20, 25, 32, 50, 75, 100 og større. http://www.russound.com/ har mange typer plater. Så ingen HDMI enda, men de kommer sikkert med en. Du kan eventuelt prøve å få tak i en HDMI skjøt (hunn til hunn) som kan festes på en plate på en eller annen måte. Å lodde på en slik kontakt krever nok en god del lodde egenskaper. Jeg prøvde meg på en VGA kontakt en gang. Og det ga ja fort opp. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Vil nå si å lodde en VGA-kontakt er ganske basic jeg da, men. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Det finnes vel ikke 30 eller 35 rør. Du har 16, 20, 25, 32, 50, 75, 100 og større. http://www.russound.com/ har mange typer plater. Så ingen HDMI enda, men de kommer sikkert med en. Du kan eventuelt prøve å få tak i en HDMI skjøt (hunn til hunn) som kan festes på en plate på en eller annen måte. Å lodde på en slik kontakt krever nok en god del lodde egenskaper. Jeg prøvde meg på en VGA kontakt en gang. Og det ga ja fort opp. jo min feil, men det finnes også 40mm Lenke til kommentar
Xell Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Problemet med hdmi, etter hva jeg har fått med meg, er terminering. Noe som gjør DIY løsninger vanskelig. Tror nahojp er inne på den eneste reelle løsningen med catx extender. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 (endret) Jeg tror man kan få et veldig pent, billig og fungsjonelt resultat ved å kjøpe ferdigterminert HDMI kabel og legge rør der man trekker denne hel igjennom. Endret 24. februar 2008 av SirAmp Lenke til kommentar
Futurama Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 http://cables.com/Merchant5/merchant.mvc?S...ory_Code=HDMIWP Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 den du linker til der er jo bare en enkel hun-hun, du vil med andre ord alikevel trenge en hdmi kabel han - han, OG den er for amerikanske veggbokser. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Men den vil funke bra nok den. At den er for amerikanske bokser er ikke noe problem. Det er bare å lage ett mindre hull, og sette skruene i gips veggen. Ikke noe problem det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå