Gå til innhold

Da er dommen kommet i Ali Farah-saken..


Anbefalte innlegg

Hmm, er det ikke "standard" at ambulansen rekvirerer politiet for syketransport når de vurderer situasjonen som farlig for egen sikkerhet?

Noe de altså konkluderte med i denne saken.

Politiet ble da tilkalt for transport av Farah til sykehuset!?

Politiet var vell på stedet og fikk beskjed av ambulansepersonelet at de ikke kom til å ta han med. Politiet bestilte da bil for transport, men før denne kom dukket det om en taxi som politiet satte Ali inn i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Klar over at bildet ikke er nytt, men det ble heller ikke brukt i den utstrekningen man så bildet av mannen ligge nede gjorde. Noe som skapte et inntrykk av at ambulansepersonellet forlot en totalt hjelpesløs mann. Forøvrig klarer du nok å argumentere uten å måtte insinuere hvem er som tåper. ;)

 

...

 

Det har jeg egentlig ikke tenkt over. Var det virkelig sånn at mediene dekket saken der de sa at Farah så reiste seg opp, og urinerte på personellet, eller nøyde de seg med å skrive at han urinerte på dem? Ingen av de to er ukorrekte, men den ene er en bedre skildring.

 

Er unødvendig slitsomt å lese innleggene dine, så som bruker spør jeg deg om ikke du kan få på plass et ordentlig tegnsett.

Amulansepersonellet forlot en hjelpeloes mann. Dette er ikke noe medieskapt ved det. At han var kommet paa bena var klart helt fra begynnelsen av. Det er usant aa hevde at folk ikke har inntrykk av dette, i saa fall kan de umulig ha fulgt verken saken eller tatt de logiske foelgene av hva som har kommet frem. Blant de foerste artiklene om saken, fra samme dag, gaar det frem at Farah stod paa bena.

http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article1924005.ece

 

Og jeg toer paastaa at alle, absolutt alle, har faatt med seg at Farah urinerte paa ambulansesjepersonellet, at de deretter sa noe on 'din jeavla gris' og bestemte seg for aa ikke ta han med. Hvis folk virkelig tror Farah laa nede da dette hendte har de ikke tenkt det skikkelig gjennom. Hvordan skal han ha klart aa urinere paa ambulansepersonelle, i.e. aapnet smekken og produsert en straale av de helt sjeldne liggende nede og bevisstloes jf det mye omtalte bildet? Og media har i hvertfall ikke rapportert noe slikt. Dette har veart klart kommunisert fra begynnelsen.

 

Men man har naa - ved aa gjenfortelle hva folk allerede visste gjennom et tidligere publisert bilde - faatt fokus vekk fra etablerte faktum som at polititjenestemennene lurte paa om urineringen kunne veare et resultat av slaget Farah var paafoert (til de som har argumentert for at trent helsepersonell ikke burde forventes aa se sammenhengen), og den loggfoerte samtalen fra ambulansen hvor det gaar frem at de var klar over at de forlot en som kunne ha alvorlige hodeskader.

 

Det er faktisk ingen disputt om hvorvidt ambulansepersonellet handlet galt lenger. Fagpersonell har slaatt det fast, de har innroemmet det selv. Men tilsynelatende finnes det debattanter her inne som fortsatt ikke er enig i dette.

Lenke til kommentar
Jeg tillater meg å gå ut ifra ting jeg faktisk har i det minste et grunnlag for å spekulere i, etter all fandenskapen han og vennene hans har påført samfunnet :)

Jaha, da får du fortelle. Hvem er "vennene" hans, og hva er fandenskapen de har påført samfunnet?

Hans kone og andre støttespillere som har laget helvete i media. De har påført samfunnet fandenskap i form av grunnløse rasismebeskyldninger og løgner og villeding av det norske folk (hvor mange visste at han var ruset?). Dessuten har denne saken ført til at ambulanser og personell faktisk har blitt angrepet.

Lenke til kommentar
Det er faktisk ingen disputt om hvorvidt ambulansepersonellet handlet galt lenger. Fagpersonell har slaatt det fast, de har innroemmet det selv. Men tilsynelatende finnes det debattanter her inne som fortsatt ikke er enig i dette.

 

Er ingen tvil om at det var feil nei. Men slik saken er blåst opp så virker det som om sjåførene er reikarnasjonen av satan selv. Mannen var oppegående, og tilsynelatende ved full bevisthet når han ble undersøkt. Eksperter har sakt at hjerneskader slik den han hadde kan føre til oppførsel som selv for svært erfarne folk kan fremstå som viljestyrt (urineringen). Han ble feilbehandlet. Veldig synd, men er nå en gang slik at menesker er menesker, og dem gjør feil.

 

På en annen side er heksejakten som har vært på sjåførene i etterkant, og som enda drives av Ali og kona. Om noen er rasister i denne sammenheng så må det være dem. Viser til kronikken der Ali så til de grader skyter seg selv i fotem med å utbasunere at å gjøre en feil medisisnsk vurdering praktisk talt kan likestilles med å være slavedriver fra kolonitiden. De bruker "rasistkortet" for alt der er verdt, selv om det aldri har vært noen rasistiske meninger inne i bildet i det hele tatt.

 

Folk dør i helsekøer hver dag, og av feilbehandling på sykehus fordi det er mangel på penger. Men ali er selvsagt spesiel, siden han er svart.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar
Jeg tillater meg å gå ut ifra ting jeg faktisk har i det minste et grunnlag for å spekulere i, etter all fandenskapen han og vennene hans har påført samfunnet :)

Jaha, da får du fortelle. Hvem er "vennene" hans, og hva er fandenskapen de har påført samfunnet?

Hans kone og andre støttespillere som har laget helvete i media. De har påført samfunnet fandenskap i form av grunnløse rasismebeskyldninger og løgner og villeding av det norske folk (hvor mange visste at han var ruset?). Dessuten har denne saken ført til at ambulanser og personell faktisk har blitt angrepet.

 

Når og hvor ble disse angrepet?

Lenke til kommentar
Når og hvor ble disse angrepet?

 

Mennesker av utenlandsk opprinnelse var direkte fiendtlig innstilt til ambulansesjåfører etter denne hendelsen, dette er noe som media har dekket, om enn i med små bokstaver.

 

Dessuten kjørte drosjene en kampanje mot ambulansene der de ofte hindret ambulansene i å komme frem.

Lenke til kommentar
Og jeg toer paastaa at alle, absolutt alle, har faatt med seg at Farah urinerte paa ambulansesjepersonellet, at de deretter sa noe on 'din jeavla gris' og bestemte seg for aa ikke ta han med. Hvis folk virkelig tror Farah laa nede da dette hendte har de ikke tenkt det skikkelig gjennom. Hvordan skal han ha klart aa urinere paa ambulansepersonelle, i.e. aapnet smekken og produsert en straale av de helt sjeldne liggende nede og bevisstloes jf det mye omtalte bildet? Og media har i hvertfall ikke rapportert noe slikt. Dette har veart klart kommunisert fra begynnelsen.

 

Helt feil Cybbe, media har dekket denne saken på en slik måte at det har vært en utstrakt oppfatning at ambulansen forlot en hardt skadet mann som lå nede, svært mange ble sjokkert da bildet av Farah på egne ben og med ryggsekk ble vist nylig.

 

Samme med urineringen, virker som om folk flest har tatt det for gitt at Ali hadde ufrivillig vannlatning mens han lå nede.

Lenke til kommentar
Dessuten kjørte drosjene en kampanje mot ambulansene der de ofte hindret ambulansene i å komme frem.

 

Hvordan kunne de se noe positivt i det? Ikke gjør det Ali bra igjen, skadede mennesker som venter på ambulanse får ikke hjelpen de trenger, tilfeldige ambulansesjåfører må lide for to enkeltes handlinger og det rasistiske uværet blir bare kraftigere.

Lenke til kommentar
Helt feil Cybbe, media har dekket denne saken på en slik måte at det har vært en utstrakt oppfatning at ambulansen forlot en hardt skadet mann som lå nede, svært mange ble sjokkert da bildet av Farah på egne ben og med ryggsekk ble vist nylig.

 

Samme med urineringen, virker som om folk flest har tatt det for gitt at Ali hadde ufrivillig vannlatning mens han lå nede.

Du kan gjerne tro dette. Men jeg har allerede dokumentert at det har veart klart fra starten av, og aldri veart noe som helst uklarhet om. Medieangrepet er en post-facto distraksjon, basert paa politisk overbevisning. Hendelsesforloepet har media dekket helt korrekt.

 

PS: du kan gjerne forsoeke aa finne en eneste artikkel hvor det antydes at Farah urinerer paa helsepersonellet mens han ligger nede. Men media kan ikke ta ansvar for folks diktning.

Endret av Cybbe
Lenke til kommentar

Urineringsepisoden har behoerig veart omtalt - med Farah som staaende og med eksplisitte beskrivelser om at han aapnet smekken.

 

At det fantes spor av THC i blodet har ogsaa veart kjent lenge, VG omtalte dette i mai. Og igjen har de vante fjesene hoppet paa forhaandsdoemmingen. For det foerste tror jeg de fleste er klar over at THC kan sitte i blodet dager og uker etter inntak, avhengig av dose og frekvens. I tingretten innroemmet Farah aa ha roeyket hasj loerdagen foer (han ble slaatt ned mandagen). Det finnes ingen bevis for at Farah satt og roeyket hasj i parken, eller var ruset.

 

Dette er et avgjoerende moment naar man ser forhaandsoemmingen her inne. Selv etter all omtalen i media har man ikke de mest basale forhold paa plass.

 

VG 12.06.2008

 

"Ifølge tiltaltes forsvarer Trygve Staff ble det funnet spor av THC i blodet til Farah da han ble innlagt og undersøkt på sykehuset.

 

- Dette stoffet finnes blant annet i hasj. Hvordan forklarer du det, spurte Staff.

 

Farah innrømmet å ha røyket cannabis i sosiale sammenhenger.

 

- Jeg kunne ta noen trekk på fest og i selskaper, svarte han.

 

Han innrømmet å ha gjort det lørdag før den mandagen voldsepisoden skjedde."

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=513203

 

 

Det er ikke media som har fremstilt saken galt. Det er dere.

Lenke til kommentar
Fyrer opp under "Ali er en snylter" diskusjonen.

I følge et kjapt søk i skattelistene på fvn.no så tjente han 3 kroner i fjor... :dontgetit:

Fikk ni treff på Ali Farah, men bare tre av dem er født i 1970 og bare en holder til i Oslo.

Ser ikke ut som kona tjente så bra heller:

 

En utliknet skatt på 11 437 og en inntekt på 0. Jeg er imponert.

 

Sett at det er riktig person.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...