Gå til innhold

Da er dommen kommet i Ali Farah-saken..


Anbefalte innlegg

Der mistet han all respekt jeg hadde ovenfor han, skjønner hans frustrasjon men å angripe det norske samfunnet og det som vesten er bygget på er for fjernt. Og den evinnelige bruken av hvem som er rasist.

 

Nei Ali Farah, jeg mistet all medlidenhet og respekt jeg hadde for saken din. Sjåføren oppførte seg ikke som han skulle men det gir deg ikke rett til slike utalelser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Litt off-topic, men viste dere at Norgespatriotene har anmeldt Ali Farah for rasismeparagrafen, § 135a og legemiddelloven § 31 annet ledd jf. § 24 første ledd :blink: Kan ikke linke til kilder (da dette ikke er lov på forumet), men dere kan sjekke det selv, helt sant!

 

Sweet at noen gjør dette, skulle bare ønske at det var noen andre som også gjorde dette!

Lenke til kommentar

Norgespatriotene anmelder han også for legemiddelloven § 31 annet ledd jf. § 24 første ledd, dette innebærer røyking av hasj. Som andre har etterlyst i tråden, kobler de også inn barnevernet.

 

Det har kommet frem at da Ali Farah var i Sofienbergparken sammen med sin samboer og deres felles lille datter, røkte han hasj. Dette har det stått svært lite i mediene om. Det å bruke ulovlige rusmidler i seg selv, er kritikkverdig. Saken blir imidlertid langt mer alvorlig når dette gjøres med små barn til stede. Vi anmodet derfor også politiet om å koble inn barnevernet i denne saken slik at de kan ta seg av det stakkars barnet.

Øyvind Heian, partiformann og pressetalsmann for Norgespatriotene

Tror dere dette fører frem?

Lenke til kommentar
En anmeldelse er helt greit i seg selv, om den fører frem eller ei er usikkert. Dette viser at noen reagerer. Skulle bare ønske det var gjort av noen litt mer solide typer enn de i Norgespatriotene :dontgetit:

 

Jeg skjønner ikke hvordan han mener den kronikken bryter 135a. Jeg skjønner det bare ikke. Den godeste Heian kan ikke ha fulgt så veldig godt med på skolebenken.

Lenke til kommentar
Tviler på at de kobler inn barnevernet eller gjør så mye ut av det. Regner med at de er redd for å bli møtt med rasist-stempelet.

 

Hva skjer med norske foreldre som bruker ulovlige rusmidler i barnas nærvær da? Er rimelig sikker på at jeg hørte om en sak der en mor ble fratatt barnet fordi hun gjorde akkurat dette.

Lenke til kommentar
Tviler på at de kobler inn barnevernet eller gjør så mye ut av det. Regner med at de er redd for å bli møtt med rasist-stempelet.

 

Hva skjer med norske foreldre som bruker ulovlige rusmidler i barnas nærvær da? Er rimelig sikker på at jeg hørte om en sak der en mor ble fratatt barnet fordi hun gjorde akkurat dette.

 

Hvilket rusmiddel, og i hvilken utstrekning. En joint i parken er neppe nok til å miste foreldreretten.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvordan han mener den kronikken bryter 135a. Jeg skjønner det bare ikke.

Ikke helt jeg heller, men de mener dette:

 

Ali Farah vet utmerket godt hva han gjorde, han beviste sitt enorme hat mot det norske samfunnet og den hvite rasen. Kronikken er imidlertid så grov i sin språkbruk at den også strider mot rasismeparagrafen, § 135a. Her kan man lese: ”…Med diskriminerende eller hatefull ytring menes det å true eller forhåne noen, eller fremme hat, forfølgelse eller ringeakt overfor noen på grunn av deres hudfarge eller nasjonale eller etniske opprinnelse… … Medvirkning straffes på samme måte… ”

 

Det finnes ingen tvil om at kronikken som kom på trykk i ukeavisa Ny Tid er et grovt overtramp av denne paragrafen. Av den årsak anmeldte vi både Ali Farah, ukeavisa Ny Tid og ansvarlig direktør Magne Lerø for brudd på Straffeloven § 135a.

Øyvind Heian, partiformann og pressetalsmann for Norgespatriotene

Lenke til kommentar
Hvilket rusmiddel, og i hvilken utstrekning. En joint i parken er neppe nok til å miste foreldreretten.

 

Det er fullt mulig, men et ulovlig rusmiddel er et ulovlig rusmiddel, uansett hvordan man vrir og vender på det.

 

Joda, skillet lovlig/ikke lovlig er ganske klart. Men en far som har tatt en joint i parken kommer ikke til å bli sett på like alvorlig som en mor som bruker 1500kr om dagen på heroin. Selv om ulovlig er ulovlig, så er det klart det går skillelinjer i hvor alvorlig disse forholdene er. Det jeg responderte på var en henvisning til noe man mente man hadde hørt om, uten så mye detalj.

 

Roberteh: Jeg klikket meg inn til norgespatriotene og leste det som stod der, men fikk ikke mye mer ut av det enn et inntrykk av at han som skriver artikklene til norgespatriotene mangler elementær skolegang. Tviler på at de har fått god juridisk bistand her, for å si det slik.

Lenke til kommentar

Mulig, jeg kjenner ikke disse gutta, men etter det inntrykket jeg har fått av Heian kan jeg si meg ganske enig. Lite paradoks i alt dette er jo at Norgespatriotene skal anmelde noen for rasisme og hatefull ytringer :whistle: Jeg respekterer deres ytringer i den grad at de skal ha lov til og mene dette, men tror ikke de vinner fram. Som sakt er det litt syndt at det er Norgespatriotene som gjør dette, fordi Ali fortjener en anmeldelse etter den kronikken.

Endret av roberteh™
Lenke til kommentar
Joda, skillet lovlig/ikke lovlig er ganske klart. Men en far som har tatt en joint i parken kommer ikke til å bli sett på like alvorlig som en mor som bruker 1500kr om dagen på heroin. Selv om ulovlig er ulovlig, så er det klart det går skillelinjer i hvor alvorlig disse forholdene er. Det jeg responderte på var en henvisning til noe man mente man hadde hørt om, uten så mye detalj.

 

Såklart variere slikt i grad, men jeg er rimelig sikker på at det hadde blitt haraball om jeg hadde sittet i Sofienbergparken og røyket hasj med barnet mitt(som jeg ikke har enda, men vi snakker teoretisk). Såklart kan det hende at det at han ble slått ned gjorde at hasjsaken "druknet", men jeg lurer enda litt på hva som faktisk gjorde at han ble angrepet den dagen.

Lenke til kommentar

Det er jo nettopp fordi Norgespatriotene er rasistiske selv at de nå benytter muligheten til å anmelde en for rasisme. Det er muligheter for mediedekning av saken, siden den er så godt dekket fra før. Samtidig hjelper det ikke akkurat på "sensasjonen" at det er nettopp Heian og kompani som anmelder. Ingenting kommer til å bli gjort, annet enn å sette et lys på Norgespatriotene, og muligens Farah og hvorvidt han var ruset eller selv opptrer rasistisk.

 

Uten at jeg støtter Norgespatriotene må jeg si det var en litt morsom ting å gjøre, for å "shake it up" litt.

Lenke til kommentar
Tviler på at de kobler inn barnevernet eller gjør så mye ut av det. Regner med at de er redd for å bli møtt med rasist-stempelet.
De er pliktig å sette i gang undersøkelse om de får en henvendelse. Men undersøkelsen kan fort bli avsluttet om det e råpenbart at det ikke er noe grunnlag for den. Det vanlige er intervjuer med foreldre i det minste.

 

 

Hva skjer med norske foreldre som bruker ulovlige rusmidler i barnas nærvær da? Er rimelig sikker på at jeg hørte om en sak der en mor ble fratatt barnet fordi hun gjorde akkurat dette.
Både lovlig og ulovlige rusmidler diskvalifiserer folk ikke automatisk fra å ha omsorgen. De ser på et mye bredere spektrum enn akkurat det. Men klart det ER en faktor.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...