1915 Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Jeg fikk alle episodene av band of brothers hos en kompis av meg. (HDDVD) og når jeg spiller dem av så hakker det. og når jeg spoler i filmen. så fryser bilde og lyden. men tiden nede til venstre på vlc går. hva er galt ? er ikke lenge siden jeg formaterte. 1 månde ca. hardware: Raptor 150 gb 10000 rpm nvidia geforce 7900 gs cpu: intel core 2 duo 2.66 ghz 3.2 gb ddr2 ram 667 mhz HK: ASUS P5N E-SLI PSU: 650 Watt hva kan være galt ? :S kjøre windows xp pro sp2 Endret 6. februar 2008 av Danielsm Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Prøv KMplayer eller mediaplayerclasic, eller så kan det jo være at det er 1080 Og det er tungt tungt tungt, jeg klare ikke det, men klarer fint 720. Coreavc er også greit og ha eller? Ikke spør helt, har det ialle fall;P Endret 6. februar 2008 av NadaX7 Lenke til kommentar
1915 Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 jeg har det i 1080 og 720. prøvde 720 nå. funker bra det uten probelemr. takker. kravene for å bare se film nå for tiden er jo sinnsyk synes jeg. jeg synes ikke akkurat jeg har dårlig pc. og jeg sliter med 1080p. sinnsykt. hva er egentlig kravene for å kunne klare filmer i 1080 uten problemer ? takker for svare =) Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Det virker jo som du har en god pc, kansje det hadde gjort seg med et bedre skjermkort er det eneste, men skal ikke si noe for sikkert, det krever veldig mye, jeg har ikke spesifik svar på det dessverre. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 takker. joda pcn er grei den. bygde den i slutten av sommeren 2007. ja skjermkortet er jo ca 2 år gammelt da. men jeg har bruktca 60000 kr på pc til sammen så ;O har 3 pcer. 2 stasjonære og en laptop. sååeh jeg skal vente 1-2 år så skal jeg kjøpe meg ett nytt skjermkort. for om 2 år er det nokk komment nyere og enda bedre skjermkort. hovedkortet mitt er jo SLI. og da blir jeg nokk å kjøpe av det aller beste og nyeste og råeste som er kommet da. 2 skjermkort gjør susen Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Det skal absolutt være mulig å kjøre 1080p på et slikt råskinn. Har resten av dere gått fra vettet? Jeg greier å kjøre denne filmen (1080p, MPEG4 4.2) på min maskin (se profil for specs). Den filmen er MPEG4, som sikkert er litt lettere enn H.264 (HDDVD-kodeken), men med tanke på at min maskin er 5 år i år så bør det være mulig å kjøre en HDDVD på trådstarters maskin. Problemet ligger nok på programvarenivå. Prøv forskjellige avspillingsprogram og kodeker. VLC er ikke alltid like glad i H.264. Noen anbefaler CoreAVC til HD-film (selv om det er betalingsvare). Også har vi Mplayer som skal ta det meste. Ellers kan du prøve ffdshow sammen med Media Player Classic (de er bundlet i f.eks K-Lite Codec Pack, heter vel x264 der). Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 CoreAVC er tingen. Det, pluss media player classic (som må fikses litt inni), og haali media splitter. Det gjør at pcen din kjører 1080p glatt. Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Hva er din spec? Har alle de, men 1080 har jeg ikke sjangse på, lyden går fortere en bilde. eller motsatt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå