Gå til innhold

Da er dommen kommet i Ali Farah-saken..


Anbefalte innlegg

At han drar linjer med kolonitiden er jo helt utrolig. Nei, han er helt ute å kjører og ja stygt sagt... En last for samfunnet, sikker på at mange ambulansepersonell kommer til å høre dette i lang tid fremover... Desverre...

 

Off topic: Mannen har jo tjent fantastiske 11.000 i 2007

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
At han drar linjer med kolonitiden er jo helt utrolig. Nei, han er helt ute å kjører og ja stygt sagt... En last for samfunnet, sikker på at mange ambulansepersonell kommer til å høre dette i lang tid fremover... Desverre...

Er dette også ment som sarkasme? Enda er artig-per? Må bare spørre... vanskelig og forholde seg til brukere her noen ganger :)

Lenke til kommentar

Kronikken oser av den type "vi-dem"-tankegang man helst finner blant rasister, rødglødende AKP-ere og denslags.

 

Farah deler verden inn i to: På den ene siden er de vestlige, de hvite - som samles under betegnelsen "kolinietterkommere." På den annen side er de stakkars undertrykte afrikanerne. Førstnevnte gruppe kritiseres opp og ned og i mente for hva det måtte være, og dette er visstnok utelukkende årsaken til at sistnevnte gruppe har problemer.

 

Intellektuelt sett er det et lavmål å argumentere slik. Og det er ille nok. Det som kanskje er verre, er at Farah våger å gjøre én person ansvarlig for alle vestlige hvites angivelige overgrep, og endatil ansvarlig for synder begått for flere hundre år siden. Og hva gjør Farah overhodet her i landet, om han misliker det så sterkt?

Lenke til kommentar

Uff, for en latterlig kronikk av Ali Farah. All sympati man noen gang hadde for den mannen forsvant nå.

 

Og hvis det stemmer at Farah var ruset på hasj den gangen i parken, så er det kanskje ikke så rart at ambulansepersonellet mistolket situasjonen noe. Han virker ruset, fordi han var ruset, og han oppførte seg truende og provoserende. Han hadde en alvorlig hodeskade, men dette skulle man nok ha vært synsk for å vite omfanget av. Politiet var på stedet, og det ble overlatt til dem å få Farah til lege. Nei, stusser mer og mer over om det i det hele tatt er noe ambulansepersonellet skal ta selvkritikk for.

Endret av bellad76
Lenke til kommentar
Nå kjenner jeg at jeg blir skikkelig provsert av Farah. Rett og slett forbannet. Rett og slett et fullstendig usaklig personangrep som dreier seg om èn ting; hevn. Det kommer fra en som tjener 11 000 i året. Jeg blir sint! :mad:

Mhm.

Hadde hovedinntrykket at det var kona som var djevelen i denne saken, men nå er visst Ali aktivt med på laget, og ikke en passiv tøffel på sidelinjen.

 

Jeg har så lyst til å si til både han og kona hva jeg mener om denne saken og de, i det minste fall få til noe kommunikasjon (kanskje via denne tråden? Eller vi er vel en hel haug med hardbarka rasister som burde skytes på stedet). #"%)#"()%

 

Han liker visst å plassere folk i grupper. Legepersonell er grå, han snakker også om "oss". Hvem refererer han til? Polske arbeidere? Somaliere? Afrikanere? Svarte? Brødre?

Han er desidert årets tulling, i alle fargenyanser.

 

Eneste nogenlunde fornuftige i teksten var "gjorde en feil"

Endret av chokke
Lenke til kommentar

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2703258.ece

 

For meg virker Ali som en sytebukk og kanskje også som en rasist.

Jobben dems er jo å vurdere. Hvor mange narkomane eller andre folk som blør litt fra hodet har de ikke kjørt fra? Selvom man har skadet ringer man jo ikke etter akutt nødhjelp. Riktignok hadde han en hjerneblødning eller noe sånt.

 

I rapporten fra Helsetilsynet i Oslo og Akershus står det at en av ambulansepersonellet undersøkte pupiller, sår og tenner. Han forklarer at han satt Ali opp og holdt ham i armen for å geleide ham til ambulansen.

 

Når de undersøker pupiller på en fyr som har røykt hasj og han blør litt fra hodet, da er det jammen meg lett å si han får ta en drosje for de har viktigere ting å finne på.

Fyren stod jo oppreist. Om det er et tegn på at han var veldig skadet tviler eg på.

 

Synes Ali bruker det "jeg er svart, har ingen rettigheter og har blitt misshandlet av de hvite i flere hundre år så derfor er du det også for du ikke gjorde det jeg ville" kortet og at han ikke engang vil møte fyren face to face sier litt om at han selv er rasist.

Lenke til kommentar
Synes Ali bruker det "jeg er svart, har ingen rettigheter og har blitt misshandlet av de hvite i flere hundre år så derfor er du det også for du ikke gjorde det jeg ville" kortet og at han ikke engang vil møte fyren face to face sier litt om at han selv er rasist.

Få samme følelsen selv. Den er rett og slett for tjukk. Som flere også har nevt her trodde jeg det var kjærringa hans (Nordberg) som var den store drivkraften bak dette rasist prosjektet, men det viser seg at Ali selv også har hatt en større finger med i spillet. Og sånn som han satt på TV og sutret, fy faen dette er kvalmt og hyklers. Fyr'n er ikke det skvatt bedre selv :mad:

Lenke til kommentar
Hadde Farah ruset seg på hasj? Eller er det bare rykter? Noen som kan dokumentere det? Om ikke bare legger vi den delen død en gang for alle :=)

 

 

"Ali Farah var ruset

Da ambulansesjåførene kom frem til Ali Farah i Sofienbergparken i fjor sommer, stilte de seg spørsmålet om han var ruset. I tingrettens dom står det at Ali Farah var ruset, på hasj, men det skriver ikke mediene."

 

 

http://www.document.no/2008/10/ali_farah_var_ruset.html

Lenke til kommentar
Hadde Farah ruset seg på hasj? Eller er det bare rykter? Noen som kan dokumentere det? Om ikke bare legger vi den delen død en gang for alle :=)

Ali Farah var ruset

Da ambulansesjåførene kom frem til Ali Farah i Sofienbergparken i fjor sommer, stilte de seg spørsmålet om han var ruset. I tingrettens dom står det at Ali Farah var ruset, på hasj, men det skriver ikke mediene. Denne vesentlige opplysningen kommer fra daglig leder for avisen Utrop, Majoran Vivekananthan, i et innlegg i Aftenposten. Hun kommenterer journalist Kjetil S. Østlis bredt anlagte artikkel om ambulansesjåfør Erik Schjenken i A-magasinet. Vinkelen var andre momenter i saken, som bildet som viser at Ali Farah står på bena når ambulansen drar. Østli siterer sjåførene som spurte seg selv om Ali Farah var ruset. Men de kunne jo spurt kona, skriver Østli. Hvorfor skriver ikke Østli at Farah var ruset, spør Vivekananthan.

 

E: Der var bellad76 kjappere en undertegnede :)

Endret av roberteh™
Lenke til kommentar
At han drar linjer med kolonitiden er jo helt utrolig. Nei, han er helt ute å kjører og ja stygt sagt... En last for samfunnet, sikker på at mange ambulansepersonell kommer til å høre dette i lang tid fremover... Desverre...

Er dette også ment som sarkasme? Enda er artig-per? Må bare spørre... vanskelig og forholde seg til brukere her noen ganger :)

 

Hehe, nei det var to setninger uten sammenheng skrevet i all hast ut av døra for å handle. Orker ikke å omformulere engang... Just ignore it :p

Lenke til kommentar

http://pub.tv2.no/multimedia/TV2/archive/0...____503642p.jpg

 

Jeg har hatt mye mer blod enn det der i trynet. Ser helt ærlig talt ikke ut som om han var seriøst skadet. At han hadde tisset på seg og var aggresiv mot ambulanse personellet etter han var slått ned tyder på at han var dopet. Hvorfor faen kjefter man på de som skal hjelpe deg allerede før de får gjort det.

 

Søkte nettopp på google etter "Ali Farah" så gjennom de 20 første sidene og ikke et sted var bilder hvor han stod oppreist.

Søkte etter "Ali Farah oppreist" 11 sider og ikke der heller. Ikke engang på "Ali Farah stående" var det noe.

Dette sier litt om media sitt standpunkt. Dette er en liten sak, blåst opp i sinnsyke proposjoner. Mange middager med familen forran tv'n i august 07 hvor alle sa "mm, dette er håreisende og rasistisk" "de burde skamme seg" men alt var rettet mot ambulanse sjåførene. De kunne vist en panda som lekte med en kattunge istedet for ambulanse sjåførene og allikevel fått folk engasjerte mot dem pga alt som stod i pressen. Forside på alle større aviser mange ganger og tabloid osv.

 

http://www.nettavisen.no/innenriks/article2270277.ece

Det bildet er alt jeg fant om at han stod oppreist. Han stod jo med ryggsekk også.

 

Hadde du sett en aggresiv fyr med litt blod fra nesen stå oppreist med en ryggsekk, hadde du da hjulpet han?

 

Edit. Når det nå viser seg at han var ruset, med sin kone, og sin nyfødt datter. Da kan man legge til ruset i det retoriske spørsmålet over.

Og eg har ingenting imot hasj, tvertimot. MEN, å røyke det med sin kone og nyfødte datter i en park. Det er bare galt. Det er nok til å frata han foreldre retten.

Kunne like gjerne hvert alkohol, poenget er at han missbrukte et rusmiddel når datteren var ved hans side.

At han tjener 11.000 bør vel ikke blåses opp. Men det er viktig. Ingen kan overleve på 11000 på et år. Ikke i norge. Og når han da i tillegg ruser seg. Fyren burde gi en kraftig unnskyldning på direktesendt tv til hele norge!

Endret av Sir Tojo
Lenke til kommentar
http://pub.tv2.no/multimedia/TV2/archive/0...____503642p.jpg

 

Jeg har hatt mye mer blod enn det der i trynet. Ser helt ærlig talt ikke ut som om han var seriøst skadet. At han hadde tisset på seg og var aggresiv mot ambulanse personellet etter han var slått ned tyder på at han var dopet. Hvorfor faen kjefter man på de som skal hjelpe deg allerede før de får gjort det.

 

Søkte nettopp på google etter "Ali Farah" så gjennom de 20 første sidene og ikke et sted var bilder hvor han stod oppreist.

Søkte etter "Ali Farah oppreist" 11 sider og ikke der heller. Ikke engang på "Ali Farah stående" var det noe.

Dette sier litt om media sitt standpunkt. Dette er en liten sak, blåst opp i sinnsyke proposjoner. Mange middager med familen forran tv'n i august 07 hvor alle sa "mm, dette er håreisende og rasistisk" "de burde skamme seg" men alt var rettet mot ambulanse sjåførene. De kunne vist en panda som lekte med en kattunge istedet for ambulanse sjåførene og allikevel fått folk engasjerte mot dem pga alt som stod i pressen. Forside på alle større aviser mange ganger og tabloid osv.

 

http://www.nettavisen.no/innenriks/article2270277.ece

Det bildet er alt jeg fant om at han stod oppreist. Han stod jo med ryggsekk også.

 

Hadde du sett en aggresiv fyr med litt blod fra nesen stå oppreist med en ryggsekk, hadde du da hjulpet han?

 

Edit. Når det nå viser seg at han var ruset, med sin kone, og sin nyfødt datter. Da kan man legge til ruset i det retoriske spørsmålet over.

Og eg har ingenting imot hasj, tvertimot. MEN, å røyke det med sin kone og nyfødte datter i en park. Det er bare galt. Det er nok til å frata han foreldre retten.

Kunne like gjerne hvert alkohol, poenget er at han missbrukte et rusmiddel når datteren var ved hans side.

At han tjener 11.000 bør vel ikke blåses opp. Men det er viktig. Ingen kan overleve på 11000 på et år. Ikke i norge. Og når han da i tillegg ruser seg. Fyren burde gi en kraftig unnskyldning på direktesendt tv til hele norge!

 

 

Jeg kunne ikke vært mer enig... I tillegg så virker det om han prøver å utnytte sin mediaoppmerksomhet til det fulle og kanskje få ut en saftig erstatning samt en offentlig unskyldning.

 

Jeg har selv hatt mer blod i tryne, og det var etter å ha spilt basket. Men nå som alt dette er blåst opp så er det nok ingen som tørr å snu på flisa. Men dette bilde med Ali stående burde kommet frem tidligere.

 

Ang dop, ruset rundt sin datter osv burde nesten vært en aller så liten sak for barneværnet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...