Gå til innhold

Da er dommen kommet i Ali Farah-saken..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser dere diksuterer rasisme for alle penga, men dette blir ikke en reel problemstillig da det ikke var rasisme som var hovedårsaken til at Ali ikke ble tatt med til sykehuset. Han var beruset, voldelig og ustabil. Abluansesjåførene viste jo ikke hva de skulle tro. Og en ting til hvem sitter og røyker jazz tobakk sammen med sin datter? Og igjen dette med den kronikken, her har de ødelagt 110% prosent for seg og saken. Skjønner ikke hva de tenkte på, men her kom vel den sanne siden frem?!

Lenke til kommentar
Ser dere diksuterer rasisme for alle penga, men dette blir ikke en reel problemstillig da det ikke var rasisme som var hovedårsaken til at Ali ikke ble tatt med til sykehuset. Han var beruset, voldelig og ustabil. Abluansesjåførene viste jo ikke hva de skulle tro. Og en ting til hvem sitter og røyker jazz tobakk sammen med sin datter? Og igjen dette med den kronikken, her har de ødelagt 110% prosent for seg og saken. Skjønner ikke hva de tenkte på, men her kom vel den sanne siden frem?!

 

Det er det som desverre er problemet.... Folk ser rasisme og ikke hva som faktisk har skjedd. For min egen del så har jeg veldig lyst å vinkle det slik du har gjort og tipse barnevernet. Så kunne de tatt en aller så liten titt på hvordan barnet har det midt oppi alt dette. For dette er ingen forsvarlig måte å oppdra sitt barn på.

Lenke til kommentar
Hadde Farah ruset seg på hasj? Eller er det bare rykter? Noen som kan dokumentere det? Om ikke bare legger vi den delen død en gang for alle :=)

Ali Farah var ruset

Da ambulansesjåførene kom frem til Ali Farah i Sofienbergparken i fjor sommer, stilte de seg spørsmålet om han var ruset. I tingrettens dom står det at Ali Farah var ruset, på hasj, men det skriver ikke mediene. Denne vesentlige opplysningen kommer fra daglig leder for avisen Utrop, Majoran Vivekananthan, i et innlegg i Aftenposten. Hun kommenterer journalist Kjetil S. Østlis bredt anlagte artikkel om ambulansesjåfør Erik Schjenken i A-magasinet. Vinkelen var andre momenter i saken, som bildet som viser at Ali Farah står på bena når ambulansen drar. Østli siterer sjåførene som spurte seg selv om Ali Farah var ruset. Men de kunne jo spurt kona, skriver Østli. Hvorfor skriver ikke Østli at Farah var ruset, spør Vivekananthan.

Lenke til kommentar
Aha, så mannen var ruset på hasj, det forklarer jo hans opptreden. Not. Fordi du ser ned på folk som røyker hasj, så mener du at de ikke har rett på medisinsk hjelp? For et tragisk innlegg av deg, vet ikke om jeg skal le eller gråte.

Forstår ikke hvordan du klarer å lese dette ut av det som skrives.

Men det gir jo større forståelse for feilen ambulansepersonellet gjorde.

Lenke til kommentar
Aha, så mannen var ruset på hasj, det forklarer jo hans opptreden. Not. Fordi du ser ned på folk som røyker hasj, så mener du at de ikke har rett på medisinsk hjelp? For et tragisk innlegg av deg, vet ikke om jeg skal le eller gråte.

 

Flott! Stå på! Kan du ikke ta de for rasisme kan du i hvert fall ta de for diskriminering av stoffmisbrukere. Du er ikke så lite tragisk selv. Den oppsiktsvekkende ved denne saken er jo nettopp at man kan stemples for rasisme uten videre hvis man gjør urett mot en farget, skjønt kun hvis man er hvit av en eller annen grunn, uansett om det er bevisst eller ikke eller hva motivene måtte være.

Lenke til kommentar
Aha, så mannen var ruset på hasj, det forklarer jo hans opptreden. Not. Fordi du ser ned på folk som røyker hasj, så mener du at de ikke har rett på medisinsk hjelp? For et tragisk innlegg av deg, vet ikke om jeg skal le eller gråte.

Vel kan godt velge og missforstå, men det var ikke intensjonen min. Grunnene til at dette er relevant er flere. Det er nå enda mere forståelig at ambulanse sjåførene ikke ville ta med Ali. Da han var beruset i tillegg. Det er også bemerkelsesverdig at ingen av landets store aviser har skrevet om dette. Men de viser hvor fokuset har vært rettet. Og, ja jeg har liten respekt for mennesker som sitter og røyker hasj sammen med sine barn!

Lenke til kommentar

benytte et ulovlig rusmiddel i en umiddelbar nærhet til since barn er feil, og det sier litt om den ensvinklede mediedekningen flere andre her beskriver. Det er ingenting som antyder at dette er rasisme overhodet, men rett og slett en feilvurdering av ambulansepersonalet. Det ble ikke sagt noe av personalet som sier at dette er rasisme. De så på dette som et ordensproblem, men en kar som var beruset, og feiltolket det at han urinerte på bil og personalet.

 

Da han tydeligvis var beruset uansett gjør ikke saken noe bedre. han skulle blitt tatt med, men for guds skyld. Slutt å skrik rasist ved hver minste hendelse hvor mørke er innblandet.

Lenke til kommentar

Oppførselen hans og urineringen var ikke følge av Rusmidler.. Han hadde tross alt blitt Slått ned... Det er faktisk "farligere" enn å røyke en Joint :)

 

For det første så er ikke de sjekket. Hadde de gjort det så hadde barnevernet tatt dem på flekken regner jeg med.

 

For det andre så er ikke det poenget. Du griper etter strå her.

 

 

Nei jeg vil ha bevis fra villedende påstander.

Lenke til kommentar

Hvis man røyker hasj ved siden av sitt barn vil naturlignok noe av røyken trekke inn i lungene til barnet, men dette er ikke debatten. Som SheikFyFazan utalte: "Kan du ikke ta de for rasisme kan du i hvert fall ta de for diskriminering av stoffmisbrukere." som er et veldig godt poeng. Dette er en konstruert avsporing for og pendle debatten over på noe annet. Hva andre brukere "misstenker" er meg revnede likegyldig, men jeg vil ha meg frabedt slike vrangforestillinger om at jeg er rasist! Fei for egen dør!

 

Og røyke hasj sammen med sitt barn er etter min menig en usmakelig oppførsel. Og nei jobben til ambulansepersonel er ikke å leke moralske jurister, men og vurdere situasjonen som den utfolder seg. Hvis Ali i tillegg var beruset har dette trolig hatt stor betydning for at de ikke tok han med.

Endret av roberteh™
Lenke til kommentar
Nei jeg vil ha bevis fra villedende påstander.
Nei. Du kverulerer.

Roberteh skrev: "Og, ja jeg har liten respekt for mennesker som sitter og røyker hasj sammen med sine barn!"

Og det du gjør er å kverulere på at dette KAN tolkes som at barna også røykte hasj, Ja, den setningen kunne vært bedre skrevet så det ikke var noen tvil om hva han mente, men i stedet for å legge litt velvilje inn i tolkningen så begynner du med flisespikking på ordvalget.

Det eksisterer INGEN tvil om at det han mente var at han ikke hadde noen respekt for folk som røykte hasj mens de var med sine barn. Da er det unødvendig å pirke. Faktisk så er hele denne diskusjonen unødvendig. Skjønner egentlig ikke at jeg gidder.

La oss komme oss videre i saken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...