Gå til innhold

Da er dommen kommet i Ali Farah-saken..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes dette er en håpløs uttalelse av Ali Farah:

- Dette har vært en turbulent tur for ham, og enda verre for meg.

Han ble frikjent Ali Farah, hvem er det som er det virkelige offeret her?

Nå har jo Farah mulighens fått varige men etter hjerneblødningen. Han sliter med hodeverk, konsentrasjonsvansker og ustabilt humør.

Umulig å si hvem som har hatt det verst, men begge to har nok uten tvil hatt det jævlig.

Er forøvrig glad de kom til denne besluttningen.

Lenke til kommentar

Jøss, jeg visste ikke at Alinoe representerer norske påtalemyndigheter. Når det er sagt så har vel denne diskusjonen i sine 800 sider knapt rørt ved strafferettslige bestemmelser. Å vurdere sakens kjerne - eventuelle fordommers effekt på oppførsel - er utenfor en domstols rammer.

Lenke til kommentar

Favør, du. Ingen av oss var tiltalt, allikevel sier vi "æda, bæda, du tapte". Slik blir det når man har investert så mye prestisje i en sak som enkelte har her.

Kanskje er det problemet, at vi identifiserer oss så sterkt med den ene eller andre part at vi faktisk snakker om at avgjørelsen går i vår favør eller ikke...? Er det i det hele tatt et problem? :hmm:

Dette fenomenet interesserer meg som kjent, og synspunkter på det kan vi eventuelt ta i min tråd om emnet: Skråsikkerhetens tyranni.

Geir :)

Edit: Cybbe er visst en racer på tastaturet og postet før meg... ;)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Here's hoping we never here about this again.

Ja, det er ofte sånn når avjgjørelsen ikke går i ens favør.........

Du kan egentlig holde deg for god for sånne usakligheter, for jeg er enig i tingrettens avgjørelse. Dersom du ikke forstod hva jeg mente med mitt utspill, så ville det vært mer ærlig av deg å spørre, enn å slenge ut en flåsete usaklighet.

Det er min mening at denne saken har brakt ut det verste i mange, bl.a. en del i media, og en del på begge sider av debatten her på forumet. Jeg tror vi er tjent med at denne saken blir lagt bak oss.

Lenke til kommentar

Mhm, den er da ikke riktig heelt avsluttet enda.

Statens helsetilsyn og Likestilling- og diskrimineringsombudet har enda ikke sagt siste ord i saken.

Mens vi venter i spenning på deres konklusjoner låner jeg følgende velformulerte unnskyldning til Ali Farah ifra bloggen "Snillifants verden"

På vegne av det norske folk, har jeg skrevet et åpent brev til Ali Farah og Mari Kohinoor "Kohi De Browny" Nordberg

Vi, det norske folk, beklager at Ali Farah ble slått ned av en svart nordmann med Ghanesisk statsborgerskap, etter at du gikk truende mot ham og ropte "Fuck you" mens dere koste dere med hasj.

Det burde være en menneskerett å få nyte hasjen sin i fred og oppføre seg truende, også her i Norge.

Videre beklager vi at du, Ali Farah, ble kalt "gris" og etterlatt stående, etter at du hadde tisset på vårt ambulansepersonell og deres ambulanse.

Etter å ha lest ditt åpne brev forstår vi at du ser på oss som koloni-herrer og at du bare ville markere din avsky mot slaveri.

Dessuten er vi nå klar over at i din religion så er gris et urent og meget lavtstående krek, noe som gikk på din ære løs.

Vi beklager også at vårt ambulansepersonell mistenkte deg for å være ruset, da du tisset på dem, og derfor mente at dette var en sak for ordenspolitiet og forlot stedet.

Vi skjønner jo nå at hasj ikke gir noen rus å snakke om, og at det derfor er et helt lovlig nytelsesmiddel, på lik linje med Khat.

Videre beklager vi, det norske folk, at vi fokuserte mer på nordmannen med Ghanesisk statsborgerskap som slo deg ned, etter at du provoserte ham, enn på rasismen fra ambulansepersonellet og Ullevål sykehus. I

ettertid har vi forstått at vi har hatt feil fokus.

Det at du nå sliter med traumer, hodepine og lese- og skrivevansker skyldes nok heller rasismen fra oss, det norske folk, enn selve overfallet i Sofienbergparken.

Vi forstår godt at du ikke vil møte Erik Schjenken etter all den skade han har påført deg.

Når det gjelder Kohinoor, så beklager vi at vi har oppfattet bruken av rasismekortet som et angrep på oss etniske nordmenn.

Etter å ha lest Ali Farah's åpne brev, så forstår vi jo at dette ikke er et angrep på etniske nordmenn, men på alle hvite koloniherrer i vesten.

Dessuten reagerte vi på din konsekvente utelatelse av ditt fornavn, Mari, som et angrep på vesten.

Men vi forstår jo at det er helt naturlig å kun bruke sitt artistnavn Kohinoor til å få litt ekstra oppmerksomhet i en ellers stillestående karierre.

Vi har derfor et forslag: kanskje du burde bruke ditt internasjonale artistnavn: Kohi De Browny, for å få enda mere oppmerksomhet?

Tilslutt vil vi, det norske folk, på det sterkeste beklage at vi først avskrev denne saken som en storm i et vannglass.

Etter å ha satt oss ordentlig inn i saken, så skylder vi dere mange unnskyldninger: Vi beklager all rasismen dere ble utsatt for.

Vi beklager at Afrika tidlig ble kolonisert med England og Frankrike i spissen, etter at vi i Norge hadde oppfordret dem til å gjøre dette.

Vi nordmenn tar med glede på oss den kollektive skylden for all urett som har blitt begått i den tredje verden, og som har rammet deg og din familie så sterkt.

Vi håper nå at rettferdigheten seirer, at dere vinner rettsaken, samt at ambulansepersonellet, Ullevål sykehus, den norske stat og det norske folk blir dømt til skyhøye bøter/fengselsstraff for vår kollektive rasisme!

Endret av sony123
Lenke til kommentar
Hvem har skrevet dette?

ja det lurer jeg gså på. De snakker visst for alle nordmenn i dette brevet, men jeg har aldri skrevet under på noe som helst. De som har skrevet det inlegget har åpenbart et lite nyansert bilde av hendelsen.

Men jeg tror alle ble litt lurt av medias fremstilling av saken.

Lenke til kommentar
Man må bare smile av disse anonyme bloggerne som skal prøve å overbevise verden om alle de feilaktige anklagene om rasisme ved å skrive innlegg som oser av fordommer og forakt.

Mhm, kanskje den godeste Cybbe kan opplyse oss om rasismen Farah ble utsatt for?

Ser gjerne at du tar for deg rasisten Farah også, eller er rasismedefinisjonen også her satt av SS-rasisme?

Hvem har skrevet dette?

ja det lurer jeg gså på. De snakker visst for alle nordmenn i dette brevet, men jeg har aldri skrevet under på noe som helst. De som har skrevet det inlegget har åpenbart et lite nyansert bilde av hendelsen.

Men jeg tror alle ble litt lurt av medias fremstilling av saken.

Du er velkommen til å opplyse oss;)

Lenke til kommentar
Man må bare smile av disse anonyme bloggerne som skal prøve å overbevise verden om alle de feilaktige anklagene om rasisme ved å skrive innlegg som oser av fordommer og forakt.

Mhm, kanskje den godeste Cybbe kan opplyse oss om rasismen Farah ble utsatt for?

Kanskje den godeste sony123 kan opplyse oss om hvor Cybbe påstår at Farah ble utsatt for rasisme?

Lenke til kommentar

Kanskje den godeste sony123 kan opplyse oss om hvor Cybbe påstår at Farah ble utsatt for rasisme?

Vet ikke hvordan du oppfatter teksten jeg har uthevet..

Endret av sony123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...