Bagge Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Forsøkte å kjøre Civilization 4 på min nye Vista-PC med Direct X 10, men spillet vil ikke starte fordi det krever Dx9. Kan jeg installere Dx9 ved siden av Dx10, eller finnes det en annen måte å løse dette problemet på? Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 DX 10 er bakoverkompatibel med DX 9, så dette virker litt rart. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 En annen merkelig ting er at Vista har DirectX 9.0Ex som er Vistas egen DX9-versjon for å sikre kompatibilitet med eldre programvare, så jeg skjønner ikke hvorfor spillet ikke oppdager 9.0Ex. Det finnes ingen frittstående DirectX-distribusjoner til Vista som jeg kjenne til i alle fall. Så hvordan løse dette er jeg usikker på. Har du prøvd å oppdatere spillet med nyeste patch tilgjengelig? Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Forsøkt å lappe spillet? EDIT: Allerede nevnt, ja... Endret 6. februar 2008 av garanti Lenke til kommentar
Bagge Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Jeg lastet ned en DX-opgradering fra microsofts support-side. Nå fungerer spillet. Takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå