Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

får ikke kontakt med router


Anbefalte innlegg

hei, har nylig formatert og får ikke internett etter dette. når jeg kjører ipconfig i cmd får jeg denne ip'en: 169.254.60.102 Det er 2 PC-er på routern, og den ene pcen får nett. søkt i forumet ment fant ikke noen med det samme problemet, noen som vet hva problemet er? kan kabelen være ødelagt? funka jo rett før jeg formaterte så skjønner ikke at kabelen kan gå istykker på 1 time... :S har alle drivere osv forresten.

 

takk for svar :)

Endret av rivasavi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som Howard sier så tyder den adressen du har fått på at du ikke har kontakt med routeren din.

"Ipconfig/all" vil blandt annet gi deg linjen "DHCP Server...:". Se hva som står der.

 

Kontroller at du har opprettet en lokal tilkobling i windows, og at denne er koblet til.

Om den ikke er koblet til, så kontroller kabel, og eventuelt lys ved portene på NIC og Router.

 

Sjekk så at windows er satt opp til å få IP automatisk _på den aktuelle tilkoblingen_ og at ingen andre instillinger ødelegger (DHCP Server/Gateway).

 

Sjekk så at router er satt opp til å dele ut DHCP og at sikkerhet som macfilter etc. ikke stopper deg.

 

 

[edit:typo]

Endret av Cerwell
Lenke til kommentar
Som Howard sier så tyder den adressen du har fått på at du ikke har kontakt med routeren din.

Jo det har den

 

- Finner routeren [OK]

- Ber om ip [OK]

[Mottar ingen ip, setter seg til 169.254.X.X]

 

Kan være mange grunner til at den ikke mottar ip

- Problem med kryptering

- Ikke autentifisert

- Statisk oppsett

- Dhcp-service deaktivert

- Feil på nettverkskort/sock

 

Har du uplink-port på routeren? Noen forskjell om du kobler i den?

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...