Gå til innhold

Har GHZ mye å si?

Dtre

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GHZ sier ikke så mye alene. Litt forenklet kan man si at dette er en god indikator innenfor den enkelte prosessorarkitekturen. Med andre ord arkitekturen kan ha vel så mye å si på ytelsen som antall GHZ.

Uten at jeg har gjort noe inngående undersøkelser så vil jeg anta at dagens Core 2 arkitektur på 1,5 GHZ yter like bra som P4 på 4 GHZ...

Når det er sagt så er 1,5 GHZ på dagens "moderne" arkitektur i low end skalaen. Altså helt greit til nettsurfing og e-post, men kanskje ikke til så mye mer...

Lenke til kommentar
GHZ sier ikke så mye alene. Litt forenklet kan man si at dette er en god indikator innenfor den enkelte prosessorarkitekturen. Med andre ord arkitekturen kan ha vel så mye å si på ytelsen som antall GHZ.

Uten at jeg har gjort noe inngående undersøkelser så vil jeg anta at dagens Core 2 arkitektur på 1,5 GHZ yter like bra som P4 på 4 GHZ...

Når det er sagt så er 1,5 GHZ på dagens "moderne" arkitektur i low end skalaen. Altså helt greit til nettsurfing og e-post, men kanskje ikke til så mye mer...

Nåja, nå tar du vell litt hardt i her :p

Lenke til kommentar

Nåja, nå tar du vell litt hardt i her :p

Nåja, han er ikke heeelt ute å kjøre. Her kan du se en P4 prescott på 3.8Ghz vs en C2D E4300 på 1.8Ghz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...