Gå til innhold

Da er dommen kommet i Ali Farah-saken..


Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om personen som slo ned Farah har blitt tatt, og straffet? Og ble det gjort noen arrestasjoner på bakgrunn av narkotikabesittelse?

 

Har vel blitt påstått at Farah visstnok var ruset på hasj i øyeblikket han ble slått ned? Vi bør sette fokus på hvorfor foreldre som røyker hasj er dårlige rollemodeller. Noen plateaktuelle artister her som vil fronte saken?

 

Glad for at Schjenken sto frem med denne saken nå, så kanskje noen mennesker kan forstå hva de driver med, og hva sånne heksejakter kan gjøre. Det er ikke så lett å ha et yrke med ansvar når man er i et etnisk overtall. Fort gjort å få rasiststempelet på seg tydeligvis.

 

Stakkars polititjenestemenn/-kvinner, helsepersonell, funksjonærer på offentlige kontorer, personer i sikkerhetsbransjen, lærere og alle andre som sliter med sånt.

 

Ingen fornuftige mennesker utdanner seg til politi i dag.

 

Ingen relativt oppegående mennesker skaffer seg en utdannelse som i utgangspunktet stempler dem som Rasister.

 

Vil uttrykke min medfølelse med dere som skal betjene statlige og kommunale akutttjenester.

ALI-dommen var en tragedie for oss alle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kunne tenkes at det hadde skjedd om han var hvit og fattig, eller hvit og "hippie og det ene med det andre", jeg kan vanskelig tenke meg at det hadde skjedd om han var hvit og middelklasse omgitt av sine middelklassevenner i et middelklassestrøk.

 

At du har vanskelig for å tenke deg noe betyr ikke at det ikke stemmer, flere eksempler, derav typiske middelklassemennesker, ble presentert av media rett etter hendelsen med Ali Farah. Alle var hvite. Det er både mulig og trolig at stoffmisbrukere og mennesker som kan bli mistolket som stoffmisbrukere diskrimineres. Men dette er ikke rasisme.

 

Det har mer med hvordan media fungerer enn at ambulansepersonlet ble utsatt for rasisme(???).

 

Å bare skylde på media blir for enkelt. Media speiler et problem som gjennomsyrer hele befolkningen, men som ingen vil ta tak i, at også hvite mennesker kan bli utsatt for rasisme. Hvis man ikke vil ta tak i denne rasisme også vil man etterhvert legitimere den ''tradisjonelle'' rasismen også.

 

Det interessante er om minoriteter og svakerestilte blir diskriminert i møte med politi og helsevesenet, det er det mye som tyder på at de blir.

 

De blir beskyldt for å være rasister, ja. Til og med politifolk med innvandrerbakgrunn blir beskyldt for rasisme, i samme grad som norske politifolk, og i tilegg for raseforræderi. Noe som burde få de fleste til å innse at den største problematikken ikke ligger hos politiet og andre offentlige tjenestemenn, men hos andre elementer i befolkningen. Når du påstår at det er mye som tyder på at de diskriminerer minoriteter viser du egentlig mer enn noe annet bare dine egne fordommer, siden du ikke har noe som helst av fakta å bygge opp under den påstanden med.

 

Derfor er det viktig at disse institusjonene fokuserer på denne problematikken og ikke bare avfeier det med at de ikke er rasister.

 

Skyldig til det motsatte er bevist med andre ord.

 

Jeg forstår heller ikke at folk gidder å jobbe som politi og i helsevesenet med dårlig lønn og drittslenging fra sånne som deg. Jeg hadde ikke giddet, men jeg er takknemlig for de som gjør disse livsviktige jobbene.

Lenke til kommentar
Har vel blitt påstått at Farah visstnok var ruset på hasj i øyeblikket han ble slått ned? Vi bør sette fokus på hvorfor foreldre som røyker hasj er dårlige rollemodeller. Noen plateaktuelle artister her som vil fronte saken?

Han sitter altså sammen med barnet sitt og røyker hasj i parken! Er ikke dette prototypen? Hadde han Bob Marley lue også :hmm: At han velger og missbruke narkotika ulovlig og sammen med sitt barn sier vel mer om han. Tror ikke den skaden han fikk gjorde så stor forksjell, typen virker ganske skada fra før av. Men med den kjærriga er kanskje ikke det så rart. Denne saken er en suppe uten rot i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Disse ambulansesjåførene burde i det minste ha blitt suspendert. Det signalet Helsetilsynet sender ut er ikke særlig positivt. Jeg er sjokkert over dette...

 

 

Oioi... virkelig sjokkert? Hva med alt mediaoppstyret og bli uthengt som rasist? Jeg mener at de har fått mer enn nok straff....

Lenke til kommentar
men i Ali sin sak var kansje rasistiske underfølelser grunnlaget for denne feilvurderingen.

Hva er rasistiske underfølelser?

 

Så det du mener er altså at om jeg blir feilbehandlet på sykehuset av en farget lege er det en større sak enn om legen min var hvit fordi det kan tenkes at det hadde noe med rasisme å gjøre?

 

 

om en innvandrer kommer med brukket fot til legevakten og bare blir sendt hjem uten grunn, så mener jeg at det er naturlig at det kommer større reaksjoner enn om det skjer med en vanlig etnisk nordmann, fordi det kan være rasisme involvert, mens i det andre tilfellet vet man at det ikke er det. savvy?

Så da kan vi trekke følgende konklusjoner:

-Rasisme er bare en uting når innvandrere opplever det. Når hvite opplever det gjør det ikke noe.

-En enkeltepisode som kan muligens, uten at man har noe annet å begrunne det med enn en følelse, være rasistisk motivert er nok til å lage en stor sak av det.

-Rasisme har blitt omgjort til å bety "en innvandrer har opplevd dårlig behandling".

 

Utsagn som det du hadde over her er med på å gjør situasjonen verre or de som faktisk opplever rasisme og diskriminering. Det er sånne utsagn som har omgjort rasisme til å bety "Jeg fikk ikke viljen min/ble dårlig behandlet og jeg er svart".

Lenke til kommentar
Rasisme er bare en uting når innvandrere opplever det. Når hvite opplever det gjør det ikke noe.

Enig, alt for lett for en innvandrer og skrike rasist. Vi Nordmenn blir "bare" behandlet dårlig, men det vriker som det ikke betyr så mye verken for Norge eller media. Det viser bare hvor livredde vi er for og være politisk ukorrekte i Norge. Helt utrolig.

 

En enkeltepisode som kan muligens, uten at man har noe annet å begrunne det med enn en følelse, være rasistisk motivert er nok til å lage en stor sak av det.

Faktisk en tråd her på forumet som var opprettet av en innvadrer(?) som mente alle de Norske jentene han hadde truffet var rasistiske forde de ignorerte han på byen og ikke var interessert i han!!! Det er så langt rasisme begrepet har gått i Norge...

Lenke til kommentar
Det kunne tenkes at det hadde skjedd om han var hvit og fattig, eller hvit og "hippie og det ene med det andre", jeg kan vanskelig tenke meg at det hadde skjedd om han var hvit og middelklasse omgitt av sine middelklassevenner i et middelklassestrøk.

 

At du har vanskelig for å tenke deg noe betyr ikke at det ikke stemmer, flere eksempler, derav typiske middelklassemennesker, ble presentert av media rett etter hendelsen med Ali Farah. Alle var hvite. Det er både mulig og trolig at stoffmisbrukere og mennesker som kan bli mistolket som stoffmisbrukere diskrimineres. Men dette er ikke rasisme.

Kilder takk. Jeg husker en og annen ble dratt frem, men så vidt jeg husker så var disse ikke typsik middelklasse, de var også ofte stoffmisbrukere. Så vidt jeg husker vel og merke.

 

Og du har hengt deg fullstendig opp i ordet rasisme. Jeg har da vitterlig ikke sagt at stoffmisbrukere eller andre blir utsatt for rasisme.

 

Det har mer med hvordan media fungerer enn at ambulansepersonlet ble utsatt for rasisme(???).

Å bare skylde på media blir for enkelt. Media speiler et problem som gjennomsyrer hele befolkningen, men som ingen vil ta tak i, at også hvite mennesker kan bli utsatt for rasisme. Hvis man ikke vil ta tak i denne rasisme også vil man etterhvert legitimere den ''tradisjonelle'' rasismen også.

Jeg skylder ikke på media, jeg sier bare at media fungerer slik at en sak er best om man har ansikter å plassere skyld på. Og mener du at det at hvite kan utsettes for rasisme er et problem som gjennomsyrer hele befolkningen? Dette er omtrent som rike, hvite menn i USA som sutrer og bærer seg over at svarte får små "fordeler" og føler seg diskriminert på grunn av det. Eller menn som sutrer og bærer seg over at feminismen har gått for langt. Det har ikke rot i virkeligheten. Hvite menn er veldig priviligerte og har ingen grunn til å sutre over diskriminering eller rasisme, med mindre de sutrer på de mindre priviligerte vegne.

 

Det interessante er om minoriteter og svakerestilte blir diskriminert i møte med politi og helsevesenet, det er det mye som tyder på at de blir.

 

De blir beskyldt for å være rasister, ja. Til og med politifolk med innvandrerbakgrunn blir beskyldt for rasisme, i samme grad som norske politifolk, og i tilegg for raseforræderi. Noe som burde få de fleste til å innse at den største problematikken ikke ligger hos politiet og andre offentlige tjenestemenn, men hos andre elementer i befolkningen. Når du påstår at det er mye som tyder på at de diskriminerer minoriteter viser du egentlig mer enn noe annet bare dine egne fordommer, siden du ikke har noe som helst av fakta å bygge opp under den påstanden med.

Kan du forsøke å lese hva jeg skriver? Jeg har flere ganger skrevet at dette er et institusjonelt problem, at problemet ikke ligger hos hver enkelt politimann eller ambulansesjåfør men hos institusjonen de jobber i. I sosialpsykologien kaller man ubevisste fordommer gjerne for implisitte stereotyper. Dette er stereotyper som er så sterke at de fungerer utenfor din kontroll uten at du er klar over dem. Er du ikke bevisst disse så kan de fort forkludre ditt arbeid, derfor mener jeg ledelsen i disse institusjonene må fokusere på holdningsskapende arbeid.

 

Undersøkelser som er utført viser at personer av utenlandsk opprinnelse blir oftere stoppet av politiet uten grunn. Hørt om han med fin, dyr sykkel som ble så ofte stoppet av politiet som spurte om sykkelen at han til slutt solgte sykkelen sin fordi han ikke orket å bli stoppet mer? Dette er ikke et enestående eksempel ...

 

Derfor er det viktig at disse institusjonene fokuserer på denne problematikken og ikke bare avfeier det med at de ikke er rasister.

 

Skyldig til det motsatte er bevist med andre ord.

 

Jeg forstår heller ikke at folk gidder å jobbe som politi og i helsevesenet med dårlig lønn og drittslenging fra sånne som deg. Jeg hadde ikke giddet, men jeg er takknemlig for de som gjør disse livsviktige jobbene.

Igjen, LES HVA JEG SKRIVER! Skyldig til det motsatte er bevist? I setningene før den du siterte så skrev jeg at ALLE har fordommer, men det kuttet du av en eller annen grunn vekk. Mener du at disse institusjonene IKKE bør jobbe med holdninger og fordommer?

 

Har vel blitt påstått at Farah visstnok var ruset på hasj i øyeblikket han ble slått ned? Vi bør sette fokus på hvorfor foreldre som røyker hasj er dårlige rollemodeller. Noen plateaktuelle artister her som vil fronte saken?

Han sitter altså sammen med barnet sitt og røyker hasj i parken! Er ikke dette prototypen? Hadde han Bob Marley lue også :hmm: At han velger og missbruke narkotika ulovlig og sammen med sitt barn sier vel mer om han. Tror ikke den skaden han fikk gjorde så stor forksjell, typen virker ganske skada fra før av. Men med den kjærriga er kanskje ikke det så rart. Denne saken er en suppe uten rot i virkeligheten.

Dakkal Schjenken, hundset av media og anti-rasistene, men Ali Farah er skada og Nordberg er ei kjærring. Du snakker altså om en person som har blitt hardt skadet og svevde mellom liv og død og dennes samboer. Kanskje hadde Farah røyket hasj kvelden før? Hva vet jeg. Kanskje var Nordberg for fokusert på rasismen hos ambulansesjåførene? Hva vet jeg. Jeg vil i hvert fall ikke dømme henne, hun opplevde et mareritt som jeg ikke unner noen å oppleve, hun hadde all rett til å være sint, skuffet, forbanna og lei seg. DU har ingen rett til å kalle Farah for skada og Nordberg for kjærringa som er årsaken til at han er skada. Skjerp deg.

Lenke til kommentar

Hvem som har rett til hva, kan vi la ligge. I mine øyne er disse ikke berettiget til og kreve noe som helst. Jeg var ikke der når episoden skjedde, men etter hva jeg ser er dette en episode mellom to innvandrere som endte med vold. Ali var høy på hasj og kom i munnhuggeri med en annen innvandrer på stedet. Resten av historien kjenner vi. Den flotte frua til Ali ser rasister på høylysdag og har brukt denne episoden for alt det er verdt. Dette er hykleri. Etter min menig var handlingene fra ambulanse sjåførene helt berettiget.

Lenke til kommentar
Etter min menig var handlingene fra ambulanse sjåførene helt berettiget.

 

Nåvel, ambulansesjåførene burde tatt med Farah i ambulansen, men grunnen til at de ikke gjorde det var ikke rasistisk betinget.

 

EDIT: La til et "ikke" jeg glemte opprinnelig. Innlegget skal leses i den nåværende formen.

Endret av Heilage
Lenke til kommentar

Thlom har dog et veldig vesentlig poeng som er farligere enn rasisme, og det er denn stereotypiske forhåndsdømminga alle har uten egentlig å vite det.

Det høres tåpelig ut, men jeg har selv gjort ting eller trodd ting som jeg nok egentlig ikke ville til vanlig hadde vedkommede hadd samme hudpigment-farge som meg.

Jeg er heller ikke rasist, da jeg omgås med innvandrere til vanlig, men at alle til en eller annen tid tar et valg basert på en forhåndsdømming du ikke selv vet du har tror jeg på.

 

Ellers om saken vil jeg si at greit, Nordberg har all mulig grunn til å være sint, frustret og forbannet, men om hun tror at Schjenken ikke har hatt måtte ta følgene av det beviser jo hvorfor man ikke lar folk i f.eks rettsaker som er personlige innvolverte få være dommer og/eller jury.

 

Begge (og iallefall Ali) har nok hatt det helt for jævlig, men akkurat der tror jeg nok Nordberg har hatt mye mer støtte enn Schjenken.

Naturligvis vil du kanskje si, men jeg vil si at hun har fått mye sympati på feil grunnlag, altså fordi folk har "visst" at Schjenken og den andre var rasistiske pga det de gjorde.

Nordberg har hatt en (selv om hun har all rett til å være sint) forbløffende dårlig måte å takle hele saken på, og har ropt ulv ulv og taklet dette som om det var den mest opplagte rasisme-saken til dags dato.

 

Problemet er bare at det er ikke en enkel sak, at vi enda sitter og diskuterer den burde bevise det.

Lenke til kommentar
Thlom har dog et veldig vesentlig poeng som er farligere enn rasisme, og det er denn stereotypiske forhåndsdømminga alle har uten egentlig å vite det.

Hvor ligger de gode poenget? Vet om mange andre som også har det "jævelig". Men TV2 eller NRK kommer ikke og banker på døra deres. Men det er klart er jo mye værre når det dreier seg om en innvandrer. Er det ikke det mange her mener? Er de mer verdt enn oss etnisk Norske også? Det virker slik på en del brukere av dette forumet...

Lenke til kommentar
Hvem som har rett til hva, kan vi la ligge. I mine øyne er disse ikke berettiget til og kreve noe som helst. Jeg var ikke der når episoden skjedde, men etter hva jeg ser er dette en episode mellom to innvandrere som endte med vold. Ali var høy på hasj og kom i munnhuggeri med en annen innvandrer på stedet. Resten av historien kjenner vi. Den flotte frua til Ali ser rasister på høylysdag og har brukt denne episoden for alt det er verdt. Dette er hykleri. Etter min menig var handlingene fra ambulanse sjåførene helt berettiget.

Nei det lar vi ikke ligge. Du oppfører deg som en idiot. Du påstår at Farah var høy på hasj, hvordan vet du det? Du påstår at Nordberg er ei kjærring og at Farah er skada(fra før) på grunn av henne. Hvordan vet du det og med hvilken rett sier du det? Dette er ikke annet enn patetiske personangrep fra din side. At Nordberg og Farah følte seg utsatt for rasisme er ikke så rart. Her ligger Farah hardt skadet og klarer såvidt å stå på beina, han blør fra ansikt og hode og er fullstendig omtåket også kommer ambulansen, men personalet på ambulansen bare kjefter og stikker. Videre så er det mange momenter som gjør at rasismevinklingen var riktig. Det BURDE stilles spørsmål ved om rasisme var involvert, selv om mye i dag tyder på at det ikke nødvendigvis var bevisst rasisme.

 

Thlom har dog et veldig vesentlig poeng som er farligere enn rasisme, og det er denn stereotypiske forhåndsdømminga alle har uten egentlig å vite det.

Hvor ligger de gode poenget? Vet om mange andre som også har det "jævelig". Men TV2 eller NRK kommer ikke og banker på døra deres. Men det er klart er jo mye værre når det dreier seg om en innvandrer. Er det ikke det mange her mener? Er de mer verdt enn oss etnisk Norske også? Det virker slik på en del brukere av dette forumet...

Hva i all verden er det du prøver å si? At vi etnisk norske blir utsatt for rasisme av "sosialistene/anti-rasistene/snillistene"? At innvandrere sutrer for mye? At innvandrere får for mye empati? Du tar forsåvidt ikke tak i mine poenger om implisitte stereotyper/ubevisste fordommer, men fortsetter å kverne på denne anti-anti-rasistregla di.

Lenke til kommentar

Thlom forsøker å ro utenom den virkelige problemstillingen som jeg og andre har kommet med med utbrudd som ''Hva i all verden er det du prøver å si? At vi etnisk norske blir utsatt for rasisme av "sosialistene/anti-rasistene/snillistene"? At innvandrere sutrer for mye? At innvandrere får for mye empati?'' og ''Og mener du at det at hvite kan utsettes for rasisme er et problem som gjennomsyrer hele befolkningen? Dette er omtrent som rike, hvite menn i USA som sutrer og bærer seg over at svarte får små "fordeler" og føler seg diskriminert på grunn av det.''.

 

Jeg snakker om virkelig rasisme, som når en kvinne blir kalt hore og gjengvoldtatt fordi hun har en annen etnisitet enn overgriperne. Eller når ambulansepersonell blir utsatt for en hysterisk heksejakt fordi de har ''feil'' hudfarge. I Thlom's verden kan tydeligvis bare hvite være rasister, og hvis noen andre er rasister også så er de i hvert fall ikke like ille som de hvite, et rasistisk standpunkt i seg selv.

 

http://www.dagsavisen.no/innenriks/article309231.ece

 

Thlom er jo ikke så nøye med kilder selv, men over har han i hvert fall en som beskriver forhold som i hvertfall i utgangspunktet høres verre ut enn Ali Farah-saken. Ble ambulansepersonellet i noen av disse sakene straffeforfulgt eller på noen annen måte utsatt for kritikk?

 

Jeg kan sikkert finne flere kilder, men de er ikke så lette å finne når nettet er druknet i Ali Farah-saken, men jeg husker en avis som hadde flere tilfeller enn de to over. Thlom har nok bestemt seg uansett, men hvis andre er interesserte kan de sikkert finnes igjen.

Endret av SheikFyFazan
Lenke til kommentar
Nei det lar vi ikke ligge. Du oppfører deg som en idiot. Du påstår at Farah var høy på hasj, hvordan vet du det? Du påstår at Nordberg er ei kjærring og at Farah er skada(fra før) på grunn av henne. Hvordan vet du det og med hvilken rett sier du det? Dette er ikke annet enn patetiske personangrep fra din side. At Nordberg og Farah følte seg utsatt for rasisme er ikke så rart.

Minner aller først om retningslinjene for kategorien. Ta ballen og ikke mannen, uavhengig av hvor provoserende du finner et innlegg. Men så...Det har blitt utalt at Ali var høy på hasj og at situasjonen derav ble forverret, da ambulansesjåførene ikke viste helt hva de skulle tro, noe som er forstålig. Kaller Nordberg en kjærrig hele dagen om jeg vil. Missliker henne sterkt da jeg mener at hun har missbrukt media til og fremme et bilde som ikke har rot i virkeligheten, og fått to mulig uskyldige mennesker til og ikke bare miste jobben sin, men for og ha knekt de pyskisk for resten av livet. Skammelig. Hvorfor skule hun føle rasisme for at ambulansesjåførene ikke tok med Ali? De mente der og da at situasjonen ikke gjorde dette nødvenig. Det handler ikke om rasisme, men om vurderings evne. Og her stoler jeg mer på sjåførene enn hva dere andre måtte mene. Har også dukumentert påstanden din om at Ali ikke var påvirket av hasj:

 

Ali Farah var ruset

Da ambulansesjåførene kom frem til Ali Farah i Sofienbergparken i fjor sommer, stilte de seg spørsmålet om han var ruset. I tingrettens dom står det at Ali Farah var ruset, på hasj, men det skriver ikke mediene. Denne vesentlige opplysningen kommer fra daglig leder for avisen Utrop, Majoran Vivekananthan, i et innlegg i Aftenposten. Hun kommenterer journalist Kjetil S. Østlis bredt anlagte artikkel om ambulansesjåfør Erik Schjenken i A-magasinet. Vinkelen var andre momenter i saken, som bildet som viser at Ali Farah står på bena når ambulansen drar. Østli siterer sjåførene som spurte seg selv om Ali Farah var ruset. Men de kunne jo spurt kona, skriver Østli. Hvorfor skriver ikke Østli at Farah var ruset, spør Vivekananthan.

 

Hva i all verden er det du prøver å si? At vi etnisk norske blir utsatt for rasisme av "sosialistene/anti-rasistene/snillistene"? At innvandrere sutrer for mye? At innvandrere får for mye empati?

Skyldig på alle punkter. De må lære seg at verden ikke bare skal legge seg til rette for de selvom de er litt mørkere i huden en det mulig du og jeg er. Og de "sosialistene/anti-rasistene/snillistene" er faktisk like mye fordomsfulle og rasistiske selv.

Endret av roberteh™
Lenke til kommentar

Den kronikken virket uendlig rasistisk og ekkel å lese.

 

«White trash democracy» er et papirhelvete som dere kaller sosialdemokrati

 

"Fortell meg når en svart mann har fått oppreisning fra en hvit mann som med vilje har slengt dritt og frekkheter og brukt byråkratisk eller fysisk makt"

 

Når hvite folk reiser rundt i verden, liker de å få service. De blir ansett som frihetssøkende, gode mennesker, som liker å drikke te rundt omkring i nabolaget. Mens når vi reiser, så blir vi sett på som snyltere og kriminelle, og blir sjelden invitert i et eneste selskap, med mindre dere trenger noen til å vaske gulvene eller lage maten deres. Selv når vi sitter fredelig og spiser vår egen mat, risikerer vi drittslenging.

 

Jeg trodde en rettsstat betydde at så lenge man oppførte seg pent, skulle man få samme type respekt og omtanke fra staten, og at hvite drittsekker ble behandlet på lik linje med svarte drittsekker? Men dere har jo alle en onkel, kompis, foreldre og søsken som enten jobber eller kjenner noen i systemet, eller dere jobber i systemet selv.

 

For hvordan kunne du ellers komme deg unna med å nekte å ta meg med i ambulansen når jeg holder på å dø fra min livs kjærlighet og nyfødte datter? Du gidder ikke høre på verken sykepleiere eller Kohinoor. I tillegg slenger du med leppa fordi du tror at jeg prøvde å pisse deg ned uten at jeg noen gang har sett deg før?

 

Hvordan i all verden var det du klarte å passere eksamen? Ikke engang etter jeg ble operert for livstruende hjerneblødning ville du beklage din gjerning med å la være å ta meg med. Vet du hvor mange brødre jeg har, som har sittet inne for langt mindre ugjerning enn den du gjorde mot meg?

 

Mens hver gang dere nesten blir tatt, er dere utilregnelig i gjerningsøyeblikket, har vært utsatt for mye stress, eller så har dere fått erklært diagnoser dere tilstadighet slipper unna med. Du hadde hatt posttraumatisk stresslidelse? Jeg vet, Insh Allah, ikke hva det betyr, men dearest: I'm sorry about that!

Min løsning. Kan ikke han psykiateren din hjelpe deg å få en ny jobb eller i det minste sosial behandling? Hvis staten betaler oss, kan jeg godt ta med meg et team og undervise deg og de grå grumsete sjefene i folkeskikk og sosial kompetanse. Sosial kompetanse som må has hvis en skal klare seg på egenhånd uten dette systemets beskyttelse.

 

Lære dere at sann medmenneskelighet handler om alt annet enn selvopptatthet, grådighet, såpeopera og krokodilletårer. Jeg gir deg en broderlig sjanse på å vise «some streetwise mentality» og ikke bare «spoiled boi brutality». Og med dette vil jeg fortelle deg:

 

Istedenfor å sutre over at har blitt kalt rasist, innrøm for deg selv og alle andre at du ikke bare gjorde en feil, men vær mann nok til å innse at du oppførte deg svært dårlig den dagen. At du gjorde flere fatale feil, som kunne ha kostet livet mitt. At hva som er å høre på lydloggen (se www.tv2.no), er helt uakseptabelt. Dessuten må du be om en oppriktig unnskyldning. Denne dagen må bli et vendepunkt i dine holdninger.

 

Hvis du vil at vi raskest skal glemme, så må vi ha forsikring om at dette ALDRI kan skje våre barn, og at eventuelt ansvarlige slipper unna med litt hardt mediepress og en advarsel. Og det kan vi bare føle oss trygge på, dersom du viser at du forstår dette! Hvis du forstår dette, vil også andre forstå. Først da kan denne hendelsen føre til noe godt. Ikke bare for oss, men også for mine søstre og brødre og barn.

 

Vi har forståelse for at det krever styrke og sosial innsikt for å vise ydmykhet og en oppriktig unnskyldning. Men uansett hvor forferdelig legene dine sier at du har det, Erik Schjenken, kan det ikke bli vår familie som skal be dere om unnskyldning, eller beskyldes for å være uforsonlige uten at du har forstått.

 

Vi er vant til å få skylda, men ett sted må grensa gå!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...