Dahl Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Microsoft lanserer to nye trådløse mus basert på laserteknologi. Les mer Lenke til kommentar
ZanZir0 Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Litt lav DPI spør du meg =/ Lenke til kommentar
haalo Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Litt lav DPI spør du meg =/Ser ikke helt hvordan det kan være hensiktsmessig med høyere CPI. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Morsom design...ser ut som de er lagt på en varm overflate og smeltet litt nederst Lenke til kommentar
ilex Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Stilrene, meget bra design. Dette er ikke tiltenkt som gaming mus, høyere DPI ville vært helt meningsløst. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Stilrene, meget bra design. Dette er ikke tiltenkt som gaming mus, høyere DPI ville vært helt meningsløst.Enig at høyere DPI er meningsløst, men hvorfor er det ikke det i spillmus? Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Litt lav DPI spør du meg =/ Jo høyere DPI jo mindre sens må man ha. Right? Endret 6. februar 2008 av Deimos87 Lenke til kommentar
haalo Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Litt lav DPI spør du meg =/ Jo høyere DPI jo mindre sens må man ha. Right? Forstår ikke helt hva du mener. CPI er jo en av faktorene som avgjør følsomheten til musa. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) DPI (Dots Per Inch) CPI (Character Per Inch? eller counts per inch?). Så hva har du oppfattet Haalo? Endret 6. februar 2008 av Deimos87 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Den trådløse overføringen går over 2,4 GHz-båndetHvordan vil dette påvirke alle oss med trådløst internett? Synes det er nok trøbbel med samtlige naboers forstyrrende nettverk allerede... Lenke til kommentar
kommers Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Den trådløse overføringen går over 2,4 GHz-båndet, noe som tilsier en maksimal avstand til mottakeren på 9 meter.Vel, nå er det ikke noen selvsagt sammenheng mellom bruk av det verdensomspennende lisensfrie 2.4 GHz SRD-/ISM-båndet og en rekkevidde på 9 meter [redigert: jeg glemte visst "halve" setningen]. Rekkevidden på musa til Microsoft avhenger jo mye av ytelsesparametrene til radiochippen som sitter i mus og dongle -- f.eks. mottakerens sensitivitet, evne til å blokkere signal i nabokanal (selektivitet) osv -- og ikke minst sendeeffekt (vs batteritid) og antenneløsning. Man kan fint lage en 2.4 GHz trådløs mus med både MYE lenger og ENDA kortere rekkevidde dersom man ønsker. Det er kanskje litt snevert å skrive at det *tilsier* en maksimal avstand. Egentlig sier det knapt noenting. Hva angår ko-eksistens med annet radioutstyr som benytter 2.4 GHz-båndet så er det mulig å gjøre radiolinken til den trådløse musa mer robust ved f.eks. å benytte en smart frekvenshoppingsalgoritme som bytter frekvens/kanal ved jamming. Alternativt kan man bruke radioer med et bredbåndet modulasjonsformat (direct sequence spread spectrum) sammen med en viss kanalutvelgelsesintelligens for å slippe å bli jammet av WLAN (802.11). Microsofts trådløse mus har ikke akkurat vært særlig robuste i koeksistens-tester der man fyller 2,4 GHz-båndet med andre interfererende radiosystemer (WLAN, Bluetooth, DECT, o.l.) i de testene jeg har gjennomført. Dvs man kunne godt ha laget en mer robust RF-link, om man hadde giddet. Endret 9. februar 2008 av kommers Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Begge har en DPI på 1000. Er det ikke heller oppløsningen som er 1000 DPI? Lenke til kommentar
ilex Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Stilrene, meget bra design. Dette er ikke tiltenkt som gaming mus, høyere DPI ville vært helt meningsløst.Enig at høyere DPI er meningsløst, men hvorfor er det ikke det i spillmus? Trådløse mus er generelt sett ikke å betrakte som gamer mus. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Jeg mista Wlan når blåtann donglen min var i maskinen.. Skifta bare kanal og da vart alt mye bedre. For guds skyld alle sammen bruk netstumbler.com og finn ut hvilken kanal som er "ledig nær deg", prøv og hold en 3 kanalers avstand til i alle fall den sterkeste du mottar... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå