Gå til innhold

K-Soft tapte igjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Er ikke tittelen for denne nyheten misvisende?

 

Er det noe som har gått meg hus forbi her eller.. K-Soft tapte igjen?

 

Har K-soft tapt i retten tidligere i denne eller andre saker?

Lenke til kommentar
Er ikke tittelen for denne nyheten misvisende?

 

Er det noe som har gått meg hus forbi her eller.. K-Soft tapte igjen?

 

Har K-soft tapt i retten tidligere i denne eller andre saker?

Som det kommer ganske tydelig frem i artikkelen, har K-Soft allerede tapt på punktene om piratkopiering og krav om mortifikasjon. Dagens dom går på spørsmålet om ytringene er ærekrenende.

 

Se forøvrig: http://www.hardware.no/artikler/k-soft_tapte_i_retten/46520

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
Er ikke tittelen for denne nyheten misvisende?

 

Er det noe som har gått meg hus forbi her eller.. K-Soft tapte igjen?

 

Har K-soft tapt i retten tidligere i denne eller andre saker?

Som det kommer ganske tydelig frem i artikkelen, har K-Soft allerede tapt på punktene om piratkopiering og krav om mortifikasjon. Dagens dom går på spørsmålet om ytringene er ærekrenende.

 

Se forøvrig: http://www.hardware.no/artikler/k-soft_tapte_i_retten/46520

 

 

Joda, men har de tapt igjen? Da må de vel ha tapt denne saken tidligere, om man skal bruke "igjen" benevnelsen. :)

Lenke til kommentar
Hadde vel ikek akkurat gjort noe om dette sleskapet gikk konk, egentlig litt skremmende at man kan drive på slik så lenge.

 

AtW

 

Merkelig nok kan dette sees på som et bevis på at amerikansk lovføringspolitikk ikke fungerer i et land med så sterkt forbrukervern som Norge tross alt har.

 

Den "Ta gjerne kontakt med forbrukerombudet om du synes vi er urimelige"kommentaren en bruker mottok da han ville benytte seg av angreretten, vitner om dyp uvitenhet angående hvordan ting fungerer her i landet, og hvor lav profil useriøse selskaper eller rene svindelforetak burde holde for å unngå negativ oppmerksomhet.

Lenke til kommentar

Dette var en skikkelig gladnyhet! Bra at K-soft tapte. De har irritert meg sånn med spam-faksen sin at jeg til slutt byttet faksnr. og gjorde det "hemmelig". Men altså... hva skal man si om argumentasjonen til Emanuel Desperados bak K-soft...? Jeg vet ikke hvor jeg skulle begynt i den skittentøyhaugen med bedritne utsagn fra Emanuel.... "Private har ikke postbokser." Javel nei! Ha-ha-ha! Jeg har hatt postboks i det meste av mitt voksne liv - fordi det var praktisk (i dag har jeg ikke det lengre, fordi det begynte å bli upraktisk her jeg bor nå, men det er en annen sak).

Lenke til kommentar

Lurer på om han har vett nok til å skamme seg, men sannsynligvis ikke (Sharing genes with Walla??). Jeg trenger imidlertid et lett og enkelt fakturaprogram til enkeltmannsforetaket mitt og har kommet over FakturaLarsen. Gratis og fungerer kjempebra. De fleste linkene er døde etter av utvikleren har gitt seg, men det finnes fremdeles ett eller annet sted.

Ellers har vi WinVask på http://www.gjerrigknark.com/gratis_program...ra/winvask.html

PS: Fant til slutt FakturaLarsen på http://itpro.no/fil/1491.html

Lenke til kommentar

Jeg må vel passe meg nå, men jeg tror heller det var en viss leder som var innlagt, og ikke ansatt på et psykisk sykehus/sykehjem.

 

Men dessverre, så har K-Soft bevist at spamming hjelper på bedriften, og at spamming straffes ikke. Siden forrige runde i retten har jeg fått de første andre norske spammails. Se i signaturen for en oppdatert liste.

 

Det er skuffende at spammere får gå fri!!!

Lenke til kommentar
Som de sier, All PR er god PR ;)

Det jeg tenkte å, men spørs om det kommer til å ta litt tid før han har tent inn de 80000 hvis det er kun å selge de "supre" programvaren han gjør full time

 

Enten er han voldsomt flink til å lure folk til å kjøpe fakturaprogrammet eller så må han ha en geskjeft på siden, for økonomisk står det rimelig godt til.

Lenke til kommentar
Apropos spam, se hva vi fikk på faksen i forrige uke:

 

*her var et bilde*

Beklager litt krøll. Det har ligget nesten en uke i papirsøpla på kontoret.

 

Ingen av de andre selskapene i kontorlandskapet der jeg jobber hadde hørt om firmaet før, men etter å ha fortalt litt om det og rettsakene i sittegruppa ved kaffemaskinen så vet hele kontorlandskapet om selskapet. Og ja, de lo bra og ristet på hodet. :wee:

 

 

Haha jeg får 2 slike omentrent hver dag på jobb, de har forresten en "faks/e-post liste" som i bunn og grunn er basert på brreg sine data. De sitter der å skummer firmalistene hver eneste dag, hadde et enkeltmannsforetak for noen år tilbake og dagen etter jeg hadde registrert firmaet så var det første jeg fikk en e-post fra K-SOFT, enda den dag i dag tikker det inn eposter selv om firmaet jeg hadde for lengst er borte.

 

Og ikke nok med det i bunnen av eposten står der:

 

Ærede Kunde / Kontakt !

Dere har mottatt denne mail siden dere har valgt å være en del av vår mailingliste, noe vi setter stor pris på.

 

 

Kan jeg vennligst få det skriftlig?

Lenke til kommentar

Dette er vel snart å regne som en "klassiker for nye lesere" :)

 

K-Soft har jo versert en stund (er vel 6 år siden første gang de ble nevnt i denne forbindelse) - og det verste er (så vidt jeg kan huske, i alle fall) at både webside og formuleringer har forbedret seg siden den gang.

 

Jeg leste igjennom det som ligger på helges.net og det var sannelig ikke mye sammenheng i det mannen uttalte i retten - selv om man tar forbehold om at han har svensk som morsmål.

 

Jeg kan vel ikke si noe annet enn at jeg håper og tror at K-Soft forsvinner ut i den evige fortapelse - ja, det er kan hende ikke fair mot mannen Rune E. Karlsson, men mot bedriftslederen Rune E. Karlsson, så er det definitivt fair - makan til evneveik opptreden har jeg ikke sett på lenge. For ikke å snakke om så liten forståelse for privatrett og lover og regler.

 

Hvilket får meg til å tenke på advokaten her, som definitivt fra nå av står på min liste over "dette er ikke den personen du ringer når du virkelig trenger <sett inn yrke>" - at det går an å briefe en klient så dårlig, det skjønner jeg ikke. Slik det fremkommer av det man har lest av referater, så er det null styring, og R.E.K. burde nok kanskje ta seg en liten tur til herr doktor for å få seg en liten korreksjon av sin noe forvrengte virkelighetsoppfatning. Men så klart - man skal ikke mobbe de med litt mindre... mental ballast enn oss andre. De gjør så godt de kan, stakkars.

 

Og nå må jeg vel roe ned, ellers så blir jeg vel dratt for retten jeg og...

 

MEN! Før vi legger helt på - et kjapt søk på Google-mail-kontoen min, som definitivt er en privatadresse gir meg... 3 stk spam-mail fra og med 10.01.08 fra K-Soft. Skal vi se - jeg har vel "meldt meg av" den listen en 3-4 ganger allerede...

Lenke til kommentar

Karlsson har jo prestert her på forumet å sterkt antyde at flere av K-Softs kunder er psykisk syke. Jeg ønsker meg at disse kommer på banen og kontra-saksøker for sjikane. Disse burde da ha en sterk sak med mulighet til både å dra inn litt sedler OG kvitte seg med et uønsket markedselement.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...