kingkop Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Hei. Skulle brenne et prosjekt på nero 7.0 men fant ikke de valgene jeg må ta for å brenne DVD plater. Etter litt knoting går jeg på min datamaskin og ser at ingen av CD-romene mine er der! Går så på device manager og finner dem der med et gult utropstegn på dem. På properties får jeg opp følgende melding "Windows successfully loaded the device driver for this hardware but cannot find the hardware device. (Code 41)" Jeg har prøvd å avinstallere dem, og etter en restart installert dem igjen, men til ingen nytte. Lasta ned en ny driver til den ene men da jeg kjørte oppgraderingsprogrammet finner den ingen cd-rom. Hva skal jeg gjøre?! Takker for hjelp, er jo hjelpesløs uten å kunne brenne prosjektene mine! Lenke til kommentar
meeg Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Blir CD-romen(e) gjenkjent i BIOS? Kan være at IDE/SATA enhetene står som "disabled". Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Prøv og sjekk at kablene er ordetlig koblet til.. Har hatt samme problemet, da var det faktisk at en annen driver blokerte for at CD-rommene skulle fungere, har du innstlaert noen program i det siste eller drivere siden sist du hadde CD-ROM ? Lenke til kommentar
kingkop Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 Jeg har ikke installert noe som jeg vet om Jeg skal se litt nærmere på det som blir foreslått senere i kveld Lenke til kommentar
covah Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 CD-Rom'en min forsvant engang etter at jeg hadde installert et spill med Starforce beskyttelse... Måtte inn på sidene til starforce for å finne en uninstaller. Lenke til kommentar
kingkop Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 Er så lenge jeg har vært inne på bios at jeg har glemt hvordan man gjorde det Var det ikke å trykke Ctrl + F(noe)? Lenke til kommentar
covah Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Det er forskjellig fra merke til merke. Står som regel hvilken knapp du skal trykke på med en gang du starter PCen. Lenke til kommentar
meeg Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 ... og det er ofte "del" på nyere maskiner... Lenke til kommentar
kingkop Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 Har sett på forslagene så langt. Alt ser ok ut i bios, maskinen ser at enhetene er der. Jeg skal formatere PC-en. På tide å rydde opp uansett Lenke til kommentar
covah Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 ... og det er ofte "del" på nyere maskiner... Ikke nødvendigvis. Dell maskiner er det F2. HP maskiner er det F10. Så ja, det varierer fra merke til merke. Lenke til kommentar
kingkop Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 Snakk om katch 22. Ok, mine CD-rom er ikke eksisterende sier XP på device manager. Har byttet kabler, byttet om primary og slave, byttet interface mellom cd rom og hdd på hovedkortet. Ingenting funker. Og når jeg da smekker i XP plata og i BIOS velger CD-rom til å boote først, hva skjer? Jo i oppstartmenyen når den skal boote fra cd-rom står det: not found. Aaarrrgh, hvordan i svarte skal jeg få slettet maskinen og reinstallert? Dette MÅ jo være en software feil i XP siden alt er vel i BIOS????? Lenke til kommentar
Decoman Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) Fyfaenihelvete, både vista64 og xp32 har trylla bort min Samsung SH-203D, og jeg vet ikke hva som er feilen. Avinstallering av driver for dvd rom går ok, men forsøk på automatisk reinstallering av driver er ikke vellykket. Nå ser jeg at system restore ikke har noen lagrede tidspunkt, dette ser kjipt ut. Endret 18. februar 2008 av Decoman Lenke til kommentar
Decoman Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Hrm, etter å ha slått maskinen helt av og koblet om sata kabelen for dvd rom'en til siste ledige sata sokkel så kom dvd rom'en tilbake. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå