StiSor Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Er det teoretisk mulig å bruke en SSD disk i PS3? Prisene er foreløpig for høye at det er aktuelt for de fleste, men å få en lydløs, rask mindre strømkrevende disk inn hadde jo ikke vært så dumt. Eller? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Og den hadde jo blitt SINNSYK rask. Ja, dette lurer jeg også på. Men gidder ikke kjøpe en før å teste, dem blir for dyr til det. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Hvilken reell funksjon ville dette hatt utover lavere støynivå? Hvilken hastighet er nettverkskortet i ps3en ? Om det er 1gbit så får en vel litt bedre fart på overføringene, men jaaa.. skeptisk Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Hvilken reell funksjon ville dette hatt utover lavere støynivå? Hvilken hastighet er nettverkskortet i ps3en ? Om det er 1gbit så får en vel litt bedre fart på overføringene, men jaaa.. skeptisk Ting ville jo i teorien laste raskere fra HDD, altså spill som legges der osv. Om det faktisk er noe å spare kan jeg ikke si, de som har testet med 7200RPM disker forteller at loading osv, nesten ikke blir mindre snakk om mikro- til millisekunder. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 ok, om harddiskens hastighet fungerer som en flaskehals på loading tiden i spill som er delvis lagret på disk så ble det jo mer interessant Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 SSD disker er flashminne harddisker(solid state drive), disse er sinnsykt raske i forhold til 5400/7200/10000 rpm disker. Søketid som er =0ms og overføringshastigheten er mye høyere en vanlige harddisker. Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Så langt jeg har skjønt er det hittil kun søkehastigheten som går i taket på SSD-er. Lese/skrivehastighet er det kun et fåtall flashbaserte som klarer å banke de gamle diskbaserte på. Les mer HEEER og HEEER. Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Største fordelen vil nok være varme utvikling og bråk. Hastigheten Ps3 henter data på allerede er nok så stor at forskjellen vil være ekstremt liten. Dog hadde det vært artig å prøve. Lenke til kommentar
StiSor Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 Som nevnt av andre her er det nok varmeutvikling og støy som er største fordelen, og som gjorde at jeg begynte å tenke på om den hadde virket i en PS3. Om økt hastighet vil merkes er nok mer usikkert. Kom på tanken da jeg leste denne artikkelen "Denne har du garantert ikke råd til". Dette er jo en 3.5" disk, og muligens litt for dyr til å være aktuell for min PS3, men kanskje om noen år får en 1TB SSD disk til akseptable priser.. Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Så lenge den er 2,5" og SATA så fungerer den med Ps3 Edit: Selvsagt kan du bruke 3,5" størrelse, men den vil ikke passe inni Ps3 maskinen, ellers vil også 3,5" fungere. Endret 6. februar 2008 av Spec-ops-j Lenke til kommentar
arokh Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Jepp, SSD vil fungere i PS3 så lenge de følger S-ATA standard og er 2.5", noe de er. Med det sagt, ser ikke helt vitsen. Har selv 7200RPM 2.5" på 100GB i min PS3 og den lager ikke lyd i hele tatt. Lenke til kommentar
marjusen Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 ikke så stort poeng i dag, men om du får 1,6TB i ps3 om noen år til en akseptabel pris ser værtfall jeg poenget.. MYE lagring og støyfri:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå