Gå til innhold

Vinter Og Snø

Gjest Slettet-GnBeuk

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-GnBeuk

Var ute igår/dag og tok litt bilder. Kritikk: Fyr løs! :thumbup: Noe jeg kunne ha gjort bedre, eller redigert bedre? Har bare redigert det første.

post-141999-1202310785_thumb.jpg

post-141999-1202310792_thumb.jpg

Endret av Slettet-GnBeuk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var ute igår/dag og tok litt bilder. Kritikk: Fyr løs! :thumbup: Noe jeg kunne ha gjort bedre, eller redigert bedre? Har bare redigert det første.

Hei, det siste var veldig fint, men det første var det ett eller annet med, uten at jeg helt klarer å sette fingen på det. Kanskje hele greinen skulle vært i fokus? Eller hvitbalansen justert litt slik at snøen blir mindre blå? Bakgrunnen er veldig lys i forhold til forgrunnen, det kan jo også ha noe å si. Men som sagt, jeg klarer ikke helt å sette fingeren på det, det får mer erfarne folk gjøre. De kan kanskje også fortelle deg hva du må gjøre i PS for å fikse det.

Jeg var også ute og tok bilder av snøen den ene dagen den var her, og hadde problemer med å få fin farge på snøen samtidig som kontrastene ble bevart. Prøvde med en snøfunksjon på kameraet som jeg antar justerer hvitbalansen på en annen måte enn vanlig automatisk justering, men da forsvant ofte en del av kontrastene i bildet.

Disse to bildene er et eksempel på dette:

post-123105-1202313469_thumb.jpg

post-123105-1202313478_thumb.jpg

Så jeg blir også glad for tips om snø-bilder, selv om det kan bli en stund til neste gang :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GnBeuk

Jeg tror jeg forstår poenget. Er ganske ny med kameraet jeg har ( E0S 400D ) men får teste på hvitbalansen :thumbup: Takk for tips!

Edit: Noen som har noe mere og komme med? :)

Endret av Slettet-GnBeuk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...