Tetanus Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Oh happy day! Fikk ny e-post her om dagen, denne gangen på en annen adresse... Heller ikke denne er meldt på noen mailliste for denne bedriften. Rapportert til forbrukerombudet, enda en gang. -Tet Lenke til kommentar
Nator Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Fikk en ny mail forrige uke. Skal rapporteres inn. Har kommet flere slike jevnlig i år. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Er det noen oppdateringer på anke prosessen her? Jeg får iallefall fremdeles spam mailer i fra dette "firmaet"! Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Fikk nettopp spam fra dette firmaet. Hvor rapporter man inn dette? Dette program har vi solgt til mange kjente firmaer, slik som Tine og Raufoss. (De store vet ofte at kalkyler er viktige.) Men også mengder av småbedrifter har brukt Kalkyl 2000 til å øke fortjenesten og det er nå Norges markedsledende kalkyleprogram. lol Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 "Norges markedsledende" Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Markedsledende -> Brudd på markesdføringsloven. http://forbrukerombudet.no/id/11037573.0 Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Markedsledende -> Brudd på markesdføringsloven. http://forbrukerombudet.no/id/11037573.0 Takk. Det viste seg at man ikke kan klage på e-poster sendt til generelle adresser (f.eks [email protected]). Det var da litt irriterende. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Du kan alikevel klage på ulovlig markedsføring som å markedsføre med at man er markedsledende. Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Det jeg synes var mest provoserende da jeg pleide å få disse epostene var at de skrev i selve eposten at jeg fikk den fordi jeg hadde sagt jeg ønsket det. For noe bullshit. Da fikk jeg den også på privat epost. Om man får "spam" på en post@firma adresse, så ser jeg ikke noe stort problem i det, men da bør de i det minste ikke lyve om at man får den fordi man har ønsket det. Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Det er helt utrolig at han fyren får lov til å holde på fortsatt. Jaja. Det er jo Norge i et nøtteskall. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Oppfører seg jo som en klegg han kroppen der. Men han gambler kanskje på at han ikke irriterer nok til at noen tar seg bryet med å iverksette tiltak for å få stoppet virksomheten? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Om man får "spam" på en post@firma adresse, så ser jeg ikke noe stort problem i det, men da bør de i det minste ikke lyve om at man får den fordi man har ønsket det. post@firma etc, de som er oppgitt som hoved kontakt epost kan de lovlig sendes reklame til uten at du ber om Men ikke direkte til ansatte eller avdelinger. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Det er lov å anmelde de for ulovlig markedsføring som eks. "markedsledende på området". Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 (endret) Gammel tråd, men morsomt å følge med på hva K-soft driver på med. Fikk en spammail i dag igjen, de sender tydeligvis ut spam manuelt fra en pc i Sverige. Her er litt info fra mailheader: X-SENDER-IP: [212.105.110.66] X-LISTENER: [smtp.telenor.se] X-IronPort-Anti-Spam-Filtered: true X-IronPort-Anti-Spam-Result: AloEAAimr07UaW5CgWdsb2JhbABDgk2CKoNwngWBR4EFIgEBFiYlgX4eJiUkDxABAQEiAgQFEAEOSQcCh3wGlGWNcoUHjH2HboEUBI5miEWCMIwU X-IronPort-AV: E=Sophos;i="4.69,437,1315173600"; d="jpg'145?scan'145,208,217,145";a="505274087" Received: from unknown (HELO KONTOR2PC2-HP.local) ([212.105.110.66]) by iph2.telenor.se with ESMTP; 01 Nov 2011 09:00:12 +0100 Ripe: person: <navn fjernet> address: K-Soft Norge ASaddress: Postboks 188address: 3166 Tolvsrodaddress: Norwayphone: <telefonnummer fjernet> e-mail: [email protected]: OK764-RIPEmnt-by: AS8434-MNT changed: [email protected] 20060428source: RIPE Ser ut som de sender fra en pc for meg. Blir morsomt å se når jeg rapporterer dette til Telenor i Sverige, om abuse avdelingen faktisk gjør noe. ## navn og telefonnummer til en person er redigert bort fra posten av ilpostino. reaksjoner tas som vanlig på PM ## Endret 15. november 2011 av ilpostino waits for Alice Lenke til kommentar
Pop Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Imponerende. Virkelig imponerende om noen fortsatt betaler ett øre til slike firma. Jeg trodde både k-soft og tilsvarende firma sine metoder etter hvert var godt nok kjent til at man greit vet å plassere all post fra dem i sylinderarkivet. Dessuten blir jeg nysgjerrig på årsak til at en moderator ønsker å beskytte navn og telefonnummer til en spamutsender, som altså frivillig benytter sitt navn etc ved utsendelse. Personopplysningsloven er tilgjengelig på nett (lovdata). Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 (endret) Jøsseball! I dag sendte K-Soft spammail til oss i f32.no! Et under at det selskapet fremdeles eksisterer, men for oss som kjenner til dem er det i det minste stor humor i mailen de sendte. Se f.eks her: Attevar? Dere har mottatt denne mail siden dere har valgt å være en del av vår mailingliste, noe vi setter stor pris på. Umm, redd jeg må skuffe dere her, K-Soft... Endret 5. august 2015 av Aetius Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Nei, han gir seg ikke. Jeg har fått spam fra ham i flere år, og får det fortsatt med ujevne mellomrom. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Vi har ikke fått mer spam via faksen på jobb etter at jeg skrev SPAM RETURNERES på arket og sendte det tilbake med ti kopier. Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 (endret) Har selv hatt fingrene på programvare fra K-soft på jobb på et tidspunkt faktisk ... Jeg kjente ikke til firmaet da, men det var et par småting jeg reagerte på, inkludert reklamen vi fikk på fax. Men det gjør det bare ekstra morsomt å lese om alt bråket fra fyren som driver K-soft Anbefaler alle å kikke på hjemmesiden: http://www.k-soft.no/ LOL Blant våre kunder kan nevnes for eksempel: Tine, ABB, NSB, ISS, Oslo Kommune, Select Service Partner, Rieber & Sønn, Adidas, Nav, Nor-Cargo, Økonor, Electrolux, Volvo, MAN, Miele og mange, mange flere. Ja snart sagt hver storbedrift i Norge, har en eller flere underavdelinger som bruker program fra oss vid siden av sitt hovedprogram. At han får penger fra NAV stemmer nok ja ... Videre har de mange fornøyde kunder du selv kan kontakte for referanser. Dette inkluderer kunder som: Roy H. S. Maskinservice R. Pettersen Toyota H. Bil elisabeth Kristiansund kommune B. Wilhelmsen It-Konsulent Og mange flere! Endret 21. august 2015 av hardrock_ram Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå