Bister Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 enig med Bruno99 her, tror nok ikke Brann kunne solgt 50.000 ikke alle som tar seg råd til å reise på stadion, så de var på festplassen, siden jeg regner med at det var gratis. Lenke til kommentar
El-Deno Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Beste hadde vel vært at vi brukte Ullevål som engelskmennene gjør med Wembley, bare til landskamper/cupfinaler. La Lyn og Vålerenga bygge seg egne stadioner. 50 000 = Ullevål 40 000 = Rosenborg 30 000 = Brann og Viking/Vålerenga Men NFF kommer vel neppe til å gjøre noe sånt da. Lenke til kommentar
Bister Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 enig i det der, skulle hatt en egen Landslagstadion ja Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 enig i det der, skulle hatt en egen Landslagstadion ja Tror aldri NFF hadde tatt seg råd til noe sånt,de hadde gått glipp av leie-inntekter jo! Wembley har da blitt brukt til klubb-fotball også,var det ikke der wimbledon spillte før da? Lenke til kommentar
Bister Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 hadde jo også brukt den stadionen til finalen i Cupen, kunne også vært en form for Community Shield der, som vinneren av Tippeligaen og Cupen hadde møtt hverandre Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 hadde jo også brukt den stadionen til finalen i Cupen, kunne også vært en form for Community Shield der, som vinneren av Tippeligaen og Cupen hadde møtt hverandre Det hadde vært noe ja. Syntes 40.000 for RBK er i overkant Lenke til kommentar
Benitez Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Enig i det, men hvis det er sånn at vi må ha minst en arena i Norge til et evt. EM med 40 000, så mener jeg det bør være Lerkendal eller Brann stadion, men de har vel sagt at det ikke er mulig å bygge ut Brann stadion så mye ? Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) Nei, det blir vel vanskelig å bygge brann stadion så stor. Tvilsomt at Norge i det hele tatt er villige til å bygge en stadion med mer en 30.000 plasser. Sannsyneligvis blir det til at Sverige tar av seg semifinalene og finalene (gull, sølv og bronse) Endret 9. februar 2008 av bruno99 Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Ja,det blir vel litt plassmangel på Brann-stadion ja,men det er jo derfor vi har ingeniører,for å finne løsninger! Får virkelig ikke håpe at sverige får alle de største stadionene,det vil være et tap for norsk fotball. Selv om ingen norske klubber kan holde et tilskuersnitt på 30-50.000 så tror jeg at tilskuertallene ville økt med noen stor-stadioner i landet! Lenke til kommentar
olus Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Hvilke lag bør få disse stadionene, og hvor bør de ligge.... Søknaden for at den skal bli opptimal er: 1X50.000 1X40.000 2X30.000 Min vurdering: 50.000 = Vålerenga 40.000 = Rosenborg 30.000 = Brann og Stabæk diskuter, og kom med egne forslag Stabæk? Hvorfor ikke Stavanger? Lenke til kommentar
operg Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Enig i det, men hvis det er sånn at vi må ha minst en arena i Norge til et evt. EM med 40 000, så mener jeg det bør være Lerkendal eller Brann stadion, men de har vel sagt at det ikke er mulig å bygge ut Brann stadion så mye ? Brann stadion ligger midt i et boligområde og det er umulig å utvide den mer i totalareal der den står nå. Hvis man skal flytte den må man ganske langt ut i forstedene før man finner ledig areal - alle områdene der det ble vurdert å bygge ny stadion på for noen år siden er i dag brukt eller kjøpt opp til annet bruk. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Norge er et lite drittland når det gjelder fotball. Er ikke noe poeng å lage digre stadioner når de ikke fylles opp. Om det skal spilles EM i Norge synes jeg synd på resten av Europa. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 enig i det der, skulle hatt en egen Landslagstadion ja Tror aldri NFF hadde tatt seg råd til noe sånt,de hadde gått glipp av leie-inntekter jo! Wembley har da blitt brukt til klubb-fotball også,var det ikke der wimbledon spillte før da? Off topic - da tråden handler om norske arenaer: Eneste klubblaget som har brukt Wembley til kamper er Arsenal, og det var kun en sesong i Champions League. Wembley brukes til finaler, OL, rugby og konserter. Den skulle vel også brukes til noe rally, tror jeg. Gamle Wembley Nye Wembley Lenke til kommentar
-Gudfaren- Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Ullevaal = 35 000 Brann Stadion = 30 000 Lerkendal = 30 000 Viking Stadion = 30 000 Dette er noe jeg mener hadde vært mest realistisk. Da hadde det også blitt kamper i de 4 store byene. Ikke bare i Oslo-område som en annen hadde skrevet. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Norge er et lite drittland når det gjelder fotball. Er ikke noe poeng å lage digre stadioner når de ikke fylles opp. Om det skal spilles EM i Norge synes jeg synd på resten av Europa. åhh? Hvorfor det? Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Fordi Norge bare har to stadioner som rommer mer enn 20.000. Og det blir smått i et mesterskap. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) Jaja, men det skjer ikke, en vertsnasjon må ha minst 8 stadioner med 30.000 i EM, er ikke helt sikke, men tror finale stadioner må ha mer en 40.000. Så om Norge skulle dele mesterskapet med Sverige vil det bli 4 norske stadioner med 30.000. Så synd på de vil jeg ikke si.... Endret 11. februar 2008 av bruno99 Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Norge er et lite drittland når det gjelder fotball. Er ikke noe poeng å lage digre stadioner når de ikke fylles opp. Om det skal spilles EM i Norge synes jeg synd på resten av Europa. Like dritt som det var for deltagernasjonene å spille i 1992-EM? Den gangen det gikk i Sverige? Banene på den tiden var som følger: Nya Ullevi, Göteborg - Capacity: 44,000 Råsundastadion, Solna - Capacity: 40,000 Malmö Stadion, Malmö - Capacity: 30,000 Idrottsparken, Norrköping - Capacity: 23,000 Ikke mye å rope hurra for! Ok, nå er EM blitt større siden den gang, men det er bare for å sette ting i perspektiv. Det er fullt mulig å ha EM selv om man ikke er verdens største fotballnasjon. Swisstria senere i år f.eks. De har jo bygget/utvidet arenaer spesielt for dette formålet. Tror EM i Norge hadde gått helt fint, det skulle jo ikke være Norge alene som holdt det heller. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Fordi Norge bare har to stadioner som rommer mer enn 20.000. Og det blir smått i et mesterskap. Fordi Norge har pr dags dato to arenaer som rommer mer enn 20.000. Du snakker om nåtid. HVIS Norge og Sverige skal ha EM så er det først i 2016. Denne kan være god lesing. Står litt om de forskjellige potensielle søkerne. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) Jeg leste det og her er et utdrag "On February 6th 2008 the Football Association of Norway released plans of selling Ullevaal Stadion and build a new 50,000 seat 5-star rated stadium somewhere else in Oslo" Det hadde hvert noe! http://www.na24.no/naeringsliv/article1585594.ece Endret 12. februar 2008 av bruno99 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå