Gå til innhold

ATI skjermkort og Ubuntu

Jtand

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Tips. Jeg installerte Ubuntu 7.10 på min P4 3.0 Ghz med ATI Radeon 9600 XT Extreme, og klarte på et vis å "ødelegge" kortet ved å disable 3D funksjonen i kortet. Det klikket ikke bare i Ubuntu men etter å ha formatert HDD og reinstallert XP to ganger hvor skrivebordet frøs så snart man kom dit gav jeg opp. Anser kortet som ødelagt.

Det burde gå bra, men vær sikker på at du leser dokumentasjonen om ATI driverne for modellen din godt før du prøver Ubuntu 7.10.

Kanskje denne hjelper? http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=567564

Google "Ubuntu 7.10 ATI Radeon Mobility X1400" og se om du finner noe relevant informasjon.

(Når det gjelder Linux er jeg nybegynner og kan nesten ingen ting).

Lenke til kommentar
Vurderer å installere Ubuntu 7.10 på min Dell Inspiron 6400 med ATI Radeon Mobility X1400 skjermkort. Hvordan får jeg det til å funke med drivere og slikt?

først av alt du må poste i riktig tråd tror denne tråden er kun for hardware ikke software/ heller ikke linux. prøve heller tråden programvare og eller bra side som heter linux1.no. riktig trå betyr fotere svar for deg også.

så til problem ditt: det skal funke helt fint med det kort å installere linux og få 3D drivere. ubuntu har gjort kjempe lett i tillegg med å la en installer sånn driver veldig enkelt. om du er helt ny til linux og vil prøve noen distro anbifaller jeg heller å last ned linux MINT den er ubuntu basert og installer alt for deg. codec til alle videoer + skjermkort drivere og den er live cd/dvd først så du for muligheten til å se alt funke før du installere den funksjonen har mange linux distro også. lykke til kontakt om du trenger hjelp. og velkommen til LINUX (ikke hør på folk som sier at linux ødelagte dit og datten)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...