Gå til innhold

Trenger hjelp til å finne skjerm til grafisk bruk

JaneATaber

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke sett noe særlig til skjermer beregnet på bildebehandling i størrelsen 22", de fleste ligger på 24" og oppover (samt noen 20", men disse har lav oppløsning). Hvor mye er budsjettet på? Eizo sine skjermer er jo verdt å ta en titt på, den rimeligste er vel S2431W (~5700). Du har også S2411W (~8500) og HD2442W (~10.000), men disse er en del dyrere, kommer egentlig helt an på hvor kresen du er på fargegjengivelsen.

Lenke til kommentar

Apple Cinema Display er veldig overprist, betaler sikkert 3000 for designet alene, personlig vil jeg si det er bortkastede penger. Fant en 22" med oppløsning på 1920x1200 til en grei penge, som også har S-PVA panel (bra sortnivå, farger). Den kommer riktignok ikke på lager før om en måned, men jeg ville absolutt ha vurdert den.

Lenke til kommentar

Hvorfor i allverden skal grafikere ha så bra skjerm ? Ser det bra ut på en low-end skjerm så må det da se bra ut på en High-end skjerm. Skjønner at trykkerier bør ha riktig farge gjengivelse. Skal man ha god sort balanse så bruker man vel CRT.

Noen som kan gi et godt svar på dette, har lurt på det lenge.

Lenke til kommentar
Hvorfor i allverden skal grafikere ha så bra skjerm ? Ser det bra ut på en low-end skjerm så må det da se bra ut på en High-end skjerm. Skjønner at trykkerier bør ha riktig farge gjengivelse. Skal man ha god sort balanse så bruker man vel CRT.

Noen som kan gi et godt svar på dette, har lurt på det lenge.

med gode skjermer kan man tilpasse skjermen i forhold til fargeprofiler.

Det er igrunnen ganske viktig at ting ser likt ut på skjermen og på papiret (: om man holder på med grafikk til papir etc.

forøvrig er jeg ute etter en skjerm jeg også..

Skal bruke den til bilderedigering og grafisk design..22" eller 24"

Hva er forskjellen på S-IPS- og S-PVA-paneler? og hva er å anbefale til mitt bruk?

ser etter skjermer til rundt 4-500 (kan strekke meg litt lenger..)

Endret av schwifty_five
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...