lobster Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Jeg er trøtt, sliten og litt lei. Har sittet oppe alt for lenge for å få dette til å virke... Jeg ønsker å få frem datoen om et halvt år: Dagens dato: 2003-02-19 (Denne viser jeg ved å skrive <?php print date("Y-m-d");?>) Hvordan skal jeg få frem denne datoen: Dato om 6 måneder: 2003-08-19 Jeg har virkelig prøvd å forstå fremgangsmåten som er forklart på http://www.php.net/manual/en/function.mktime.php men jeg er for dum til å forstå det. Kan noen hjelpe meg litt på vei. (Du behøver ikke skrive koden eller.no, bare gi meg noen hint) LobSter Lenke til kommentar
indahla Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 <?php $year = date("Y"); $month = date("m"); $day = date("d"); if ($month > 12) { $month = $month - 12; $year++; } echo $year."-".$month."-".$day; ?> Dette burde vel gjøre trikset tror jeg, sånn helt på toppen av hodet mitt... Lenke til kommentar
lobster Skrevet 18. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2003 Næææææ, det skjedde ikke noe.. hehe LobSTer Lenke til kommentar
alftore Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 <?php$year = date("Y"); $month = date("m"); $day = date("d"); if ($month > 12) { $month = $month - 12; $year++; } echo $year."-".$month."-".$day; ?> Dette burde vel gjøre trikset tror jeg, sånn helt på toppen av hodet mitt... sett inn $month += 6; før if($month > 12) Lenke til kommentar
lobster Skrevet 18. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2003 Det var bedre ja.. Tusen tusen takk Gleder meg til den dagen jeg behersker PHP ut i fingertuppene Nå er det bare en liten ting som gjenstår så skal jeg slutte å mase ... 2003-8-18 er datoen jeg får opp. er det mulig å få 2003-08-18 ?? LobSTer Lenke til kommentar
indahla Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Det var bedre ja..Tusen tusen takk Gleder meg til den dagen jeg behersker PHP ut i fingertuppene Nå er det bare en liten ting som gjenstår så skal jeg slutte å mase ... 2003-8-18 er datoen jeg får opp. er det mulig å få 2003-08-18 ?? LobSTer skal få 08 ved bruk av date("m") ... php.net: m Numeric representation of a month, with leading zeros 01 through 12 Lenke til kommentar
lobster Skrevet 18. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2003 Joda, jeg får opp 02 som måned. Men når jeg legger til 6 så forsvinner 0 tallet. Lenke til kommentar
vamp Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Prøv den her. Den skal fungere. <?php $year = date("Y"); $month = date("m"); $day = date("d"); $month += 6; if ($month > 12) { $month = $month - 12; $year++; } if ($month < 10) echo $year."-0".$month."-".$day; else echo $year."-".$month."-".$day; ?> Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Dette er vel ein lettare måte å gjere det på? $date = strtotime("+6 months"); Evt. kan du bare gjøre følgende utregning; $date = time() + round(3600 * 24 * 365 / 2); $date kan du då formatere slik du vil, ved å legge den inn som andre parameter til date(). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå