Gå til innhold

EM-Stadioner i Norge

Sameboe

Anbefalte innlegg

Blir nok mer en 22.000, cupfinalen er det mange som vil se uansettmotstander. Ullevaal fylles alltid og vel så det.

Nisj. Er mange ganger de har slitt med å selge ut..

Care, i de fleste tilfellene vil billettene bli solgt ut, det er som regel et publikumslag som kommer til finalken

Men nå tar Ullevål foreløpig bare beskjedne 25 500, hvordan i helvete skal de klare å fylle opp de neste 25 000?

Først og fremst må de vel bygge en stadion som tar 50.000 tilskuere, så må 25.000 mer en de som pleier å kjøpe billett kjøpe billett. I dag går masse billetter til sponsorer og viktigper folk. Men du syntes ikke de bør bygge en så stor stadion?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Nå er det jo ikke slik at en stadion må ha 40000 eller 30000 permanente plasser. Iallfall på én av banene i Østerrike/Sveits ble det satt opp en god del provisoriske tribuner som økte kapasiteten. Det er kanskje ikke mulig på alle stadioner, though ...

Lenke til kommentar

Det er galskap å bygge ut flerfoldige norske Tippeliga-stadioner slik at de får en kapasitet på ~40 000.

Dersom Norge skal søke om å få avholde EM en gang i fremtiden så bør man ha som utgangspunkt at vi skal stille med 3 stadionanlegg. Et av disse bør være norges nye storstue, dvs vår nasjonalarena.

- Ny landslagsarena (Oslo - 50 000)

- Lerkendal (30 000)

- "Brann stadion" (30 000, bruker gåseøyne da jeg er usikker på om den kan utvides, eller om det må bygges nytt)

Jeg er ikke tvil om at RBK kan trekke så mye som 25 000 på vanlige tippeligakamper og 30 000 i de aller største oppgjørene. Med tid så kan også Brann gjøre dette.

Jeg forsvarer den nye nasjonalarenaen med at den kan benyttes til andre formål enn kun fotballkamper. Den kan f.eks huse store konserter med artister som Madonna, Rolling Stones etc. Dessuten er det behov for en større nasjonalarena for VM-kvalifikasjonskamper, Cupfinaler, internasjonale finaler (UEFA-cup).

Lenke til kommentar

Å herre, diskuteres dette virkelig? Dette er jo bare tull, helt umulig. La oss si at de store stadioene blir bygd om til 50/40/30 tusen, og Norge får avslag på søknaden? Blir jo bare latterlig å kikke på de store stadione som aldri blir fylt opp.

Lenke til kommentar
Ja men at søknaden godkjennes holder ikke. Det er jo flere kandidater til å få EM.

Man begynner ikke å bygge før man får tildelt EM

LarsP:Ullevaal blir bygget ut uavhengig om vi skal bygge en ny storstue eller ei, dvs da har vi en med 31.000 + en stadion i groruddalen evt med 50.000 (+), Lerkendal som du sier kan bygges til 30.000 og likevel "klare seg" i tippeligaen. Brann blir det vel snakk om å bygge ut til 25.000 plasser (får 21.000 når den er ferdig til neste sesong) + noen midlertidige tribuner som fjernes etter EM. Også har det også vært snakk om stavanger stadion noe jeg er mer skeptisk til...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hvilke lag bør få disse stadionene, og hvor bør de ligge....

Søknaden for at den skal bli opptimal er:

1X50.000

1X40.000

2X30.000

Min vurdering:

50.000 = Vålerenga

40.000 = Rosenborg

30.000 = Brann og Stabæk

diskuter, og kom med egne forslag

Jeg synes:

Brann Stadion (Brann) 40 000

Ullevaal Stadion (Vålerenga og Lyn) 50 000

Lerkendal og Sør Arena (Rosenborg og Start) 30 000

Bør bli EM banene..

Telenor Arena er kunstgress og er en innebane..

Så jeg synes IKKE den bør bli en EM bane...

De fleste spillerene liker ikke kunstgress vett ;)

Endret av vagfk
Lenke til kommentar
Tviler på at sørlendingene ville likt å ha kamper der 1/3 er fylt opp.

Edit:

Sameboe, Stabæk har gjennomsnittlig 5/6 tusen som tilskuere (trur jeg). Altfor tomme stadioner er jo bare stygt!

Stabæk utvikler seg til å bli et større storlag i tippeligaen..

Nå bygger de ny arena.. De forventer kommer nok til å få flere supportere gjennom årene....

Start er i adeccoligaen havard92, når de rykker opp igjen kommer Sør Arena til å bli fyllt opp igjen ;)

Norsk fotball utvikler seg, og til 2016 tror jeg Tippeligaen er den største ligaen i Skandinavia.. Flere tilskuere, bedre spillere, bedre økonomisk, bedre arenaer osv...

Blant annet:

Odd Grenland, Godset, Ham-Kam, Vålerenga og Lyn har planer om ny stadion...

Endret av vagfk
Lenke til kommentar

Kommer aldri til å bli EM i Kristiansand, helt uaktuelt, samme gjelder for stabæk.

Ullevaal kan bare bygges til 31.000, da er den ferdig, ikke flere muligheter for utbygging.

En ny stadion i Groruddalen i Oslo planlegges der det evt. vil bli 50.000

Brann stadion bygges ut med stilastribuner som vil gjøre kapasiteten til 30.000-34.000 under EM før det fjernes.

Lerkendal bygges trolig ut til 30.000

Stavanger stadion blir sannsynligvis den siste som enten blir delvis ombygd og delvis midlertidige tribuner, eller så bygges den ut til 30.000

Lenke til kommentar
Kommer aldri til å bli EM i Kristiansand, helt uaktuelt, samme gjelder for stabæk.

Ullevaal kan bare bygges til 31.000, da er den ferdig, ikke flere muligheter for utbygging.

En ny stadion i Groruddalen i Oslo planlegges der det evt. vil bli 50.000

Brann stadion bygges ut med stilastribuner som vil gjøre kapasiteten til 30.000-34.000 under EM før det fjernes.

Lerkendal bygges trolig ut til 30.000

Stavanger stadion blir sannsynligvis den siste som enten blir delvis ombygd og delvis midlertidige tribuner, eller så bygges den ut til 30.000

jeg tror Sør Arena får EM, den er en ny stadion og ekslusiv for utbygging..

Lenke til kommentar

Nå bygger de ny arena.. De forventer kommer nok til å få flere supportere gjennom årene....

Ja Stabæk vokser stort, men jeg trur de vil ende opp med 8000 i snitt.

Norsk fotball utvikler seg, og til 2016 tror jeg Tippeligaen er den største ligaen i Skandinavia.. Flere tilskuere, bedre spillere, bedre økonomisk, bedre arenaer osv...
Det er jeg enig i. Tilskuere og pengene øker. Forhåpentligvis kommer Norsk fotball bare til å vokse og vokse, men jeg mener det skal godt gjøres om det virkelig er rom for 30/40/50 K stadioner. Norge er desverre altfor lite innbyggermessig :ermm:

Start er i adeccoligaen havard92, når de rykker opp igjen kommer Sør Arena til å bli fyllt opp igjen ;)
I adeccon har de ca 7000 i snitt... I TL hadde de vel 10 000, og jeg regner med at snittet vil ikke gå så veldig mye mer opp enn det. Så jeg mener Kristiansand ikke er klar for 30 000.

Blant annet:

Odds er ferdigbygget (mangler hjørner og litt fjas), og HamKams er også nesten ferdig trur jeg...

Det hadde jo vært kjempegøy med EM i Norge. Men jeg mener det skal veldig godt gjøres tilskuermessig å fylle rommene etter EM. Brann, Rosenborg, VIF og Viking er vel det nermeste man kan komme høyt tilskuertall. Men stadioner til å fylle alle EM kravene blir for mye.

Endret av Havard_92
Lenke til kommentar

Ja Stabæk vokser stort, men jeg trur de vil ende opp med 8000 i snitt.

Det er jeg enig i. Tilskuere og pengene øker. Forhåpentligvis kommer Norsk fotball bare til å vokse og vokse, men jeg mener det skal godt gjøres om det virkelig er rom for 30/40/50 K stadioner. Norge er desverre altfor lite innbyggermessig :ermm:

I adeccon har de ca 7000 i snitt... I TL hadde de vel 10 000, og jeg regner med at snittet vil ikke gå så veldig mye mer opp enn det. Så jeg mener Kristiansand ikke er klar for 30 000.

Blant annet:

Odds er ferdigbygget (mangler hjørner og litt fjas), og HamKams er også nesten ferdig trur jeg...

Det hadde jo vært kjempegøy med EM i Norge. Men jeg mener det skal veldig godt gjøres tilskuermessig å fylle rommene etter EM. Brann, Rosenborg, VIF og Viking er vel det nermeste man kan komme høyt tilskuertall. Men stadioner til å fylle alle EM kravene blir for mye.

Du så i fjor når Start var i TL, da hadde de ca. 12- 14 000 i snitt pr. kamp.. jeg tror sørlendingene kommer til å få flere tilskuere hvis Myggen gjør comeback.. Da kommer det sikkert flere også for å se han ;P

Sweet dreams, den er ny ja, hva du mener med "eksklusiv for bygging" må du forklare.

Stadionen er dessuten bygget og designet så den ikke er særlig godt egnet for utbyggelse.

åja, sorry det viste jeg ikke ;P

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hvis Norge skal søke om fotball EM med Sverige bør disse byene representere Norge

Oslo - 50.000. Det ryktes om at det skal komme en ny arena til Oslo, men spørsmålet er hvor? Har hørt noe om Groruddalen, men det er ennå uvisst om stedet.

Trondheim - 40.000. Her må det bygges på. Stadioen har åpninger på siden, som helt klart må tettes. Rosenborg har selv uttalt at de vil bygge på flere seter der det er åpning, men om det skal rekke til 40.000 tror jeg ikke. Minimumskravet er 30.000 seter.

Bergen - 40.000. Bergen er den byen jeg er meget skeptisk til, med tanke på plass og nåværende stadion. Bergen har som kjent et problem med hvor dem skal legge en eventuell arena. Når det gjelder nåværende stadion, så kan den aldri i verden høste 40.000 tilskuere. Med tanke på parkering, området utenfor stadion og omgivelsene rundt. Det er dette som kan hemme Bergens stadion-mulighet.

Norge bør helt klart tenke i samme baner som Østerrike/Sveits. Det kan helt klart settes på seter, som ble brukt under årets EM. Bergen trenger ikke 40.000 seter i en vanlig tippeligasesong, det samme gjelder med arenaen i Oslo. Når EM er over, kan man ta av setene.

Jeg vil gjerne ha fotball EM til Norge/Sverige. Siden jeg mener at vi kan vise resten av fotball-Europa at vi kan arrangere noe. Vi kommer heller aldri til noe mesterskap på egenhånd.

Lenke til kommentar

Det blir ikke noe problem med plass i Bergen. Det er bare å legge den på løvstakkens høyeste punkt, og lage firefelts motorvei i alle retninger. Vest mot laksevåg og gravdal, nord mot åsane og sandviken, sør mot fyllingsdalen og øst mot nesttun og fana. Parkering blir heller ikke noe problem, vi lager bare en ny form for klostergarasje, bare med 15 000 parkeringsplasser istedetfor 1 500.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...