rattamahatta Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Er det flere enn meg som gleder seg til dette spillet? Age of Decadence er et indie-utviklet rollespill med en (i mine øyne) fantastisk design-filosofi. I en tid hvor det er lenge mellom de gode rollespillene (Mask of the Betrayer og The Witcher er vel to hederlige unntak) så lover dette godt. Mannen bak spillet er forøvrig en temmelig fargerik person, tidligere var han fungerende redaktør for RPG Codex, for de som måtte kjenne til den bula. De gav nylig ut en video om kampsystemet som blandt annet skapte heftig debatt på Rock, Paper, Shotgun. Det resulterte forøvrig i dette hysteriskt morsomme intervjuet. Jeg er riktig nok enig i det meste han skriver, men må ærlig innrømme at han tar det til noen temmelig smakløse høyder i intervjuet der. Men dog, hadde han ikke tatt av på den måten hadde han vel neppe fått like mye gratis PR. Uansett nok om utvikleren, det er tross alt spillet tråden skal handle om. For de ble hypp på å lese mer, her er et lite lass med artikler og intervju om Age of Decadence: Artikkel på RPGWatch RPG Vault: The Age of Decadence Peek #1 RPG Vault: The Age of Decadence Peek #2 Intervju hos GameBanshee Intervju hos No Mutants Allowed Intervju hos IGN del en Intervju hos IGN del to Intervju hos RPG Dot Ha i mente at de eldste artiklene her er fra så tidlig som 2006, så det grafiske har gjennomgått en god del forandringer på den tiden. Design-filosofien var til gjengjeld samme da som nå. Endret 6. februar 2008 av roboto Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Du godeste! Dette såg jo svært bra ut! Takk for informasjonen! Jeg har savnet en sikkelig RPG. Baldurs Gate og Icewind Dale CDene mine for muligens hvile seg nå! Interface såg veldig Baldurs Gate aktig ut. Noe lanserings dato fastslått? Endret 6. februar 2008 av AvidGamer Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Dette så kult ut. Håper det kommer i år. Ingen releasedato er satt enda kan det virke som. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Foretrekker egentlig runder og turer som i D&D framfor action points, men dette så jo ut som noe det kan være verdt å ta en kikk på i fremtiden. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 spennende!Jeg liker designet, men jeg håper at kampanimasjonene kun er på skissestadiet foreløpig, for det var sørgelige greier. vi trenger et godt, gammeldags RPG nå.. Håper det dukker opp en release-dato snart.. Lenke til kommentar
rattamahatta Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Foreløpig ETA er Q3 i år. Innholdet i spillet, altså story, karaktersystem, kampsystem og all dialog har i prinsippet vært ferdig siden 2005. Men så skifta de grafikkmotor fra en egenprodusert 2D-engine til Torque, noe som naturlig nok medførte forsinkelser. Deretter ble det stort oppstyr rundt brukergrensesnittet, og en etter offentlig "konkurranse" på det tidligere forumet, pælma de ut hele shaiten og implementerte et helt nytt et. Evolusjonen av grensesnittet: Forskjellen kan førøvrig sees her Det tok jo litt tid. De var så fornøyde med grensesnittet at de like gjerne hyra ham in til å gjøre om samtlige teksturer i spillet, noe han fortsatt holder på med. Foreløpig er ikke lydeffekter implementert heller, og jeg kan godt se for meg at det kan føre til noen solide forsinkelser. Ikke at det plager meg, de må bare ta den tiden de trenger. Det som i alle fall er helt sikkert er at det vil bli lansert på en Torsdag Edit: spennende!Jeg liker designet, men jeg håper at kampanimasjonene kun er på skissestadiet foreløpig, for det var sørgelige greier. vi trenger et godt, gammeldags RPG nå.. Håper det dukker opp en release-dato snart.. Jeg er tildels enig i det. Nå kommer animasjonene til å bli stramma inn litt, men jeg tror faktisk hovedproblemet er manglen på lydeffekter. Prøv å se en random Jet Li kampscene uten lyd, så skjønner du hva jeg mener. Nå skal det også nevnes at speed-instillingen for animasjonene i den videoen er satt til laveste hastighet for å vise hvordan detaljene i kampsystemet fungerer. Litt synd at ikke det blir opplyst om i selve filmen egentlig. Endret 6. februar 2008 av roboto Lenke til kommentar
Tørriss Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Du godeste! Dette såg jo svært bra ut! Takk for informasjonen! Jeg har savnet en sikkelig RPG. Baldurs Gate og Icewind Dale CDene mine for muligens hvile seg nå! Interface såg veldig Baldurs Gate aktig ut. Noe lanserings dato fastslått? Godt å se en annen som setter pris på BG og IWD seriene Hvis dere vil vite mer om utviklerne til AoD kan dere sjekke ut dagens http://www.gucomics.com/ Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Aiaiai, dette såg interessant ut...minner meg litt om Fallout. Må lese meir om dette. Nokon som allereie har lest litt som kan fortelle meg om magi vil vere eit rèellt alternativ i kamp? Spelar vanlegvis som magikar når eg kan. Kay Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Godt å se en annen som setter pris på BG og IWD seriene Hvis dere vil vite mer om utviklerne til AoD kan dere sjekke ut dagens http://www.gucomics.com/ Gjett om jeg gjør! Installerte nettopp BG2 for 2 uker siden. Tenkte å spille total "over snill" og hjelpe alle som ber om det. Blir morsomt å se hvordan det utvikler seg. Blir sikkert lurt av folk hele tiden. Haha! Jeg skal innrømme at 3D RPG spill er jeg alltid skeptisk til. Så langt har ingen klart å fenge meg sikkelig som BG og IWD. Men AoD virker spennende. Endret 6. februar 2008 av AvidGamer Lenke til kommentar
rattamahatta Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Aiaiai, dette såg interessant ut...minner meg litt om Fallout. Må lese meir om dette. Nokon som allereie har lest litt som kan fortelle meg om magi vil vere eit rèellt alternativ i kamp? Spelar vanlegvis som magikar når eg kan. Kay Det er ikke mulig, dessverre. Settingen er noe så originalt som postapokalyptisk fantasy inspirert av romertiden. Det er magi i spillverdenen, men ikke som spilleren selv kan benytte direkte. Magic more potent than several 1d4+1 magic missiles in a row was used and supernatural allies were summoned. Predictably, both kingdoms were reduced to pretty much nothing, unless you count a few towns and outposts here and there. Several hundreds years later the world is still slowly recovering, being set back by centuries. Instead of rebuilding, noble clans and guilds are locked in a struggle for power in a world where the past can offer more than the future does. Apokalypsen var sansynligvis ett eller annet som involverte magi. Historien baserer seg i stor grad på å finne ut hva som faktisk skjedde den gangen for lenge siden. Det er hintet til at det er mange motstridende forklaringer i spillet og at det er mulig å "fullføre" spillet uten egentlig å ha funnet ut hva som egentlig skjedde. Edit: Hvis dere vil vite mer om utviklerne til AoD kan dere sjekke ut dagens http://www.gucomics.com/ Men dog, hadde han ikke tatt av på den måten hadde han vel neppe fått like mye gratis PR. Waay ahead of you there, buddy! Endret 6. februar 2008 av roboto Lenke til kommentar
Gonzolaz Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Ah, etter å spillt ferdig KOTOR har egentlig alle følgende spill-opplevelser vært heller frustrerende, savner gode gammle RPG'er som Baldur's Gate serien. Gothic og Morrowind fenget veldig, men Gothic 3 og Oblivion var skuffelser, samt Neverwinter Nights 2, The Witcher klarte jeg aldri sette meg helt inn i. Håper dette blir bra, mainstream RPG spill har gått rett i dass Lenke til kommentar
rattamahatta Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Woops, her ble det en dobbelpost, vet ikke helt hvordan jeg greide det Kan man ikke slette egne innlegg på dette forumet? Endret 6. februar 2008 av roboto Lenke til kommentar
rattamahatta Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 Ah, etter å spillt ferdig KOTOR har egentlig alle følgende spill-opplevelser vært heller frustrerende, savner gode gammle RPG'er som Baldur's Gate serien. Gothic og Morrowind fenget veldig, men Gothic 3 og Oblivion var skuffelser, samt Neverwinter Nights 2, The Witcher klarte jeg aldri sette meg helt inn i. Håper dette blir bra, mainstream RPG spill har gått rett i dass Hvis du har NWN2 så vil jeg virkelig anbefale Mask of the Betrayer. Det er noe av det beste jeg har spillt i rollespill-sammenheng. Det er virkelig helt oppi toppen sammen med Fallout, Arcanum og Planescape Torment. Innholdsmessig minner det mye om PST. Forøvrig er jeg overrasket over positiviteten her. Det interne forumet til Iron Tower (utviklerne av AoD) er virkelig og anbefale om dere ser etter litt kvalitetsdiskusjon om rollespill. Det er som General RPG på RPG Codex var for noen år siden, bare en god dose mindre kynisme og lulz (bitterheten er der, men det er vel ikke til å unngå blant ordentlige fans av PC-rollespill ). Noen godbiter: ToughLove quests design New system for passive Action Points Phase Based Combat Let's Play AoD <-- Dette er storeslem. Her har faktisk utvikleren opprettet en "Let's play"-tråd, Something Awful-style, som en form for tidlig Beta-testing. Tråden er på godt over 30 sider nå, og det er blitt mer til en design-diskusjon enn "beta-test". Lenke til kommentar
rattamahatta Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Indie-roundtable @ Rampantgames Kjempeinteressant artikkel med en bråte indie-RPG-utviklere, blant andre vår kjære Vince D. Beklager dobbelpost, men jeg tenkte det var bedre å samle all info om dette spillet i en tråd. Lenke til kommentar
rattamahatta Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) Non Combat Gameplay: Myths and Reality Veldig interessant artikkel om alternativer til kamp som løsning på quests i rollespill. Edit:Jeg glemte helt og nevne at jeg har slengt sammen en versjon av den siste videoen med lydefekter. Det ble faktisk en god del mer punch i animasjonene med lyd. RapidShare: http://rapidshare.com/files/93556736/AoDsound2.mov.html YouTube: Endret 3. mars 2008 av roboto Lenke til kommentar
1969 Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 Da er spillet faktisk ferdig ! Og ute på steam. http://store.steampowered.com/app/230070/ rpgcodex.net folka er i ekstase http://www.rpgcodex.net/forums/index.php?threads/the-age-of-decadence-released.104027/ Lenke til kommentar
Husam Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 Jøss, dette spillet har jeg siklet på når det har blitt omtalt med ujevne mellomrom de siste 5-6 årene. Hører rykter om et fullstendig nådeløst vanskelighetsnivå, slik at man nærmest blir tvunget til å spille hundre prosent pragmatisk for å overleve fremfor å bare opptre som "snill" eller "slem". Det høres meget lovende ut. For noen år siden, da det for øvrig jobbet langt dyktigere skribenter i gamer.no, ville de ha anmeldt dette spillet. Litt trist å tenke på at det ikke er en sjanse i havet for at de anmelder det i dag. Nå skriver de stort sett kun om e-sport og de aller største AAA-utgivelsene. Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 (endret) Jøss, fantes det en annen tråd enn den jeg lagde for lenge, lenge siden? Jaja, da kan man jo poste denne her igjen! https://www.youtube.com/watch?v=3JSV1ei6OjY Egenlig glad for at dagens Gamer ikke kommer til å anmelde dette spillet, for det ville fått slakt pga vanskelighetsgrad og mangel på awesomebutton. Har tydeligvis skjedd både det ene og andre siden sist jeg prøvde spillet, så jeg brukte et par timer på å prøve å lage en karakter i går som jeg håper skal overleve det meste. Om spillet opprettholder nivået fra tidligere versjoner, så er det et løp og kjøp-spill for alle som liker ordentlige rollespill. Endret 15. oktober 2015 av radiohodet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå