Gå til innhold

EM-Stadioner i Norge

Sameboe

Anbefalte innlegg

Hvilke lag bør få disse stadionene, og hvor bør de ligge....

Søknaden for at den skal bli opptimal er:

1X50.000

1X40.000

2X30.000

Min vurdering:

50.000 = Vålerenga

40.000 = Rosenborg

30.000 = Brann og Stabæk

diskuter, og kom med egne forslag

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enig der, men når du skriver Vålerenga, regner jeg med du mener Ullevaal. Hvis VIF skal bygge en ny egen stadion så tror jeg ikke den bør ha 50 000.

Nå er det faktisk Lyn som egentlig hører hjemme på Ullevaal, så jo, Vålerenga bør satse så høyt.....

Lenke til kommentar
Anyway, skal vi ha en arena med 50 000, så bør det være landslagsarenaen, altså Ullevaal.

Selcfølgelig, at Vålerenga skal få en egen stadion med 50.000 tilskuere er jo bare tull. Uansett, det stadion oppsettet der er bare ønske tanker, skulle det bli EM kommer Norge kommer det til å bli 4x30.000 ikke noe mer, er snakk om at VIF kan få en med 32.000.

Også skriver du at du mener VIF bør få 50.000, det er vel den klubben du heier på? Har du tenkt på etterbruk? Tomheten på kampene? Vålernga hadde vel 15.000 tilskuere i snitt forrige sessong eller noe...

Også stabæk 30.000? De dro 6-7000 tilskuere i snitt i fjor, det burde selvfølelig blitt Viking

Endret av bruno99
Lenke til kommentar
Stabæk sliter med å fylle den pingle stadion de har nå til og med... Viking ja, er et lag som gjerne kan putte på 20+. Ellers skjønner jeg ikke hvorfor dere klager på Vålerenga, i Norge er det vel ingen andre kandidater som kunne fylt opp mer.

Vålenga må gjerne bygge en stadion med plass til 50000, for min del...men når de knapt fyller en stadion i dag, men 26000, så kan det nok virke tomt når bare halve stadion er fyllt opp. Ingenting dreper stemning bedre enn en halvtom fotballstadion.

Men i et evt. mesterskap, så ville vel Ullevål vært bankers uansett. I EM spiller de vel bare på 4 baner, så da hadde det blitt Ullevål, Lerkendal, Brann Stadion, og Viking Stadion. Da får man også spredd hele greia geografisk.

Men jeg tviler på at noen norske klubber ville bygd en stadion for 50000 mennesker, bare pga et EM. Trur kostandene ville blitt for høye i forhold til langsiktig inntjening. Mange steder ville det vært byggmessig vanskelig, i noen tilfeller umulig, å bygge så stort.

Pantera

Lenke til kommentar
Stabæk sliter med å fylle den pingle stadion de har nå til og med... Viking ja, er et lag som gjerne kan putte på 20+. Ellers skjønner jeg ikke hvorfor dere klager på Vålerenga, i Norge er det vel ingen andre kandidater som kunne fylt opp mer.

Vålenga må gjerne bygge en stadion med plass til 50000, for min del...men når de knapt fyller en stadion i dag, men 26000, så kan det nok virke tomt når bare halve stadion er fyllt opp. Ingenting dreper stemning bedre enn en halvtom fotballstadion.Pantera

Er ganske enig i at Vålerenga aldri noensinne kunne klar tå fylle en stadio med 50000, er ikke jeg som kom med den gale / idiotiske ideen her : Norske stadioer med 50/40/30k folk? Bare å drømme, ingen lag i Norge vil fylle 30000.

Lenke til kommentar

Jeg håper inderlig at VIF får en gigantstadion og at Viking får en gigantstadion. Dette vil ødelegge klubbene mer enn de allerede er. Viking er kjent for å være Norges mest uinteressante lag som ingen bryr seg om bortsett fra hordene selv, og man ser allerede når VIF spiller på Ullevål at det er skikkelig stusselig. At VIF skal få en stadion som er dobbelt så stor, er jo bare drømmen!! Det vil ødelegge alt for dem. Og likevel er det bedrevitere som kommer inn her iblandt og mener at en stadion for Viking på 30 000 er passende.

Lerkendal er allerede jævlig stusselig, så der er det ingen stemning å ødelegge. Det som bekymrer meg, er at man muligens vil utvide i Bergen. Det er jo naturlig, da Bergen er norges nest største by. Naboene rundt Stadda vil nok aldri godta det, men jeg håper for guds skyld at det da bare er snakk om en midlertidig tribune og ikke en ny permanent stadionløsning. Hold Brann utenfor dette, vi bergensere har en identitet å ta vare på.

Jeg så noen klipp fra Australsk liga her om dagen.. De hadde fans på den ene langsiden men alt ble likevel stusselig. De spilte på OL-banene fra 2000 (?). Arenaen var diger, så taket var laaangt over der supporterene sang fra, resten var bare "sett deg hvor du vil fordi du har minst 50 ledige seter rundt deg".

Lenke til kommentar

1X50.000

1X40.000

2X30.000

Min vurdering:

50.000 = Vålerenga

40.000 = Rosenborg

30.000 = Brann og Stabæk

Det er kun krav om 30k seter. Hva i helvete skal Enga med et 50k stadion??

Bygg en ny landslagsarena med plass til minst 40k tilskuere. Bygg deretter ut Lerkendal og Brann stadion til 30k.

Norge kan ikke søke alene, så Sverige og Danmark må søke med oss. Finalen bør spilles i Stockholm på deres nye 50k stadion. Andre Ellers har de anlegg i Gøteborg som kan bli bra nok, og sikkert et par andre steder også. I Danmark må man bruke Parken (40k) og kanskje bygge ut Brøndby sin?

Lenke til kommentar

1X50.000

1X40.000

2X30.000

Min vurdering:

50.000 = Vålerenga

40.000 = Rosenborg

30.000 = Brann og Stabæk

Vanligvis siterer jeg ikke OP i diskusjoner, men her føler jeg du har litt skivebom.

VIF vil vel egentlig ikke ha en stadion på så veldig mye mer enn 20.000 - men de kan være med på å diskutere en større en hvis NFF vil gå inn.

Hvis vi skal ha en stadion på 50.000 så må det bli nasjonalarenaen i fotball. Den må tilhøre NFF og må brukes til landskamper samt andre store evenmenter (cupfinale, konserter osv)

40.000? Hm, her kan vi få en evt Lerkendal. Det ville passet perfekt. En gigantstadion midt i Norge, med plass til ca 40.000 ville man hatt et samlingspunkt for Midt-Norge. Konsert-arena, fotballstadion, arena for store evenementer som ikke ville passe i Oslo - eller som man ikke trenger så stort område til.

Brann kan ha behov av en stadion med plass til 30.000 tilskuere, og i stedet for Stabæk ville jeg heller hatt VIF, LSK eller Viking der. Alle de lagene har en sentral lokasjon, og de har potensiale til å fylle stadion. Problemet her er jo evt to østlandsarenaer, eller to fra vestlandet.

Lenke til kommentar

Selv om Ullevål er landslag-arena idag,har det ingenting med saken å gjøre hvor vi skal plassere et nytt super-stadion imorgen.

Synes det bør bygges på den potensielt beste plassen med tanke på laget som kommer til å bruke den og da synes jeg det er naturlig at den blir i Bergen eller Trondheim.

Jeg tror også at det er her de fleste europa-cup kampene kommer til å bli spillt i fremtiden

Nå er jeg litt usikker på hvem som har høyest snitt på kampene sine,men regner med at det er Brann eller RBK.

Men jeg tror det er få klubber som kan fylle opp 50 000 tilskuere.

Det går vel kun på 16.Mai kampene eller storkampene i TL,Brann slet flere ganger på slutten av sesongen med aaalfor lite billetter.Men det har sikkert noe med det sportslige å gjøre.

Lyn har absolutt ingenting med en slik arena å gjøre,de fyller jo ikke opp halve ullevål engang.

Endret av BacardiKillah
Lenke til kommentar

Ingen tippeligakamper de siste 20 årene, oi ei heller i historien ville kunne solgt 50.000 billetter, bare cupfinalen kan trekke så mange folk, var snakk om at man kunne solgt 70.000 billetter for 4 år siden da brann vant cupfinalen mot lyn.

At Bergen eller Trondheim skal få en evt. ny landslagsarena er helt usannsynlig, den kommer alltid til å være i Oslo. RBK hadde høyeste snitt i TL i fjor med litt over 19.000 (?)

Lenke til kommentar

Oslo har allerede Ullevål,hvorfor samle alle arenaene der?

Da blir det altfor mye stadion i forhold til brukere.

Det er såvidt LSK,Stabæk,Lyn og Vif hadde greidd å fylle opp Ullevål tilsammen,så hva skal du med en på 50.000?

Bruke den kun i et eventuelt mesterskap?Det bør jo tas høyde for stor-stue til europacup spill også.

Forøvrig tror jeg Brann kunne solgt 50.000 biletter lett hjemme mot viking ifjor og sikkert forbi 30-tallet siste 3-4 hjemmekamper.

Lenke til kommentar
Oslo har allerede Ullevål,hvorfor samle alle arenaene der?

Da blir det altfor mye stadion i forhold til brukere.

Det er såvidt LSK,Stabæk,Lyn og Vif hadde greidd å fylle opp Ullevål tilsammen,så hva skal du med en på 50.000?

Bruke den kun i et eventuelt mesterskap?Det bør jo tas høyde for stor-stue til europacup spill også.

Forøvrig tror jeg Brann kunne solgt 50.000 biletter lett hjemme mot viking ifjor og sikkert forbi 30-tallet siste 3-4 hjemmekamper.

Nei, de kunne ikke solgt 50.000, men litt over 30.000 ville de nok klart ja

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...