lysbryter Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Hvis man skal installere Windows XP, og selvfølgelig har gyldig lisens (OEM), kan man da benytte en "corporate" installasjons-CD til dette formålet, eller vil man ikke få godkjent serienummeret da? Jeg regner med at dette er lovlig å spørre om, siden det jo er lisensen som koster, ikke selve installasjonsmediet. Men det er ikke alltid folk finner igjen CD-platene sine... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 OEM-lisenser er ofte knyttet opp til hardwaren på en maskin. hvis du prøver å installere på en maskin med annen hardware enn da serienummeret først ble tatt i bruk skal ikke dette fungere. Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 I mitt konkrete tilfelle denne gangen fant jeg fort ut at det ville by på problemer. Da jeg så at produsentnavnet sto på selve lisensetiketten ble jeg straks skeptisk. Takke meg til en "plain" Windows-installsjon uten alle disse "nyttige" branding-tilleggene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå