Zypod Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 jeg har finni tilbake til noen gamle spill (siden det ikke kommer no nytt som passer min smak). boulders gate 2 traff mitt blikk på hylla hjemme... men det tar jo så lang tid før du finner en karakter du liker å være... først hvar jeg en half-orc barbarian, som het Grom. men det funka ikke så lenge. så prøvde jeg å være en elf archer, men huff da så fort pilene blei brukt opp. men så prøvde jeg en druid avanger (half-elf), det hvar så kongle( ) å kunne shapechange(skrivd riktig?) til baby wyvern, blade-spider og fire-salamander. pluss at klassen har seks priest spells, som chain lightning og cromatch orb. nå kommer påenget: hvilken klasse og rase spiller/spillte dere med? **oops, så nå at jeg har plasert topicen i feil område. håper jeg blir tilgitt** Lenke til kommentar
el_krapyl Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Det er egentlig uvesentlig hvilken klasse/rase du spiller. Det eneste det har betydning for er hvilket stronghold du får. For øvrig føler jeg at jeg må si at det heter faktisk "Baldur's Gate" Det finnes mange veldig gode kombinasjoner av rase og klasse, og jeg har vel prøvd de aller fleste. Sorcerer og Monk er to av mine favoritter når det gjelder klasse, men de fleste klassene er ganske kule. Finn ut av noe som du kunne tenke deg kunne vært kult og spille, og hold deg til det en stund, med mindre det bare blir dødskjipt. Men du burde skaffe patchen som tar bort XP-capen, hvis du har tenkt å spille det litt.. Lenke til kommentar
Zypod Skrevet 18. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2003 Men du burde skaffe patchen som tar bort XP-capen, hvis du har tenkt å spille det litt.. ok... men hva er XP-capen? :oops: Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 I r the alpha and the Omega, the Beginning and the End, I am THE Baldurs Gate God Jau, XP cappen er den samme for alle og er ingen ting du trenger og tenke på nei forseten om noen vil spille BG2 på nett, si ifra ! Expansion og Vanlig :O åh, så lenge jeg slipper og forklare ditt og datt Lenke til kommentar
Zypod Skrevet 18. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2003 Det eneste det har betydning for er hvilket stronghold du får. hvordan får man stronghold's... å hva gjør de forskjeldige med storyen?? har akuratt begynnt i det kapitelet der du skal samle in 20.000gp... noen tips? Lenke til kommentar
el_krapyl Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Er ganske lenge siden jeg spilte det, så jeg husker ikke helt. Strongholds har ingenting å si for selve historien, det er bare en bihistorie. Det varierer hva slags stronghold du får etter hvilken klasse du velger, som sagt, og du må skjøtte strongholdet ditt på forskjellige måter. "XP cap" er max XP. Du kan bare få så mye XP, før du slutter å gaine. Dvs, om du er trollmann, feks, blir du ikke mer enn level 17. Men det er lagt inn 9. level spells, så det er absolutt å anbefale å få bort cap'en. Bare søk litt på nett, så finner du patchen. Når det gjelder å samle inn 20,000; så ta deg god tid. Dette er fritiden din, det er tiden før spillet begynner å fokusere veldig mye på historien. Fly rundt og gjør småoppdrag, skaff deg stronghold kanskje, generelt kos deg, og så når du er klar for å runde spillet, så leverer du de 20,000. Men vær obs på at det tar allikevel en god stund før du blir ferdig med spillet, det er bare at da begynner virkelig historien å slå inn. Jeg har spilt BG2 mye Edit: Du velger også om du vil være slem eller snill når du leverer de 20,000. Du skjønner nok hvordan du velger det etterhvert Lenke til kommentar
Zypod Skrevet 18. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2003 men er den XP-cappen der etter at jeg har lagt in trone of bahl (expansion pack'en) Lenke til kommentar
el_krapyl Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Throne of Bhaal har jeg dessverre ingen erfaring med. Jeg gadd aldri kjøpe det, fordi jeg gikk gjennom BG2 en 3-4 ganger før ToB kom Det er mulig cap'en er satt høyere med ToB, men det er 99% sannsynlig at noen har klart å fjerne capen der. Tidligere har ihvertfall alle XP caps til AD&D-baserte spill blitt fjernet. Men du må se selv, det er forsåvidt "juks" å fjerne XP capen, siden det er en modifisering av spillet. Selv synes jeg XP cap er en latterlig ting i utgangspunktet, men det er bare mitt syn. Det står muligens bakpå pakka, eller i manualen, om XP cap eller level cap, eller lignende. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 trengs nok ikke fjerne XP Cap i BG2 TOB du skal spille lenge for og få 8,000,000 poeng:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå