rivasavi Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) hei, har nylig formatert og får ikke internett etter dette. når jeg kjører ipconfig i cmd får jeg denne ip'en: 169.254.60.102 Det er 2 PC-er på routern, og den ene pcen får nett. søkt i forumet ment fant ikke noen med det samme problemet, noen som vet hva problemet er? kan kabelen være ødelagt? funka jo rett før jeg formaterte så skjønner ikke at kabelen kan gå istykker på 1 time... :S har alle drivere osv forresten. takk for svar Endret 6. februar 2008 av rivasavi Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Hei, sjekk at dhcp server er aktivert på ruteren. Dette må du da gjøre med den PC-en som har nett. 169.254.60.102 er en automatisk ip adresse windows gir deg hvis den ikke finner en dhcp server. Lenke til kommentar
rivasavi Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 ja, dhcp server er aktivert,har også "oprettet ny tilkobling" veiviseren via nettverkskoblinger i windows xp pro. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Som Howard sier så tyder den adressen du har fått på at du ikke har kontakt med routeren din. "Ipconfig/all" vil blandt annet gi deg linjen "DHCP Server...:". Se hva som står der. Kontroller at du har opprettet en lokal tilkobling i windows, og at denne er koblet til. Om den ikke er koblet til, så kontroller kabel, og eventuelt lys ved portene på NIC og Router. Sjekk så at windows er satt opp til å få IP automatisk _på den aktuelle tilkoblingen_ og at ingen andre instillinger ødelegger (DHCP Server/Gateway). Sjekk så at router er satt opp til å dele ut DHCP og at sikkerhet som macfilter etc. ikke stopper deg. [edit:typo] Endret 8. februar 2008 av Cerwell Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Som Howard sier så tyder den adressen du har fått på at du ikke har kontakt med routeren din. Jo det har den - Finner routeren [OK] - Ber om ip [OK] [Mottar ingen ip, setter seg til 169.254.X.X] Kan være mange grunner til at den ikke mottar ip - Problem med kryptering - Ikke autentifisert - Statisk oppsett - Dhcp-service deaktivert - Feil på nettverkskort/sock Har du uplink-port på routeren? Noen forskjell om du kobler i den? Endret 8. februar 2008 av PepsiCo Lenke til kommentar
Jovi60 Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Tror nok jeg hadde sjekka nettverkskortet i den maskinen som ikke vil på nett. Bare for å utelukke at det kan være feil med det. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Slike problemer skjer ofte fordi man glemmer å innstallere programvaren for hovedkortet. Da fungerer ikke onboard nettverkskort nemlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå