Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

CD-Romene er borte...

Anbefalte innlegg

Hei.

Skulle brenne et prosjekt på nero 7.0 men fant ikke de valgene jeg må ta for å brenne DVD plater. Etter litt knoting går jeg på min datamaskin og ser at ingen av CD-romene mine er der!

Går så på device manager og finner dem der med et gult utropstegn på dem. På properties får jeg opp følgende melding "Windows successfully loaded the device driver for this hardware but cannot find the hardware device. (Code 41)"

Jeg har prøvd å avinstallere dem, og etter en restart installert dem igjen, men til ingen nytte. Lasta ned en ny driver til den ene men da jeg kjørte oppgraderingsprogrammet finner den ingen cd-rom.

Hva skal jeg gjøre?!

Takker for hjelp, er jo hjelpesløs uten å kunne brenne prosjektene mine!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Snakk om katch 22. Ok, mine CD-rom er ikke eksisterende sier XP på device manager. Har byttet kabler, byttet om primary og slave, byttet interface mellom cd rom og hdd på hovedkortet. Ingenting funker.

Og når jeg da smekker i XP plata og i BIOS velger CD-rom til å boote først, hva skjer? Jo i oppstartmenyen når den skal boote fra cd-rom står det: not found. Aaarrrgh, hvordan i svarte skal jeg få slettet maskinen og reinstallert? Dette MÅ jo være en software feil i XP siden alt er vel i BIOS?????

Lenke til kommentar

Fyfaenihelvete, både vista64 og xp32 har trylla bort min Samsung SH-203D, og jeg vet ikke hva som er feilen.

Avinstallering av driver for dvd rom går ok, men forsøk på automatisk reinstallering av driver er ikke vellykket.

Nå ser jeg at system restore ikke har noen lagrede tidspunkt, dette ser kjipt ut.

Endret av Decoman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...