Pseudonymt Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Passer denne tråden inne på juss-forumet? Svarene er subjektive uten grunnlag for påstandene, og det er ingen diskusjon som kan løses etter verken lov, rettspraksis eller andre juridiske hjelpemidler. Passer bedre under samfunnsdebatt. Lenke til kommentar
frevild Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Spørsmålet er politisk, ikke rettslig. For øvrig har jeg vansker med å se at dødsstraff i særlige situasjoner, typisk krig, ikke skulle kunne være en legitim og rimelig reaksjonsmåte. Lenke til kommentar
mrkorsnes Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Passer denne tråden inne på juss-forumet? Svarene er subjektive uten grunnlag for påstandene, og det er ingen diskusjon som kan løses etter verken lov, rettspraksis eller andre juridiske hjelpemidler. Passer bedre under samfunnsdebatt. Jeg mener at den passer. Dette omhandler hvordan det juridiske systemet fungerer i virkeligheten. Det er vel ikke meningen at dette forumet bare skal omhandle hvordan en skal sno seg vha lovparagrafer i dette samfunnet ? Lenke til kommentar
Pseudonymt Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 Jeg forstår spørsmålet slik at det er snakk om debatt rundt et spørsmål av allmenn interesse. Det er et spørsmål som f.eks. kunne vært aktuelt ved en folkeavstemning (selv om det er lite trolig). Selvfølgelig hører juss og samfunnsrelaterte spørsmål sammen, men jeg ser ikke hvor denne tråden skal ende - unntatt at det blir en lang rekke med rent subjektive svar og begrunnelser. Går tråden videre er jeg likevel nysgjerrig på å lese svar. Lenke til kommentar
General_Skurf Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Nei til dødsstraff Ja til Sonetid til døden Lenke til kommentar
StockDama Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Hvis man ikke har egenskapen til å gi uskyldige henrettede livet tilbake, bør man heller ikke påberope seg retten til å ta liv. Og der traff du spikeren på hodet. Den dagen man kan finne ut 100% om en person er skyldig eller ei, kan man innføre dødsstraff, ikke før. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Hvis man ikke har egenskapen til å gi uskyldige henrettede livet tilbake, bør man heller ikke påberope seg retten til å ta liv. Og der traff du spikeren på hodet. Den dagen man kan finne ut 100% om en person er skyldig eller ei, kan man innføre dødsstraff, ikke før. Man kan, men man bør ikke. Man kan også innføre dødsstraff nå, men man bør ikke. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Denne tråden var feilaktig postet i juss- delen av denne kategorien og ble derfor flyttet til politikk og samfunn. Siden første post ikke samsvarer med de krav som stilles til en første post i denne delen, ble noen innlegg flyttet til såpeboksen og tråden stenges. MVH KVTL Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Edit: Jeg flyttet de over til dødsstraff tråden våres som allerede er ganske aktiv: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...570&st=1380 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg