Gå til innhold

Deltaservice sier at min mobil er fuktskadet..!

Anbefalte innlegg

Jeg kom i skade for å skulle oppdatere programvaren på min N80 for en måned siden, da det plutselig oppstod en feilmelding og programvaren ble slettet. Jeg tok meg en tur rundt for å høre hva jeg kunne gjøre, men fikk klar beskjed om at dette var en jobb for et verksted. Da jeg sendte en til verksted fikk jeg svar om at telefonen var fuktskadet, og ikke var umulig å fikse. Mobil min var av beste sort og fullt funksjonelt da jeg fant ut at jeg skulle oppdatere den, så fuktskaden kan neppe ha vært stor eller omfattende. Jeg fikk bilde av "fuktskaden", men har snakket med en del fagfolk som ikke kan se noe fuktskade... Kan noen titte på bildet og fortelle meg hva jeg kan stille opp med? Det er jo tross alt jæla lett å si at en ett år gammel telefon er fuktskadet, for å slippe å fikse den... Dette er tross alt en skikkelig mobil som koster litt penger!

post-152662-1202301814_thumb.jpg

Endret av tobythetrain
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det fotoet viser jo absolutt ingen vannskade, ser jo helt ny ut egentlig. Nå var ikke bildet av beste kvalitet riktignok. Men høres jo ut som tidenes bortforklaring, hvis årsaken til problemet var at flashingen ble avbrutt. Da er det jo bare å flashe den på nytt, så er den OK igjen.

Lenke til kommentar

Be Deltaservice om å skru sammen telefonen og send den tilbake.

Lever den inn hos et annet service verksted, be de om å sjekke telefonen.

Fortell hva du gjorde og hva som hendte å be de om å fikse telefonen da det skal gå på garantien.

Hvis de ikke finner noe som antyder fukt så ber du de om skrive en bekreftelse.

Ta kontakt med Deltaservice å be om å få beløpet de skal ha for å ha sett på mobilen din refundert ellers setter du forbrukerrådet på saken. :yes:

Denne praksisen er det dessverre MANGE slike service verksteder bedriver. Spesielt på modeller de ikke klarer å finne feilen på. :dontgetit:

Jeg fikk selv oppleve dette for en del år tilbake da jeg skulle oppdatere en helt NY Nokia 3510.

Jeg brukte da selvfølgelig pirat programvare som ødela hele MCU brikken på telefonen.

Verkstedet som jeg leverte inn på ringte meg noen dager etterpå å fortalte at telefonen var fuktskadet.

Jeg labba ned til verkstedet å spurte om å få se området telefonen var fuktskadet på.

Joda midt på telefonens printplate under en metall beskytter var det en liten dråpe med vann.

Jeg spurte teknikeren hvordan i HULESTE den lille dråpen kunne havne der og resten av telefonen var hel pluss at den var helt ny.

Fikk dette til svar: Fukt kan forekomme på de rareste steder. Lite vi kan gjøre med dette. Hvis du skal få den reparert må du koste alt selv siden garantien ikke dekker fuktskade.

Lenke til kommentar

Jeg hadde vannskade på min w810i her om dagen, og det var det ikke noe tvil om...vannstanden i posen som skulle holde den tørr var 1 cm....

Men jobber ett sted med tilgang på elektronikkverksted, og for å holde på med dagens elektronikk, også mikroskop.

Og når det er rust på metalldeksel og tydelig avleiring av salt/dritt mellom motstander og chip'er, så vil jeg si det var vannskade....Men, virket fortsatt da...bortsett fra at skjermen ikke hadde bakgrunnsbelysning...og at minnekortleseren koblet ut etterhvert...

Så kjøpte ny jeg...skal godt gjøres å bortforklare at rust er vannskade...

Men i ditt tilfelle så det som sagt nytt ut. Eneste som kan minne om korrosjon er litt ufarging på kretskortet nederst, men er nok mest sannsynlig resultat av jpg-kodingen av bildet. Og dessuten, funksjonelt er dette vanligvis bare jording, og neppe noe som kan ødelegge noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...