o_telstad Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Hei. Har ett lite spørsmål om bunnpanna til Passat 2000 mod. Har en lekkasje, ikke stor, men det lekker litt olje. Så da lurer jeg på om noen vet hvilken type aluminium det er, hvor sveisbart det er. Har muligtet for å sveise det både med alu mig og tig. men har prøvd på å sveise forskjellige andre greier, og problemet er att det ofte er forskjellige legeringer, og gjør det verre å sveise. Er avhengig av bra resultat, så gidder ikke å prøve om det ikke går. Noen som veit om det er sveisbart? Lenke til kommentar
Reime Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Spør hoss forhandleren der bør dei vite det. selv hadde eg brukt aluminiums sparkel. to tuber som blandes blir hart som bare det tett også kjøpes hos Tore Vagle. Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Sikker på at det er sprekk og ikke en dårlig pakning? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Har aldri sveisa disse bunnpannene. Tror ikke det går, men nå reparerer man jo ting ikke lenger. Man bytter! Aldri hørt om noen som har sveisa dem... Pleier og sprekke hvis du har slått nedi eller stramma bunnpluggen for hardt.. Lenke til kommentar
o_telstad Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 Det er sprekk og ikke dårlig pakning, har tatt ned i en fortauskant. En forhandler selger biler, og vet ikke hva den er lagen av. Er så dyrt med ny, att jeg synes det er vert å prøve. Sparkel har jeg liten tru på, da detter blir sprøtt og kan sprekke om jeg tar nedi en gang til, desuten er det varm, og konstant utsatt for olje. Trur jeg går for å sveise det med TIG. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå