Dtre Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Har GHZ'en så mye å si på spill? Er 1,5 mye? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 endel (siden vi snakker Ghz regner jeg med at du mener prosessor.) men skjermkort er viktigere 1,5 Ghz, er ikke mye nei, faktisk tvert imot. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 1,5ghz var mye for 4 år siden.. Lenke til kommentar
Culpa Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 GHZ sier ikke så mye alene. Litt forenklet kan man si at dette er en god indikator innenfor den enkelte prosessorarkitekturen. Med andre ord arkitekturen kan ha vel så mye å si på ytelsen som antall GHZ. Uten at jeg har gjort noe inngående undersøkelser så vil jeg anta at dagens Core 2 arkitektur på 1,5 GHZ yter like bra som P4 på 4 GHZ... Når det er sagt så er 1,5 GHZ på dagens "moderne" arkitektur i low end skalaen. Altså helt greit til nettsurfing og e-post, men kanskje ikke til så mye mer... Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 GHZ sier ikke så mye alene. Litt forenklet kan man si at dette er en god indikator innenfor den enkelte prosessorarkitekturen. Med andre ord arkitekturen kan ha vel så mye å si på ytelsen som antall GHZ. Uten at jeg har gjort noe inngående undersøkelser så vil jeg anta at dagens Core 2 arkitektur på 1,5 GHZ yter like bra som P4 på 4 GHZ... Når det er sagt så er 1,5 GHZ på dagens "moderne" arkitektur i low end skalaen. Altså helt greit til nettsurfing og e-post, men kanskje ikke til så mye mer... Nåja, nå tar du vell litt hardt i her Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Sier vi 2,5 GHz, begynner vi kanskje å nærme oss. Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 GHZ sier ikke så mye alene. Litt forenklet kan man si at dette er en god indikator innenfor den enkelte prosessorarkitekturen. Med andre ord arkitekturen kan ha vel så mye å si på ytelsen som antall GHZ. Uten at jeg har gjort noe inngående undersøkelser så vil jeg anta at dagens Core 2 arkitektur på 1,5 GHZ yter like bra som P4 på 4 GHZ... Når det er sagt så er 1,5 GHZ på dagens "moderne" arkitektur i low end skalaen. Altså helt greit til nettsurfing og e-post, men kanskje ikke til så mye mer... Nåja, nå tar du vell litt hardt i her Nåja, han er ikke heeelt ute å kjøre. Her kan du se en P4 prescott på 3.8Ghz vs en C2D E4300 på 1.8Ghz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå