Itw Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Heisann Sliter veldig med at jeg får ikke justert opp bildet slik at det fyller hele skjermen på tv'n, som det er nå er det store svarte kanter på ca tommel bredde rundt bildet. Om jeg prøver og øke oppløsningen så skyves bare bildet utenfor skjermen, mens de svarte stripene blir igjenn. Om jeg minker oppløsningen forblir bildet størelsen den samme men bildet blir mye mere kornete. Funker utmerket med HDMI via DVD og Xbox 360, da fylles hele skjermen, men når jeg bruker HDMI på PC-en får jeg de svarte kantene. Om jeg bruker VGA på PC-en så funker det som det skal, men ikke via DVI-HDMI... Noen som vet hva som kan være problemet, eller ha en løsning? Lenke til kommentar
wiak Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) dette kalles underscan aka ikke pixelmapping https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=773765&hl= ati har bygd inn sån overscan tool i catalyst control center From the Graphics Settings tree, expand Digital Panel (DVI).Click Scaling Options. Move the Underscan/Overscan slider to adjust the overall size of the display on the digital panel. Using this slider increases or decreases any black borders that may be visible around the outside of the display. To ensure that forcing a custom display mode through the Displays Manager does not create conflicting resolutions, select the Use the scaling values instead of the customized settings when the desktop resolution does not match your DFP resolution checkbox Endret 6. februar 2008 av wiak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå