Gå til innhold

Da er dommen kommet i Ali Farah-saken..


Anbefalte innlegg

Nei jeg vil ha bevis fra villedende påstander.
Nei. Du kverulerer.

Roberteh skrev: "Og, ja jeg har liten respekt for mennesker som sitter og røyker hasj sammen med sine barn!"

Og det du gjør er å kverulere på at dette KAN tolkes som at barna også røykte hasj, Ja, den setningen kunne vært bedre skrevet så det ikke var noen tvil om hva han mente, men i stedet for å legge litt velvilje inn i tolkningen så begynner du med flisespikking på ordvalget.

Det eksisterer INGEN tvil om at det han mente var at han ikke hadde noen respekt for folk som røykte hasj mens de var med sine barn. Da er det unødvendig å pirke. Faktisk så er hele denne diskusjonen unødvendig. Skjønner egentlig ikke at jeg gidder.

La oss komme oss videre i saken.

 

 

Enig, diskusjonen er helt på villspor.

 

Jeg misforsto en misformulerende settning...

 

I take it back.

 

Men vær forsiktig Roberth! im quick on the Racist Trigger!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leste den artikkelen jeg og. Mystisk nok kom den akkurat dagen etter jeg tipset BT om hasj-påstanden, får håpe at de nå kjører en kritisk vinkling på dekningen av saken. De har ihvertfall seriøsiteten som skal til for å gjøre det. En ting som slo meg med lederen i BT var at han som skrev den var gjennomgående livredd for å bli kalt rasist. Han tok en stilling som går stikk imot det mailstream-media har presentert.

 

Denne saken her er et mediemord (dårlig substitutt for justismord). Det er så gøy når media oppsøker personer som har fått livet ødelagt av ulykker, selskaper, staten osv. Men når de selv ødelegger livene til folk så feiger de ut.

Lenke til kommentar

Det er fullstendig irrelevant at Farah røyket hasj(i parken? Kvelden før? En mornings?), dette blir brukt for å demonisere Farah og frifinne ambulansepersonalet. Rus blir ikke nevnt av ambulansepersonalet i kommunkasjon med AMK, derimot blir det nevnt at Farah kan ha alvorlig hodeskade, men at det driter de i, de skal ikke ha sånne griser i bilen sin ...

 

Så skriv en ordentlig journal. Politiet og sånn er der. Han har fått seg et slag over nesa og ligger nede. Og blør og ynker seg og alt mulig sånn.

 

...

 

Det kommer sikkert til å bli masse klager på denne turen her. Bare så du vet det. Det er tatt masse bilder. De sto og tok bilder av oss. Hvem er dere? Er ikke dere helsevesen, jeg jobber i helsevesenet selv, kan ikke bare gå fra en pasient sånn, ikke sant. Han skal vi ikke ha i bilen. Når han pisser meg på bena, der går grensa. Uansett hvor hardt slag og tennene hans har gått.

 

...

 

Han pisser makkeren min på bena og pisser på bilen vår. Det er greit han var kaldsvett og bleik og om han har slått bakhodet når han har gått i bakken, så han har cerebralt... Han kaldsvetta og lå der ynket og alt mulig sånn.

Lenke til kommentar

Tror ingen har sagt seg uenig i det faktum at ambulansesjåførene feilbedømmet situasjonen og burde ha tatt ham med seg. Diskusjonen får mer på hvorvidt mediene har hatt en overdrevet ensidig dekning her og hoppet på rasismevinklingen ekstremt kjapt, og dermed stemplet sjåførene, i tillegg til å ukritisk snakke Ali Farah's sak.

Lenke til kommentar

Ok folkens. Tråden er ryddet. Flere poster havnet under øksen og flere poster ble redigert. Jeg ser gjennom fingrene denne gangen siden det virker som om dette berodde på en misforståelse.

 

Men fra nå av holder vi oss til topic. Nye personangrep i tråden vil medføre strenge reaksjoner. All off-topic vil slettes uten varsel.

 

Samtidig kommer jeg med en liten vennlig oppfordring: Husk å link til kilder når dere poster. Det gjør innlegget seriøst, samtidig som det er referert til bøttevis med ulike artikler i denne tråden og da blir det vanskelig å holde oversikt over hva som kom hvorfra.

 

Kjør debatt!

 

(Og som vanlig skal ikke denne posten komenteres, send evt. en PM)

Lenke til kommentar

Det kan jo egentlig aldri bevises for en manns tanker og holdninger er jo som oftest skjult..

 

Spørsmålet hadde vært svart hvis det var samme situasjon samme personell men en hvit mann som lå der...

 

Men faktum er at Hverdagsrasisme har økt siden 911 angrepene. Så vi får bare håpe sånne episoder påvirker oss til å gi alle lik behandling uansett hudfarge og tilstand.

 

Han var tydelig skadet når han lå der og tisset på seg selv, også kaller de han en gris... det er en form for rasisme det og

Lenke til kommentar

Herre. I løpet av sine 10 000 utrykk som sjåfør er jeg sikker på at han har behandlet utallige innvandrere også. Og det uten en klage, vel og merke.

 

For å rette opp. Han lå ikke der å tissa på seg, men var oppe å gikk. Hadde han ligget nede ville det vært et klart tegn på traume i hoderegionen. Hvordan i all verden er det en form for rasisme? Det er slike som deg og Farah som er problemet i rasisme-debatten. Dere slenger rundt med et sterkt uttrykk uten å tenke på konsekvensene.

Endret av thrice
Lenke til kommentar

Hvordan i alle dager er det rasisme å kalle noen en gris etter å ha blitt urinert på? Tror ganske sikkert jeg ville kalt noen som gjorde det på meg for det samme samma faen om de var norske somaliske, eller eskimoer for den saks skyld.

 

Det er ekstremt skadelig å slenge rasisme anklager rundt seg så fritt som du gjør armin. Det skader din egen sak, og gjør at folk ikke klarer å ta deg seriøst.

 

Rasisme er en avgjørelse basert på etnisitet. Ikke på om noen har pissa hit eller dit, eller røyka aldri så mange tjalls.

Endret av Covn
Lenke til kommentar

Nå presterer Dag Herbjørnsrud, redaktør i Ny tid, å si dette om kronikken til Farah (som altså hans avis publiserte):

 

Det kan være ubehagelig å lese for majoritetsnordmenn, jeg vet ikke helt om jeg skal definere meg i den kategorien. Men jeg har forståelse for at majoritetsnordmenn opplever det som ubehagelig og sterkt.

Nordmenn reagerer altså på kronikken fordi de kjenner seg så smertelig godt igjen i den? Deretter følger han opp med dette:

 

Samtidig finner jeg det vanskelig i mediekonteksten når ambulansesjåføren får åtte sider i A-magasinet til å framstå med sin versjon å ikke la han komme til orde.

Som om ikke den siden av saken har blitt mer enn overeksponert allerede.

 

Les hele saken her.

Lenke til kommentar

Så er jo kanskje ett viktig spørsmål å trekke fram, som sikkert har blitt trukket fram. Hvis Ali har store problemer med både lese- og skriveferdigheter. Så er det fullt mulig at denne kronikken har blitt skrevet av "artisten Kohinoor".

 

Men det blir bare spekulasjoner, det bare virker som det er denne "flotte" dama som har brukt hele saken som ett springbrett for seg selv og jo høyere ho skriker, desto mer kjent blir hun.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...